Zwaar punt tijdens sturen

Gestart door FreekT, 01-02-2014 17:24:00

Vorige topic - Volgende topic

FreekT

In mijn Volvo 850 uit 94 is onlangs de stuurpbekrachtigingsomp vervangen omdat deze lek was, maar er zit nu nog wel een zwaar punt in het sturen naar rechts. Bij kleine bochtjes merk je het niet, maar bij een rotonde af rijden vervolgens wel. Wat zou het probleem kunnen zijn?

grijzev70tdi

Waren bij mij de veerpootlagers...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

FreekT

Ah dan zal ik daar even naar kijken. Bedankt!
Ik las ook iets over de kruiskoppeling, heeft iemand anders nog een punt waar ik naar kan kijken?

FreekT

Ik heb niet meer gekeken naar de 850 omdat ik druk was. De auto heeft hierdoor 2 weken stil gestaan, maar nu is het een stuk erger geworden! Er zit voldoende olie in de stuurbekrachtigingspomp. Welke punten zou ik nu kunnen controleren?

Sweij

Als het de veerpootlagers zijn kan het gebeuren wanneer de wagen op een 2-koloms brug is geweest, met de wielen los dus. Heb dit met al met vorige wagens gehad, en nu ook heel lichtjes met de V70. Als de wielen los van de grond zijn en er wel gestuurd wordt dan kan het zijn dan het lager verdraaid en niet op dezelfde pek terecht komt. De "ingesleten" voorkeurspositie van rechtdoor in dan verschoven naar iets links of iets rechts. (Aldus de monteur van mijn lokale bandenboer/uitlijncentrum.)

Boom89

Ik denk ook kruiskoppeling in je stuurkolom.
En waarschijnlijk de onderste.

FreekT

Ik heb de auto zelf onderzocht maar ik kon het probleem niet vinden/verhelpen. Daarom heb ik de auto naar de garage gebracht, hieruit kwam naar voren dat er problemen waren met het bovenste gedeelte van het stuurhuis, een draagarm was versleten en ze hebben een stabilsatorstang vervangen. Ook hebben ze de remmen schoongemaakt en nagekeken. De 850 rijdt weer prima en is motorisch nu klaar voor de carbagerun. Volgens de monteur was de auto verder zelfs in goeie staat, motorisch dan. Qua uiterlijk mag er nog wel wat gebeuren. :eusa_angel: