schakelaar kofferbak verlichting estate

Gestart door christ, 09-12-2004 19:30:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christ

Kan iemand mij vertellen waar de schakelaar zit van de kofferbak verlichting van een 850 estate?
Deze blijft soms namelijk aanstaan, hard dicht gooien helpt soms, maar niet altijd. Ik moet de verlichting dan echt permanent uitzetten middels het schakelaartje bij het lampje zelf in de hemel. Enkele dagen later werkt hij weer normaal.

bedankt!

Amazon

Het schakelaartje zit in het slot van de klep. Dus dat deel dat om de pen heenvalt die op je dorpel zit.

Is een vaker voorkomende kwaal. Ik had het met m'n 850 en met m'n V70.

Soms doet een beetje olie wonderen. De laaste keer heb ik het slot laten vervangen.
Bigger and better!

ed

Veel WD-40 helpt vaak. Als dat niet meer helpt is een nieuw slot de enige oplossing.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

christ

Beetje late reactie, (tijdje weg geweest) Maar euh... bedankt!!! Het werkt, die WD 40 is ook overal goed voor!

Joris_Scholte

"Gewoon" WD-40 op het slot spuiten? Heb al enige tijd hetzelfde probleem, en heb onlangs het slot vervangen.
Het hele jaar de R in de maand

©orné

Ik heb in m'n vorige 850 vele malen 't slot gedemonteerd en uiteindelijk 't lipje van de micro-schakelaar zo verbogen dat-ie eerder schakelde ('n beetje "naar buiten"), maar veel helpen... neuhh.
Wat helpt is als 't licht blijft branden de sluiting (met bv. de contactsleutel) sluiten terwijl je de klep open hebt -dwz de roterende kunststof pal indrukken, alsof de klep werkelijk sluit- en dan met nadruk tegen het einde drukken zodat de verlichting echt uitschakelt. Dan met de handgreep de sluiting ontgrendelen, en de klep voorzichtig, niet te hard maar met nadruk sluiten zodat-ie niet "stuitert". 'n Beetje aandrukken terwijl je 'm sluit, zeg maar.
Nu heb ik 'n m'n V70 't zelfde geval, en bovenstaande helpt. Wel controleer ik vrijwel altijd 't lampje, want ik heb 't gevoel dat als je 't lampje uitschakelt bij de lamphouder er toch 'n reststroom loopt - ik heb nl. al 3x 'n lege accu gehad, en dit is 't enige waaraan ik dat kan relateren.
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

ed

Is dat slot dan open te maken? In dat geval is het natuurlijk ook mogelijk om de micro-switch te vervangen, want die is de boosdoener.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Joris_Scholte

Citaat van: ©orné op 21-02-2005 22:38:32
Ik heb in m'n vorige 850 vele malen 't slot gedemonteerd en uiteindelijk 't lipje van de micro-schakelaar zo verbogen dat-ie eerder schakelde ('n beetje "naar buiten"), maar veel helpen... neuhh.
Wat helpt is als 't licht blijft branden de sluiting (met bv. de contactsleutel) sluiten terwijl je de klep open hebt -dwz de roterende kunststof pal indrukken, alsof de klep werkelijk sluit- en dan met nadruk tegen het einde drukken zodat de verlichting echt uitschakelt. Dan met de handgreep de sluiting ontgrendelen, en de klep voorzichtig, niet te hard maar met nadruk sluiten zodat-ie niet "stuitert". 'n Beetje aandrukken terwijl je 'm sluit, zeg maar.
Nu heb ik 'n m'n V70 't zelfde geval, en bovenstaande helpt. Wel controleer ik vrijwel altijd 't lampje, want ik heb 't gevoel dat als je 't lampje uitschakelt bij de lamphouder er toch 'n reststroom loopt - ik heb nl. al 3x 'n lege accu gehad, en dit is 't enige waaraan ik dat kan relateren.

Snap niet wat je bedoelt. Iets van een foto of tekening...?
Het hele jaar de R in de maand

The Aviator

Heb hetzelfde probleem. Donderdag gaat hij terug naar de garage voor een paar kleine problemen en 1 grote. Alles valt onder de garantie. Goed om te weten dat het niet zo maar even te fixen is.

Rob.
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

Joris_Scholte

Heb net het slot vernieuwd. Nee, niet bij de dealer want die vraagt er veel te veel geld voor. Heeft het enkele weken goed gedaan, en nu weer het oude patroon. En wat zou het kunnen zijn als het niet aan het slot ligt?
Het hele jaar de R in de maand

thuur

Als het niet aan het slot ligt zou ik eerst eens kijken naar het lampje in de hemel. De schakelaars van alle binnenverlichting gaan altijd slechter werken bij weinig gebruik. Kan zijn dat je de schakelaar eens goed moet reinigen (en niet met contactspray! Uiteindelijk wordt het probleem altijd erger van contactspray.. O, en ook niet met WD40 dat is een SMEERmiddel terwijl je juist een goede geleiding wilt hebben zonder olie of andere aanslag erop). ;)


Gr 8)

Joris_Scholte

Citaat van: thuur op 23-02-2005 10:35:42
Als het niet aan het slot ligt zou ik eerst eens kijken naar het lampje in de hemel. De schakelaars van alle binnenverlichting gaan altijd slechter werken bij weinig gebruik. Kan zijn dat je de schakelaar eens goed moet reinigen (en niet met contactspray! Uiteindelijk wordt het probleem altijd erger van contactspray.. O, en ook niet met WD40 dat is een SMEERmiddel terwijl je juist een goede geleiding wilt hebben zonder olie of andere aanslag erop). ;)


Gr 8)

Unit voorin met de leeslampjes is nieuw, nog geen jaar oud. Zal zsm de schakelaar eens gaan reinigen, je bedoelt die in het kofferdeksel?
Het hele jaar de R in de maand

thuur

Ik bedoel de schakelaar die direct naast het lampje zit (in dezelfde unit) in het plafond van de kofferbak ja ;)


Gr 8)

Joris_Scholte

Heb m nu (bij uitzondering) voor de deur staan, zal eens gaan prutsen.
Het hele jaar de R in de maand

Joris_Scholte

Helemaal niks dus  >:( Misschien dat er strooizout tussen is gekomen, zal de Kärcher er één deze dagen eens over de auto halen, misschien helpt het wel....
Het hele jaar de R in de maand