Volvo C70 1998 ABS + Tracs lampje spontaan op

Gestart door Sándor01, 08-02-2014 00:16:02

Vorige topic - Volgende topic

Sándor01

Goedemorgen, zojuist kwam spontaan het ABS + Tracs lampje op in mijn C70 uit 1998. Dit tijdens een ritje stadsverkeer met veel stoppen en langdurig stilstaan voor de stoplichten.

Na de auto uitgezet te hebben bleven de lampjes weer uit. Nu heb ik even het instructieboekje door gespit, maar daar kan ik dit niet in vinden. Ik heb de schakelaar niet aangeraakt tijdens er rijden. Kwam er net pas achter dat ie daar überhaupt zat.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt of waar het aan ligt? Maandag 11-2-14 komen nieuwe schijven en blokken binnen veur voor. Dus kan er meteen een blik op werpen.

Ik merkte overigens geen verschil tijdens het rijden en remmen.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

leons850

Misschien 1 van je sensoren vervuild.
Als je pech hebt is je module stuk, kun je voor 50euro bij thuur kunnen laten maken.
Wel even de schijven afwachten uiteraard.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

-D©©©L-

even zien...

nee, geen beeld.

te weinig info.

sticky topics al gelezen ? http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,55.0.html
Natuurlijk, anders zou je geen nieuw topic openen.  :eusa_whistle: Welke vraag heb je nog na het lezen van de sticky topics ?

Sándor01

De ABS module is 30.000 km geleden al vervangen door een nieuwe bij Volvo. Dus ik verwacht niet dat het daar aan ligt. Had ik er misschien even bij moeten zetten. Ik ben meer benieuwd wat de combinatie van de twee lampjes wil zeggen. Voornamelijk omdat het instructieboekje mij niet voldoende duidelijkheid geeft.

Sticky topics, als ik voor de pc zit zoek ik het forum altijd wel door. Op de iPhone vind ik dat minder. Maar dat terzijde. Ik kan daar niet echt een antwoord vinden.

KIM

Beide lampjes branden = storing in beide systemen; beide systemen zijn buiten werking gesteld.
Reden van branden is een storing in gemeenschappelijk gebruikte sensor / actuator.

Er moeten vast foutcodes zijn opgeslagen...

wesdv

Mijn c70 uit 98 heeft tijdje geleden zelfde probleem gehad.
Probleem zit inderdaad in een gemeenschappelijk component wat beide systemen gebruiken.
Ik heb hem even laten uitlezen en kwam als storing een fout in de linker voor sensor.
Preventief maar beide sensoren vervangen. Daarna nog steeds zelfde. Bij mij bleek de draad naar de sensors inwendig flink verroest. Ik zou als ik jou was eerst dit eens bekijken. Een stuk draad met nieuwe stekker is altijd nog goedkoper als nieuwe sensors.

Dus eerst uit lezen dan weet je waar het euvel zit.
Ik heb overigens nog twee goede sensors hier liggen mocht er toch een kapot zijn bij je.
Achteraf bleken ze bij mij al eens vervangen te zijn nml.

Sándor01

Citaat van: wesdv op 08-02-2014 03:00:33
Ik heb overigens nog twee goede sensors hier liggen mocht er toch een kapot zijn bij je.
Achteraf bleken ze bij mij al eens vervangen te zijn nml.

Ik ga van de week toch aan de gang met schijven en blokken aan de voorkant. Kijk ik meteen die sensoren en bekabeling na. Mocht ik ze nodig hebben, dan hoor je van mij. Thanks!