850 estate met veel km's

Gestart door kaajee, 10-12-2004 17:42:59

Vorige topic - Volgende topic

kaajee

Totale newbie op het volvo vlak......
Mij wordt een volvo (850 estate) aangeboden voor dik 4 mille, hij is uit 1994, heeft inmiddels 375.000 km gelopen. Distributieriem is onlangs vervangen (zou nog makkelijk 60.000km mee moeten gaan). En de auto nog makkelijk 200.000   ;D

Mijn vraag aan de kenners; is dit wat? Of heeft ie toch wel erg veel gelopen.....
thx

thuur

Citaat van: kaajee op 10-12-2004 17:42:59
Totale newbie op het volvo vlak......
Mij wordt een volvo (850 estate) aangeboden voor dik 4 mille, hij is uit 1994, heeft inmiddels 375.000 km gelopen. Distributieriem is onlangs vervangen (zou nog makkelijk 60.000km mee moeten gaan). En de auto nog makkelijk 200.000   ;D

Mijn vraag aan de kenners; is dit wat? Of heeft ie toch wel erg veel gelopen.....
thx

Welke auto heeft veel gelopen?? ;) ;D

Belangrijk bij iedere auto is de onderhoudshistorie! Is deze aantoonbaar dealeronderhouden dan kun je weinig problemen verwachten in de regel (er kan altijd iets kapot gaan, ook bij nieuwe auto's). Reserveer je een euro of 1000 wegens achterstallig onderhoud en evt. verbeteringen die je zelf nog wilt doorvoeren (nieuwe bumpers, spuitwerk, etc.). Dure reparaties zijn automaat en airco (niet Volvo-specifiek overigens).

Oh, en maak er een leuke prijs van! Dik 4 mille kan best veel zijn als er nog redelijk wat moet gebeuren aan de auto. Ik zou zeggen 3,5k, inpakken en wegwezen mits in goede staat gezien de leeftijd!

Verder hebben ze vaak onnozele dingen kapot zoals dashboardkastje-slotje kapot, bekleding niet meer puik (deuren + stoelen), diverse versleten rubbers, asbak valt eruit, lampjes kapot, achterbank piept, deurscharnier kraakt, bovenste motorsteun geheid kapot, etc. etc. etc. Daarvoor hoef je maar even op t forum te zoeken. Iedere Volvo is hetzelfde ;)

Gr 8)

Powerpete

vergeet de carterontluchting niet en evt dichtgeslibde waterafvoertjes.... (roest).....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Peth©oni