draagarmen 96er 850 10v

Gestart door amon, 09-02-2014 15:09:19

Vorige topic - Volgende topic

amon

mijn auto moet 15mrt voor de keuring, heb een klapperend geluid linksvoor op drempel en klinker weggetjes.
heb een schroefset liggen die er ondermoet, zal dan gelijk de lagers die boven de schokbreker zitten uiterraad gelijk vervangen. als de auto dan toch op de brug staat wou ik eigenlijk de stabilisator stangetjes [verticale] en draagarmen ook gelijk vervangen.
nu mijn vraag: op MP worden 4 delige sets aangeboden voor een 100euro, is dat wat?. moet zeggen dat mijn vorige auto een golf4 tdi ook voorzien was door zo,n 100 euro set en die stuurde als een spreekwoordelijk scheermes na montage.
heb inmiddels al heel wat topics gelezen over de draagarmen maar kon niet echt ontdekken van de MP aangeboden draagarmen.
iemand ervaring hiermee???? :eusa_think:

volvobug

2 reactiestangetjes en 2 draagarmen voor 100 euro? Zou er niet te veel van verwachten. Zal vast na montage sturen als een scheermes, maar de vraag is hoeveel km dat meegaat. Je vermeldt niet om wat voor merk het gaat.
After market is prima te gebruiken, maar je moet het spreekwoordelijke kaf van het koren weten te scheiden.

Voor draagarmen is Meyle HD wat mij betreft een prima alternatief. Voor reactiestangetjes denk ik Febi of Lemförder, alhoewel ik zelf origineel heb gemonteerd.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rpakuypers

Ik geef je 10.000 km, dan is het waarschijnlijk op. Dat is althans mijn ervaring met niet-originele draagarmen ........ en dat op een simpele 10V automaat :eusa_hand:

Groet,
Roger

The Demon

Citaat van: rpakuypers op 09-02-2014 15:34:09
Ik geef je 10.000 km, dan is het waarschijnlijk op. Dat is althans mijn ervaring met niet-originele draagarmen ........ en dat op een simpele 10V automaat :eusa_hand:

Groet,
Roger
Dat is wel heel weinig.
Mits op de juiste manier gemonteerd (op moment vastzetten met de wielen op de grond) moeten ze toch echt langer meegaan met een normale rijstijl.
Als je gaat trappen en stoeprandjes rijden gaat alles stuk.

Ik heb ook de voorkeur voor origineel, maar kan niet in iemands banksaldo kijken.

Groet,
The Demon.

rpakuypers

Citaat van: The Demon op 09-02-2014 17:39:20
Citaat van: rpakuypers op 09-02-2014 15:34:09

Groet,
Roger
Dat is wel heel weinig.
Mits op de juiste manier gemonteerd (op moment vastzetten met de wielen op de grond) moeten ze toch echt langer meegaan met een normale rijstijl.
Als je gaat trappen en stoeprandjes rijden gaat alles stuk.

Ik heb ook de voorkeur voor origineel, maar kan niet in iemands banksaldo kijken.

Groet,
The Demon.

Yep, dat vond ik ook. Had de Meyle draagarmen ook onder de V70 TDI en die gingen langer mee. En nee, ik rij doorgaans rustig en heb afgelopen jaar de meeste kilometers op de snelweg gereden. De originele gaan vaak rond de 200.000 km mee en zijn inderdaad duurder, maar als imitatie maar pakweg 50.000 km mee gaat, dan houdt dat in 4 maal vervangen en uitlijnen. Uitlijnen kost al gauw € 65,00 en tel dat geld dan even op bij de 4 setjes die je versleten hebt. Denk dat origineel dan toch zo duur niet is ........

Groet,
Roger

jgvdv

he roger ,onder de tdi zaten volgens mij dezelfde die ik toendertijd onder mijn tdi had,

leuk setje uit duitsland , 2 stuks voor 68 euro volgens mij  , deden het super.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

rpakuypers

Citaat van: jgvdv op 09-02-2014 21:03:09
he roger ,onder de tdi zaten volgens mij dezelfde die ik toendertijd onder mijn tdi had,

leuk setje uit duitsland , 2 stuks voor 68 euro volgens mij  , deden het super.

Klopt, diegene die ik kocht voor de 10V waren van Scandcar ....  :-X

Groet,
Roger

jgvdv

rpakuypers

Citaat van: jgvdv op 09-02-2014 21:17:08
owww scanpech!!

Yep, net zowat een nieuwe V70 aan scheidingsperikelen betaald en voor mijn werk moet ik mobiel blijven ............ dan maak je wel eens keuzes  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

amon

ten eerste, het merkvan de draagarmen weet ik niet dus dat moet ik jullie verschuldigd blijven.
ten tweede, hoewel ik de auto elke dag moet gebruiken om op mijn werk te komen schuur ik niet als een malloot ben er zuinig op en voor ik 200.000 km heb gereden zit ik in het bejaardenhuis. als ze bij mij 2 jaar volhouden ben ik al lang vergeten dat ik 2 jaar ervoor de draagarmen heb vervangen.
er word hier gereageerd alzijnde dat het best mogelijk is om de [gok] te wagen.
ik denk toch stiekum dat er toch veel volvo rijders zijn die voor safe gaan, en dat kan/mag.
ik snap heus wel dat orgineel [meestal] beter is maar soms wil de bruine het niet trekken en probeer je eens wat anders.

even afronden;

op mijn vraag is antwoord gegeven en daarvoor mijn welgemeende dank.

elianmars

jgvdv

Citaat van: rpakuypers op 09-02-2014 21:23:26
Citaat van: jgvdv op 09-02-2014 21:17:08
owww scanpech!!

Yep, net zowat een nieuwe V70 aan scheidingsperikelen betaald en voor mijn werk moet ik mobiel blijven ............ dan maak je wel eens keuzes  :eusa_whistle:

Groet,
Roger
ach die interim gasbak was een goedkope aanschaf ;)

amon

ik ben soms wel eens te snel met dingen vragen, nu omtrent de draagarmen. ben wel blij met de reacties want ik weet wel dat het mogelijk is.
was zonet bij de garage, want ik dacht: laat ik eens checken of er ook ruimte zit op de draagarm rubbers.............. helemaal niks :eusa_dance:. het geklapper wat hij linksvoor heefd is het onnozele stabilisator stokje. ik ben dus goedkoop klaar met de wagen. zet dan de schroefset er eerst maar niet onder.
wat een super wagen  ;D