c70 2.0t welke turbo upgrade mogelijk

Gestart door dirkvis1968, 11-12-2013 08:57:55

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

beste lezers

ik kwam onlangs  een c70 2.0t met 167 pk tegen in zeer goede staat
momenteel heb ik een de 2.5t versie met 193 pk
Het verschil zal je vermoedelijk voelen
Hoever kan met de 2.0t tunen met vb 13g turbo en chip??
In welke mate verschil het onderblok van 2.0 t5 (boring)
Heb er wel interesse in maar natuurlijk het liefst een 2.3 maar die zijn al zeldzaam met km stand onder de 150000

cornelis-b

Ik rij in een S70 2.0T en deze is getuned door RICA, volgens hun 215PK en ik kan je zeggen dat hij rijdt als een "kanon" Het kan altijd sneller maar juist met de LPT heeft hij onderin erg veel power. Wagen is echt snel te noemen en rijdt heerlijk. Je gaat na tuning wel wat meer van de turbo horen, erg vriendelijk want hij fluit naar je ;D

Standaard zou 163PK zijn
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dirkvis1968

na even contactname zou de chiptune een +15pk gedragen welk ik wel weinig vind ivm de websites van een aantal tuners (inderdaad 200-218 pk)
met de opzet 14G turbo en chiptune zou welke vermogenswinst mogelijk zijn??? wie heeft dit ooit gedaan
In hoeverre vergelijkbaar met een standaard t5 bv qua koppel, opspoelen en kracht onderin
Bij het nalezen van het forum blijkt dat de 2.0t dezelfde boring heeft als een 2.3 maar een kleinere slag en een 12g turbo
Dus een bombproef motorblok dat bij een 2.3 tot over de 300 pk tunebaar is

wie heeft er al een 2.0t getuned van de forum leden ???

christophe23

Mijn 2.0 turbo is gechipt naar 205pk en 295nm maar wil wel wat meer.
Eeventueel een andere turbo er op maar weet niet wat voor turbo ik moet nemen en of je de originele olie-aansluitingen kan gebruiken?

cornelis-b

Even contact opnemen met ons forumlid Schutte, die weet er zonder al te veel moeite 260 PK uit te halen.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

christophe23

Citaat van: cornelis-b op 02-03-2014 20:55:44
Even contact opnemen met ons forumlid Schutte, die weet er zonder al te veel moeite 260 PK uit te halen.

Ik had je antwoord niet gezien, zal ik doen bedankt!