Buitentemperatuurmeter geeft steeds 3 graden te veel aan.

Gestart door Ewout Schalkwijk, 26-01-2014 13:53:05

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Sinds een week. Gezien en weten:

M'n V70 Classic 1998:

-5 op de meter is minstens -8 in werkelijkheid. Zo ook gisteren gezien: -1 maar in werkelijkheid -4.

Als de auto zoals gisteren geparkeerd staat geeft hij bij het starten +5 graden aan. Pas na 15 kilometer rijden is de temp gedaald naar -1 terwijl, je raadt het al, de temp -4 is.

Dus: afwijking c.a. 3 graden en het aanpassen van een graad duurt een aantal km rijden. Sensor zit in het roostertje en is sneeuwvrij. Ik heb geprobeerd de sensor los te koppelen van de draad, maar dat ding zit muurvast.

Ik herinner me niet meer of de sensor een PTC of een NTC is, maar zou vocht in de connector een rol kunnen spelen hier? Als in afwijking van weerstand?

Anders toch maar een nieuwe bestellen?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Herkenbaar  :eusa_shifty:
Denk dat die sensoren een beperkte levensduur hebben  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 26-01-2014 13:55:35
Herkenbaar  :eusa_shifty:
Denk dat die sensoren een beperkte levensduur hebben  :eusa_whistle:

Het grappige is, dat tot voor vorige week ik altijd zeer onder de indruk was van de nauwkeurigheid van de sensor. Ik meen me te herinneren dat ik het een paar jaar geleden ook al eens had, maar na een paar dagen was de sensor weer helemaal normaal. M'n bumper zit regelmatig helemaal dicht met sneeuw en ijs, maar ik maak dan de boel wel weer vrij.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Normaliter is de temperatuur ook zeer nauwkeurig ;D
Maar zo af en toe is hij volledig de weg kwijt en zie ik temperaturen die veel hoger zijn dan normaal.
Ook gaf vida een foutmelding van de sensor, dus ik denk dat ik ga vervangen binnenkort  :eusa_think: