bagagerolhoes

Gestart door classicV70fan, 02-02-2014 16:31:43

Vorige topic - Volgende topic

classicV70fan

Rolhoes kapot (V70 1999) veel gelezen mankement, tweedehandsje kost al gauw 100 €, en die gaat ook stuk. Ik heb er verschillende items over gezien. Vlot en makkelijk te repareren met een stukje pijp ca. 15 mm, bij voorkeur dikwandig (1,5 a 2 mm), lengte 8 cm. Ene zijde ca. 3 cm lange sleuf inzagen, 3mm breed, andere zijde haaks op de reeds ingezaagde zijde 5 cm inzagen en haaks omslaan. Deze stukjes van 5 cm plat slaan en van een van de twee een stukje afzagen tot het past in de eindkap. Veer weer opwinden, aan de andere kant van de rolhoes tegenhouden en de kap erop drukken. Kan eventueel aan beide uiteinden. Kostte me geen kwartier, geen schroeven ofzo, alleen een stukje pijp en een ijzerzaag. Wel oppassen als je de rolhoes uit de auto haalt, de eindkappen zitten er niet vast op, maar hoe vaak haal je dat ding eruit.

henry classic v70

Maak hier eens een foto van..
..want "Ene zijde ca. 3 cm lange sleuf inzagen, 3mm breed, andere zijde haaks op de reeds ingezaagde zijde 5 cm inzagen en haaks omslaan" kan ik me niet echt een beeld bij maken.
Ik heb er hier nog 3 staan die afgebroken zijn... :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dennisbladergroen

Hallo heren, ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum (bezitter van een V70 classic uit 1999 nadat ik met spijt afscheid heb moeten nemen van mijn 765 uit 1986). Ook ik heb de bekende problemen met de rolhoes. Alleen, ik ben niet zo handig. Maar ben wel bereid tijd en materiaal te vergoeden als dat de rolhoes robuust maakt. Is een van jullie hiertoe bereid? Of weten jullie iemand die dit tegen vergoeding zou willen doen?

Met vriendelijke groet,

Dennis Bladergroen
0646018351
Met vriendelijke groet,

Dennis Bladergroen

V70 classic

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dennisbladergroen

Dat ziet er 'doenbaar' uit. In ieder geval simpeler dan andere suggesties die ik heb gezien / gelezen.

Binnenkort maar eens draaien met een paar handschoenen aan ;)

Dankjewel!

Vriendelijke groet,

Dennis Bladergroen
Met vriendelijke groet,

Dennis Bladergroen

V70 classic