Mijn eerste auto

Gestart door Mike Philippens, 01-02-2014 15:41:44

Vorige topic - Volgende topic

Mike Philippens

Na mijn hele (werkzame) leven het geluk te hebben gehad om leaseauto's te kunnen rijden, is er toch iets mis gegaan bij de laatste baanwissel...  ::)
Mijn nieuwe werkgever doet niet aan leaseauto's, dus moest ik op mijn oude dag (48) nog op zoek naar een eigen auto. Ik was al heel gauw klaar met de 'verstandige' auto's zoals Golf/Polo, want die vind je haast niet in een beetje luxe uitvoering. Mijn laatste leasebak was een V40 D2 R-Design (all singing/all dancing) en ik kreeg 'm op 15 december '13 en 2 weken later wist ik definitief dat ik 'm weer zou moeten inleveren. Hij was al besteld in augustus en toen wist ik nog niet dat ik van baan zou wisselen.

Anyway, na een kort traject in de race om een 850 T5R, is het uiteindelijk een C70 2.3 T5 geworden van forumlid Bassethound. Mooie kar, met slechts 192k erop (net ingereden dus) en dat rijdt natuurlijk 10x beter dan een Polootje.

gero

Mooie wagen + velgen, 10 keer beter dan een Polo, wat dacht je van 100 keer beter.

groet

Audy

rifwachter

gefeliciteerd met je mooie C70.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Martijn_B

Welkom! Ik heb de auto een paar keer mogen zien, je hebt er een heel net exemplaar aan waar goed mee omgegaan is. Liefhebbers auto dus!

Nog speciale plannen?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Mike Philippens

Ik zal lief voor 'm zijn ;)

Net al even bij vrind Thuurbo de ABS computer omgewisseld. Dat had Andre al meteen verteld; het beruchte lampje brandde. Ik was erop voorbereid en kende het verhaal na flink wat hier op het forum te hebben gelezen. Thuur zag dat de module nooit geopend was en heeft 'm meteen omgewisseld voor een gereviseerd exemplaar. Met garantie natuurlijk, dus ik heb over dat onderwerp geen zorgen meer.

Ook meteen een iPod module besteld zodat ik mijn jukebox weer in de auto kan gebruiken. Cd's heb ik niet eens meer, alles is digitaal bij mij. Maar de auto rijdt grandioos. Mijn broer is me met de C70 komen halen toen ik mijn V40 moest inleveren en hij kwam met een grote grijns eruit... 'Hij is een beetje lui...' grapte hij meteen. De turbo maakte meteen indruk bij het inhalen.

Ik ga er met veel plezier in rijden, dat weet ik nu al!

Justin-850

Dag Mike,

Van harte gefeliciteerd met de C!

Ik ben ook bij de auto wezen kijken, maar toch besloten met m'n 850 door te gaan voorlopig. Je zult er ongetwijfeld plezier van hebben!!

Gr. Justin

Auk

Mooie wagen Mike! Perfecte combinatie zo met die Tritons.
Auke
Volvo. for life

Julian

Mooie C70 in deze combinatie, ziet er strak uit!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Sbv

Daar heb je een hele mooie auto aan. Ik heb deze een paar maal gezien ik het echt

Miel850

Een C in, wat mij betreft, de mooiste kleur!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Sándor01

Citaat van: Miel850 op 01-02-2014 19:54:43
Een C in, wat mij betreft, de mooiste kleur!

Nee, een C70 hoort in "428' te zijn. ;D

Mike van harte met je aanschaf en veel veilige kilometers toegewenst.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

drdre

Hoi Mike,

Mooie auto! Zal eens kijken of ik hem binnenkort spot. Woon zelf bij jou in de buurt en heb mijn V70N onlangs ingeruild voor een ...V40  ;D
Maar de 850 doe ik voorlopig nog niet weg.. Rijdt TE lekker..

henry classic v70

Ja mooi hoor, ik ken de C70 ook.
Daar heb je inderdaad een goeie wagen aan, hij was er ook erg zuinig op..

Veel plezier met de C70 en welkom natuurlijk!  ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Mike Philippens

Nogmaals dank iedereen voor het warme welkom ;)

Vandaag maar even ijverig geweest en het leer ingesmeerd met leerinsmeerspul. Het leer ziet er nog goed uit, behalve op de bekende plekken waar het veel te lijden heeft (instapschade zeg maar). Ik wil het wel zo houden, dus een beetje meuk erop van tijd tot tijd, dan blijft het mooi.

En natuurlijk de bekende elandschildjes er weer op gedaan. Hoort een beetje bij een Volvo vind ik. Grappig hoe veel mensen denken dat het Ferrari logo's zijn. Maar ja, dat is ook een beetje de grap van die dingen. En op zo'n T5 staan ze ook niet voor niets... :)

Mike Philippens

Vandaag twee nieuwe voorbandje eronder laten spijkeren. Rijdt meteen een stuk beter. De rechtervoorband was ver heen, links had nog wel even gekund, maar het was ook niet echt veel meer. Met nieuwe banden rijdt dat een heel stuk fijner.
En in de middag een iPod interface ingebouwd. De SC900 radio is een prima radio, en door de versterker en 10 speakers klinkt ie als een klok. Nu ik weer mijn eigen muziek in de auto kan luisteren is het allemaal nóg comfortabeler geworden.