Achterbankverwarming

Gestart door GillesV70, 19-12-2004 18:16:51

Vorige topic - Volgende topic

GillesV70

In mijn V70 uit 1998 met lederen interieur zit naast stoelverwarming ook achterbank verwarming. Stoelverwarming werkt. Als ik de bankverwarming inschakel gaat het licht op de schakelaar wel branden maar de bank verwarmt niet. Het kan dus niet de zekering zijn, want die is volgens het boekje zowel voor de stoelen en voor de bank.

Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is.

BvhD

Gilles

850fan

Misschien zitten de stekkertjes los van de achterbank-verwarming. Wanneer je de zittingen eens uit de auto wilt hebben, moet je twee stekkertjes losmaken. Deze zitten in het scharnier van de zittingen onderaan, je ziet ze zo zitten als je de zitting omhoog klapt. Bij mijn 850 zijn ze rood van kleur.

Gilles

Re: 850fan,
stekkertjes zitten vast, staat spanning op de aansluitpunten, ga nu verwarmingsmatjes laten controleren.

Bedankt voor de info.

Gr.
Gilles

Jash

Hoi
Heb je stroom gemeten op de stekkers? wel stroom geen warm matje ?
waarschijnlijk zijn dan de matjes in de zitting defect, stekkertje loshalen en doormeten met een multimeter (ohm) Bij mij waren de zittingmatjes/thermostaatjes defect en de rugleuningen waren goed. Zittingmatjes vervangen en je(anderen) zit er weer warmpjes bij  ;)

ruud

Doormeten is inderdaad de eenvoudigste en doeltreffende manier om het zeker te weten.

Ik heb overigens steeds begrepen dat de achterbank enkel voorzien van verwarmde(buitenste) zittingen. Bovendien schakelt de knop na uitschakelen contact automatisch uit. (Zoals de mistachterlamp) Dit in tegenstelling tot de voorstoelen, hier moet je steeds opletten of je passagier zijn stoelverwarming af zet.

Ruud

850fan

Inderdaad schakelt die verwarming automatisch uit. Maar bij mij gaat er een klein rood lampje branden in het knopje (zelfde als in de knoppen van stoelverwarming voor) als de achterbank verwarming aan het werk is. Weet niet of de V70 dat ook heeft, maar die brandt wel als je 'm aanzet?

animalT5R

??? een 850 achterbankverwarming ???
dit is voor mij  nieuw( ::)heeft die van mij dat ook?)
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

mehn

Citaat van: animalT5R op 06-01-2005 16:41:37
...heeft die van mij dat ook?

Dat kan ik net niet zien, ga us ff aan de kant  ;)

Heb je schakelaars achterin (tussen de voorstoelen)?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

TTT242

Bij mijn V70 zit er in de middenconsole ook een achterbankverwarmingsknopje met rood lampje dat de achterste passagiers kunnen aan en uitschakelen. Verwarming doet het bij mij wel. In de voorste stoelen zit er verwarming in het deel waar je op zit en in de rug(onderste gedeelte). Bij de achterbank denk ik alleen het deel waar je op zit? Of moet het in de rug ook lekker warm komen achteraan?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

850fan

Ja hoor, ook de 850 kan stoelverwarming achter hebben. Zie ook maar de prijslijst van toen als bewijs :)  http://www.entuscan.com/volvo850club/Folders/prijslijst96/p05.jpg
Volgens mij zie je het wel erg weinig idd. De verwarming achterin is zowel zitting als rugleuning, volgens de passagiers!