Bekende kwaaltjes Volvo 850

Gestart door Bazz, 07-12-2004 19:53:21

Vorige topic - Volgende topic

Bazz

Hoi,

Omdat ik wat probleempjes begin te krijgen met mijn Volvo 850 Automaat begon ik mij af te vragen wat nou de meestvoorkomende problemen zijn bij deze (overigens geweldige) auto.
Ik heb me sufgezocht op het forum maar niets gevonden, dus bij dezen:

Brand maar los: Wat zijn de kwaaltjes van de 850?!

Ik heb overigens Volvo Nederland gebeld en gemailt met de vraag of ik mijn  (nog niet geflushte) automaat nieuwe olie moet geven, want deze ruikt verbrand en ziet donkerbruin van kleur (niet zwart, ook geen vuildeeltjes). Volvo adviseerd absoluut niet te verversen, omdat er vuildeeltjes los zullen raken die in kleppenhuis van de AT storingen kunnen veroorzaken. Wat is jullie mening hierover?

Bazz

Citaat van: Ludo op 07-12-2004 20:29:04
Citaat van: Bazz op 07-12-2004 19:53:21
Volvo adviseerd ....

hier zou ik me méér zorgen over maken dan alle kwaaltjes bij mekaar. !!

;)

Lolz  8)
tiepvoud, moet atvieseert zijn  ;)

Bazz

Dus wel vervangen, maar wat dan met de vuildeeltjes, Is dat een risico?
En waar moet ik dan laten flushen, niet bij de dealert neem ik aan?

Bazz

oké, bedankt :)
Maar nu de kwaaltjes :D
Ben toch wel benieuwd...!

Eduardo T5 Estate

- de verdamper van de airco  :-[
- piepende remmen  ???
- dat uitlaatbevestiging eerder doorrot dan uitlaat  ;D

- een nog steeds niet werkende boordcomputer ................. bij mij :(

Gelukkig weegt het plezier zwaarder als de kwaal  ;D

reneetje

Eduardo T5 Estate

Rene, wat is de "idlingregulator" (no.6) ?

Bazz

De regulator voor 't stationaire toerental....
Is bij mij trouwens ook, hij draait altijd ong 1000 rpm, moet toch 850 rpm zijn (mooi getal trouwens :P) ?

Edwin

Snel leegrakende benzinetank...  ;)

Bij mij verder ook nog:

- Stuurhuis, kostte me € 900,- bij (st)dealer, komt nu toch wel vaker ter sprake
- Cilinderkoppakking kostte me € 1100,- bij (st)dealer, ben tot nu toe enige geloof ik?
- Aircopomp € 0,- (garantie)
- Muurvastzittende achterwisser € 0,- (handige donder dat ik ben..)
- soms geluid uit koppeling, schijnt redelijk veel voor te komen (bij t-5??)
- pijn in kaak na wederom declasseren v/d één of andere benzine- en/of oliestoker  ;D

Ut kost een paar cent maar dan heb je ook wat!  ;)

gr. Edwin.  8)

denjo

Citaat van: Eduardo T5 Estate op 07-12-2004 21:50:53
- de verdamper van de airco  :-[
- piepende remmen  ???
- dat uitlaatbevestiging eerder doorrot dan uitlaat  ;D

- een nog steeds niet werkende boordcomputer ................. bij mij :(

Gelukkig weegt het plezier zwaarder als de kwaal  ;D

Heb je zelf een nieuwe uitlaatbevestiging gemaakt? Zoja , hoe dan?
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

daytonawim

Nu je het zegt, bij mij was ie ook verrot en de vorige eigenaar heeft daar een prima oplossing voor gemaakt, zal eens een foto maken :-)

Dennis

De kwaal waar ik mijzelf het meest aan ergert zijn de rammeltjes en kraakjes.Ga morgen maar eens de bovenkant van het dashboard demonteren (als het lukt) en wat vilt er tussen stoppen.

mathh

lekkende krukaskeerring
zwakke remmen
trilling in de wielen/banden
volumeregelaar radio kraakt
kachelradiator lekt
automaat indicatorlampje

"check engine light" welk denkt dat hij als lichtorgel op de wereld is gezet
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

thuur

Citaat van: Dennis op 09-12-2004 18:06:34
De kwaal waar ik mijzelf het meest aan ergert zijn de rammeltjes en kraakjes.Ga morgen maar eens de bovenkant van het dashboard demonteren (als het lukt) en wat vilt er tussen stoppen.

Bij de For**do in de aannbieding: 2 platen geluidsdempend spul. Van dat golvende schuim voor een euro of 8. Heb inmiddels al bijna 2 vierkante meter erin zitten ;D

Werkt prima. Midden tunnel voelt degelijker aan, onder het bovenste deel van het dashboard gaat ook goed. Alleen niet te veel in het midden duwen, dan krijg je m moeilijk in elkaar ;)

En achter de achterbank zitten 2 roostertjes onder het raam (estate), daar zitten 2 grote schuimen blokken in. Die stinken waarschijnlijk, dus kun je ook vervangen.

Gr 8)

Dennis

Citaat van: thuur op 09-12-2004 20:46:40
Citaat van: Dennis op 09-12-2004 18:06:34

Bij de For**do in de aannbieding: 2 platen geluidsdempend spul. Van dat golvende schuim voor een euro of 8. Heb inmiddels al bijna 2 vierkante meter erin zitten ;D

Werkt prima. Midden tunnel voelt degelijker aan, onder het bovenste deel van het dashboard gaat ook goed. Alleen niet te veel in het midden duwen, dan krijg je m moeilijk in elkaar ;)

En achter de achterbank zitten 2 roostertjes onder het raam (estate), daar zitten 2 grote schuimen blokken in. Die stinken waarschijnlijk, dus kun je ook vervangen.

Gr 8)

Bedankt voor de tip  ;)