Loslatende deurbekleding V70

Gestart door Gerardd, 10-01-2005 17:05:28

Vorige topic - Volgende topic

Gerardd

Ik heb twee weken geleden een Volvo V70 gekocht uit 1998. Een classic dus. De wagen ziet er tiptop uit op 1 klein dingetje na. De deurbekleding in de achterportieren, op de plaats waar je je arm kunt neerleggen, is bol gaan staan.

Weet iemand wat de beste manier is om deze bolling eruit te halen en ervoor te zorgen dat dit weer goed aansluit op de harde ondergrond?

Ik heb het internet al afgezocht maar er niets over kunnen vinden.

cornelisan

hey,ik kan je helaas niet helpen. maar heb t zelfde probleem:(.
dus hoop dat iemand hier een oplossing voor weet! mischien nieuw?
er was wel iemand die tegen mij zei:als je t paneel los haalt,en er een klein gaatje van achter in boort. dan met een spuit oid wat lijm erin spuiten,en vast plakken.
probleem is volgens mij dat er best veel spannig op staat,dus nooit blijft zitten?

groetjes

Gerardd

Iemand vertelde me om er een naald doorheen te drukken. Lijm erin te spuiten en vervolgens aan te drukken.
Maar zoals jij ook al aangeeft, staat er veel spanning op, en lijkt dit trucje me niet te werken. Ben bang dat de bekleding gaat scheuren.

thuur

Mijn vrouw heeft (tijdens diverse auto-bezichtigings-sessies) dit probleem ook vaker gezien en goed bekeken. Ze weet het nodige van stoffen en leer en zei me dat het niet op te spannen is. Je moet het echt laten opspannen bij een stoffeerder of looierij. Of op de sloop een goede vinden, of nieuw bestellen. Het ligt blijkbaar aan de kwaliteit 'leer' wat Volvo gebruikt heeft.

Gr 8)

Walter

Volgens mij is het iets typisch Volvo... De 340/440 hebben er ook last van en bij de 900's krulde de bekleding op. Dat betekende niewe panelen...

Nu kan je het beste ze naar een goede stofferder brengen, bv vd Jagt in Rotterdam (eigenlijk Nieuwerkerk/Zevenhuizen). Die doen veel met auto's. Dan kunnen ze de bekleding er opnieuw op plakken.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

sammie

Schop omhoog!

Wie heeft er nog een x70 deurplaat met loslatende bekleding liggen voor mij? Ik wil hierop eerst eens proberen hoe dit te repareren / lijmen (met injectienaald) vanaf de achterzijde. Ik zal foto's maken en vertellen hoe het wel of niet lukt om het weer netjes te maken

Liefst omgeving Hilversum
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

cornelis-b

Achterkant een paar kleine gaatjes boren en lijmspray van Bison er in spuiten.

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/646-speciale-lijmen/product/543-lijmspray/

Met een föhn de bekleding wat warm föhnen en aandrukken op zijn plaats, met een beetje geluk blijft het weer jaren zitten. 
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Aandrukken met een zak zand, neemt goed de vorm over.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

sammie

Bedankt voor de reacties, ga het dus maar op deze wijze proberen in het echt proberen!
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Walter

zo dan, in welk hoekje van de kelder heb je deze gevonden? *hatsjoe* Beetje stoffig :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

BBS

Maar ik denk niet minder actueel ;D

Ik ga dit topic wel even in de gaten houden om mijn loslatende deurpanelen te kunnen repareren...

Tip aan Sammie: Misschien het leer na verlijming met een föhn eerst warm maken en dan in model drukken :eusa_think:
Volvoloos....

Ries van de Zilverschuit

Is iemand als eens op zoek geweest naar vervangende bekleding/vinyl voor de deurpanelen? Heb hier wel eens bij een autostoffeerder gekeken en ook bij het assortiment vinyl van De Leerlooier. Iets wat op onze bekleding lijkt ben ik nog niet tegengekomen. Meestal is het niet zo elastisch en ook het schuimlaagje aan de binnenkant ontbreekt. De goede kleur grijs vinden is ook een lastige.

Mijn deurpanelen hebben wat haaltjes hier en daar, met name op gordelhoogte. Op zich moet het niet zo moeilijk zijn om de deurkaarten opnieuw te bekleden. Knappe tweedehandsexemplaren (echte schadeloos dus) zijn er eigenlijk niet meer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue