Michiel met zijn DOP 855

Gestart door Mic, 06-02-2014 08:58:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mic

Hoi,

Ik zal me eens netjes voorstellen. Na ruim 1,5 jaar in het bezit te zijn van onze 855 T-5R word dat wel eens zijn. Zeker omdat ik mbv dit forum al eens wat problemen heb weten te tackelen. Ik denk dat ik dat beter in een dagboekje kan zetten dus dat komt later. Helaas ben ik niet zo'n foto maker maar ik heb er 1 van de roffel net na aankoop:



Dit is in Frankrijk.

Daarnaast heb ik nog een paar auto's en een motor. Ik ben nu bezig een Transporter T3 op te knappen, een kampeerauto met hefdak. Dit deed ik in een hok in Soest en vanaf maart doe ik dat in een iets groter en mooier hok in Kockengen. Wanneer deze af is komt de Fiat 128 SL aan de beurt, zoals alle italianen heeft deze dame last van roest dus dat wordt lekker lassen. Gelukkig staat er in de nieuwe ruimte een brug dus dat scheelt. Na deze komt een clio aan de beurt, die gaat alleen voor circuit gebruik dienen. Genoeg projecties dus om lekker mee bezig te zijn.

Groeten Michiel
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

)()()sT


volvobug

Welkom hier. Nogal een verschil, klussen in Soest of Kockengen. Woon je er tussenin of zelf verhuisd?
Nette 850 zo op het eerste gezicht. Hoeveel km?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Mic

Ik woon zelf in Utrecht dus is Kockengen iets dichterbij.

De Volvo is een oude bekende van het forum, gekocht van Mathijs in Utrecht. Toen was de km stand 278dk nu is de stand 345dk de inloopolie is er uit inmiddels  ;D. Bij 288 oid is er lpi installatie ingekomen. Ik heb er in 1 jaar toen dik 50.000 opgezet dus dat was wel lonend.

Groeten Michiel
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

Jan480

blijft de mooiste kleur voor een 850.... welkom!

triton

Ik ben toen ook bij deze t5-r wezen kijken maar volgens mij was de km stand al ergens in de 300000 .
Dit was toen de auto nog bij Valstar stond , dus Mathijs was mij toen net voor .
Professioneel raddraaier

Mic

De km stand is uit te lezen via de computer toch? Ik heb hem toch echt zelf over de 300.000 zien komen. Hmmm eens uitzoeken.

Overigens stopte de brandstofpomp er bij iets meer dan 300.000 dus dat zou kloppen toch  ;D.
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

MauriceT-5

Hoi is uit te lezen met een knippercode.
Onder de motorkap bij de ecu zit je obd 1 systeem.
Daar zit een blokje a en een blokje b onder een zwart kapje.
Je moet het pinnetje in de positie A7 zetten.
Vervolgens druk je 5 x, 1x, 1x en nog 1 keer op het knopje.
Het ledje gaat nu 3 keer 1 of meerder malen knipperen, dit zijn de laatste drie digits van de km stand.
Voor de eerste 3 digits druk je 5 x, 1x, 1x, en 2 x op het knopje.
En dan heb je als het goed is je echte km stand en kun je deze ook op je teller aanpassen.

triton

Ik heb toen bij Hoeke geinformeerd en die hadden de auto in onderhoud gehad.
De distributie was al over de vervangingsinterval heen.
Heb helaas geen foto's meer van mijn bezoek bij Valstar.
Professioneel raddraaier

Mic

Ga de stand eens uitlezen, ben benieuwd! Iig is de stand nu op de teller 340+ en was de distri bij 250 vervangen. Maar voor de zekerheid ook het kapje maar eens lichten om de riem te zien. Wellicht de riem en rollen en wat er verder bij komt kijken maar iets eerder vervangen hoewel ik nul twijfels heb over de verhalen die Mathijs vertelde (incl de facturen).
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

Mic

Ik heb de stand uitgelezen, bedankt voor de handleiding is een eitje zo. De stand is volgens de computer 346270, de huidige stand op de tellerbak is 345082. Dat kan wel kloppen aangezien ik een tijdje zonder wieltje heb gereden.

Maarrrrr is dit nu wel of niet dezelfde volvo als degene die bij Valstar stond of niet? Wat ook kan is dat het blok is vervangen samen met de computer en met de tellerbak. Het dashboard is iig al eens open geweest kon ik concluderen, maar dat was om waarschijnlijk de kachelradiator of de airco verdamper te vervangen.

Ben benieuwd wat de geschiedenis is, op zich maak ik me weinig zorgen over het blok, olieverbruik is er wel maar wordt niet erger en is makkelijk bij te houden. Compressie was nog goed, lag dicht bij elkaar, exacte waarde weet ik niet meer helemaal. Maar als het chassis een tonnetje meer heeft gereden moet ik even een ander schema aanhouden qua vervangen van onderdelen. Binnenkort maar eens op de brug zetten.
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85