Accesoires

Gestart door rogier, 28-02-2003 19:04:58

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Ik zie in m'n dashboard vele lege vakjes, waar mogelijk schakelaars geplaatst kunnen worden. Ik heb alleen maar een vakje in gebruik voor het lichtdiode alarm.

Welke accesoires zijn er nog meer beschikbaar op de lege vakjes op te vullen?

niels

zie het volvo handboek....
boordcomp[u, electr.schuifdak , traction control.etc.
+ alle andere gimmicks die je d'r in weet te proppen

rogier

Hmm... een boordcomputer en traction control vindt ik nog steeds interessant. Is het zinvol om dit in te laten bouwen en wat zijn de kosten?

denkweb

Mistlicht, verstralers, verstelbare koplampen...

denkweb

schakelaar om je electrische antenne omlaag te doen als je een cd gebruikt en niet de radio zelf...

Edwin

CiteerHmm... een boordcomputer en traction control vindt ik nog steeds interessant. Is het zinvol om dit in te laten bouwen en wat zijn de kosten?

Boordcomputer moet je zelf doen en niet laten inbouwen. Hoe staat al elders op het forum beschreven. Ik heb het zelf ook gedaan pies of keek. Kosten bij Rima € 75,= helemaal compleet (zonder buitentempsensor want die zat er al). Wil je het bij de dealer laten doen ben je minimaal € 450,= kwijt!! (prijs gebaseerd op accesoiresfolder 1996).

Tractioncontrol weet ik niet, ik heb het nu ook en het enige wat je ziet is een schakelaar. Het systeem werkt door de ABS "om te keren", ik weet alleen niet of dat standaard al in de remklauwen/ABS computer zit. De dealerprijs staat niet in de 1996 folder. Misschien hebben andere forumleden dit al eens achteraf ingebouw of misschien weet Rima wel het e.e.a.
Suc7 ermee.

gr. Edwin.  8)

rogier

CiteerBoordcomputer moet je zelf doen en niet laten inbouwen. Hoe staat al elders op het forum beschreven. Ik heb het zelf ook gedaan pies of keek. Kosten bij Rima € 75,= helemaal compleet (zonder buitentempsensor want die zat er al). Wil je het bij de dealer laten doen ben je minimaal € 450,= kwijt!! (prijs gebaseerd op accesoiresfolder 1996).

Tractioncontrol weet ik niet, ik heb het nu ook en het enige wat je ziet is een schakelaar. Het systeem werkt door de ABS "om te keren", ik weet alleen niet of dat standaard al in de remklauwen/ABS computer zit. De dealerprijs staat niet in de 1996 folder. Misschien hebben andere forumleden dit al eens achteraf ingebouw of misschien weet Rima wel het e.e.a.
Suc7 ermee.

gr. Edwin.  8)
Is die boordcomputer nog enigzins makkelijk in te bouwen. Zit er een handleiding bij o.i.d.?

2.520V

Tractioncontrol is wel leuk, maar zeker niet de moeite waard om achteraf in te bouwen (als het al mogelijk is  :-/ )

Boordcomputer is hetzelfde verhaal.  Waarschijnlijk niet echt moeilijk om in te bouwen, want waarschijnlijk volledig voorbedraad (raar woord eigenlijk).
Maar of je er veel mee opschiet... ::)
Ik zou er niet veel geld aan uit willen geven, maar dat moet eenieder zelf uitmaken.  :D
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

855-Champagne

ja je hebt gelijk ik heb zelf een boordcomputter in zitten
leuk om te weten maar verder heb je er niks aan

Ramon

TRACS is het meest WAARDELOZE "tractie-controle" systeem dat ik ken. Geef gas en tram je rem in, dat hadden ze toch beter moeten doen. Heeft weinig zin om later in te bouwen.

Ramon >:(
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Dreamer2

Ik heb er weinig aan gehad of van gemerkt toen het sneeuwde. Het werkt maar tot 40km/u, zo las ik hier op het forum.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Raf

het klinkt misschien wel mooi; mijn 850 heeft tracs en een boordcomputer, maar...
van die Tracs heb ik ook niet veel gevoeld tijdens de laatste sneeuw periode. echt niet de moeite om in te bouwen.
en die boordcomputer die staat bij mij altijd op temperatuur. de rest is toch niet juist aangezien ik op LPG rijd. als je je reeel verbruik wil weten moet je gewoon bij elke tankbeurt je kilometers opschrijven. dan weet je het veel beter dan dat je op die boordcomputer voorgaat. volgens mij dus ook niet de moeite om te installeren.

Raf
De gustibus non disputandum est!

denkweb

NOOIT op een digitale meter kijken die verteld hoeveel verder u nog met uw tankinhoud kan rijden...

grootste fout die met name lease-rijders maken in hun nieuwe auto's.

Pechservices belasten dat veelal ook door aan de klant...

Edwin

Jongens, jullie missen het punt. Het gaat er niet om of iets handig is of niet. Rogier wil gewoon zijn auto fully-loaded maken en dat moet je dat spul er gewoon inbouwen  ;) toch??????
En inderdaad tractiecontrole sucks!
Ohja de boardcomputer is ook handig om je 400 meter sprints mee te timen  ;D

gr. Edwin.  8)

rogier

Citeerhet enige wat ik bruikbaar vind bij de boordcomputer is de buitentemeratuurmeter en de snelheidsmeter.
wat het gemiddeld verbruik of actuele brandstofverbruik is wil je toch niet weten.  :P
LOL! Nee idd ;D

CiteerJongens, jullie missen het punt. Het gaat er niet om of iets handig is of niet. Rogier wil gewoon zijn auto fully-loaded maken en dat moet je dat spul er gewoon inbouwen  ;) toch??????
En inderdaad tractiecontrole sucks!
Ohja de boardcomputer is ook handig om je 400 meter sprints mee te timen  ;D

gr. Edwin.  8)
Ik wil die bak graag full-loaded hebben, maar het moet dan nog wel enigzins nut hebben zeg maar. Zo te lezen, moet ik er maar niet aan beginnen.