Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Volgens mij was ie er nog niet.

En om maar gelijk goed te beginnen:

397 euro  :'( Word weer paar maand voor niks werken

Reden: Kenteken 240 te laat opgestuurd en was niet verzekerd (ding was al plat zo ongeveer ::))

Grolsch, het klinkt al lekkerder

glenfiddich1983

Gewoon in bezwaar en beroep gaan. Als je aan kan tonen dat de auto niet in gebruik was (gesloopt werd) ttv de boete dan maak je kans op matiging als je de goeie kantonrechter treft.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

grijzev70tdi

Dat is inprincipe wel aan te tonen denk ik.

glenfiddich1983

Gewoon doen. Heb zelf een tijdje Mulderzaken gedaan bij de rechtbank en sommige kantonrechters zijn best bereid te matigen bij dit soort zaken. Voorwaarde was dus wel aan kunnen tonen en snel actie ondernomen hebben (alsnog afmelden/schorsen/verzekeren).

grijzev70tdi

Kenteken is al opgestuurd en brief terug gehad dat ie vernietigd is. Heb alleen nu pas de bekeuring binnen

leons850

Mooi vervelend om even zacht uit te drukken.
Ik ben gisteren waarschijnlijk geflitst dus binnenkort zal ik hem vast weer aanvullen.  :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: glenfiddich1983 op 24-01-2014 15:54:55
Gewoon in bezwaar en beroep gaan. Als je aan kan tonen dat de auto niet in gebruik was (gesloopt werd) ttv de boete dan maak je kans op matiging als je de goeie kantonrechter treft.

Iemand idee hoe ik bezwaar kan aantekenen? Heb er verder geen ervaring mee  :-\

glenfiddich1983

Citaat van: grijzev70tdi op 24-01-2014 16:19:55

Iemand idee hoe ik bezwaar kan aantekenen? Heb er verder geen ervaring mee  :-\

Bij de bekeuring staat waar je bezwaar naartoe gestuurd moet worden, en tot wanneer je daarvoor de tijd hebt.

Je vermeld in de brief je naam, adres, CJIB-nummer etc. Bij voorkeur doe je er een kopie van de bekeuring bij.
Verder schrijf je op waarom je het niet met de bekeuring eens bent. In dit geval aanvoeren dat er niet met de auto gereden werd, dat hij op dat moment gesloopt werd en kort daarna vernietigd, en de bewijsstukken er bij (brief RDW, foto auto in gedemonteerde staat, advertenties met autoonderdelen, net wat je maar kan vinden).

Vervolgens krijg je na enig tijd post van de CVOM (Centrale Verwerkingseenheid O.M.) met hun beslissing. Meestal wijzen ze je bezwaar af, en meestal met een standaardmotivering waarbij ze helemaal niet op je argumenten ingaan. Ze hebben namelijk achterstand bij de CVOM en lezen de bezwaren over het algemeen niet zo goed.

Vervolgens ga je naar de kantonrechter. Zelfde procedure, brief met je gegevens en je bezwaren en bijlagen. Hoeft niet superjuridisch, gewoon in je eigen woorden de argumenten aanvoeren. De boete moet je op dat moment betalen (zekerheid stellen noemen we dat). Vervolgens krijg je een uitnodiging voor de zitting. Ga altijd naar de zitting!. Verschijnen om je verhaal toe te lichten verhoogt echt de bereidheid van de kantonrechter om wat voor je te doen (matigen in dit geval; de kans dat de boete helemaal van tafel gaat is zo goed als nihil). Win je, dan krijg je je geld weer terug, of een gedeelte ervan als de boete gematigd wordt.

fust850

Geflitst door paal onder aan viaduct over spoor - Ringbaan West Tilburg
(misselijke plek voor een camera, onderaan een heuvel...)  >:(

7km - 3km = 33 Euries
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

Martijn_B

Verkeerde voertuig geschorst: 397,-
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

rpakuypers

Heb ik ook gedaan toen ik mijn interim-gasbak aan het slopen was ............ helaas pindakaas. Administratieve sanctie = simpelweg dokken.

Groet,
Roger

glenfiddich1983

Citaat van: rpakuypers op 25-01-2014 15:19:37

Heb ik ook gedaan toen ik mijn interim-gasbak aan het slopen was ............ helaas pindakaas. Administratieve sanctie = simpelweg dokken.

Groet,
Roger

En toch: altijd proberen.

The Demon

Citaat van: glenfiddich1983 op 25-01-2014 15:28:25
Citaat van: rpakuypers op 25-01-2014 15:19:37

Groet,
Roger

En toch: altijd proberen.
mee eens

Niet geschoten is altijd mis.

Groet,
The Demon.

Marc O.

Citaat van: fust850 op 25-01-2014 15:16:59
Geflitst door paal onder aan viaduct over spoor - Ringbaan West Tilburg
(misselijke plek voor een camera, onderaan een heuvel...)  >:(

7km - 3km = 33 Euries

Zeg niet dat daar niet genoeg waarschuwingsborden staan.....
...The Nile isn't just a river in Africa...

The Demon

Ik ben afgelopen vrijdag ontsnapt aan de eerste boete van het jaar  :eusa_dance:

Even een beetje sporten met een collega op de Driemerenweg, gelukkig zag ik de politie bus in de struiken staan en liet m'n gas los, om netjes met 100 langs de flitser te zoeven.
Mijn collega zal wel hangen ben ik bang, hij appte nog:"Je kon het niet winnen :-)"
Ik heb maar even teruggeappt:"Er stond een flitser achter de pilaar van het busbaanviaduct, je krijgt de bevestiging wel uit Leeuwarden."
En sindsdien is het stil van zijn kant  :eusa_think:

Groet,
The Demon.