verzuipt mijn motor?

Gestart door DDTdirk, 10-12-2004 19:38:13

Vorige topic - Volgende topic

DDTdirk

Beste volvo collega's,

Sinds ik mijn thermostaat heb vervangen heb ik een behoorlijk probleem met mijn volvo 850 2.5 20V.

Omdat mijn motor niet warm werd heb ik de thermostaat laten vervangen, niks aan de hand zou je zeggen die dingen gaan namelijk vaker kapot. Alleen is er nu een groter probleem geboren  :(... mijn auto rijd nu als hij nog koud is prima, zowel op gas als op benzine. maar eenmaal goed warm geworden (na ±15 - 20 km) begint hij op gas behoorlijk te stotteren vooral bij lager toerental, zelf als ik bokken zeg is dit niet overdreven. Niks anders zit er nu op om toch maar op benzine te rijden. maar ook op benzine stottert de motor behoorlijk, wel wat minder als op gas. De bougies heb ik al vervangen dus hier kan het niet meer aan liggen.

Nu is de vraag dus kan het zijn dat mijn motor op de een of andere manier verzuipt, omdat hij te veel benzine/gas krijgt als hij warm is?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Gr. Dirk

Zippo

DDTdirk

hee ludo,

ik zie dat jij ook zo'n mooi schaalmodelletje volvo 850 racing hebt, of is dat een 1 op 1?

Gr. Dirk

mehn

Citaat van: DDTdirk op 10-12-2004 19:59:44
hee ludo,
ik zie dat jij ook zo'n mooi schaalmodelletje volvo 850 racing hebt, of is dat een 1 op 1?

Bedoel je Zippo?  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

DDTdirk

ja, idd ik bedoel zippo maar zeg ludo...

DDTdirk

maar de temperatuursensor en luchtmassameter heb ik nog niet gechecked, is dat gewoon een kwestie van uitlezen mbv het ODB - II systeem?

Gr. Dirk

DDTdirk

dan zal ik nog maar weer een keer naar de garage rijden... heb volgende week een ritje van ± 400 km voor de boeg (enkel) dan wil je niet te veel risico's nemen.

Gr. Dirk

mehn

Citaat van: DDTdirk op 10-12-2004 20:06:15
maar de temperatuursensor en luchtmassameter heb ik nog niet gechecked, is dat gewoon een kwestie van uitlezen mbv het ODB - II systeem?

Weet je zeker dat je OBDII hebt? Wat is het bouwjaar?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Zippo

Ludo heeft altijd een antwoordt!! ;D

DDTdirk

hij is uit dec 95, op het muntenbakje/houdertje staat ODB II.. bedankt voor je tip ik ga er morgen meteen naar kijken...

Gr. Dirk

alfredgeel

heb je bij het wisselen van de thermostaat je niet vergist van ontstekingsvolgorde ?

dit is zuiver een ontstekingsprobleem.

Er staan cijfertjes op de verdeler en op de ( orginele ) bougiekabels.

succes

reneetje

Citaat van: alfredgeel op 11-12-2004 19:47:57
heb je bij het wisselen van de thermostaat je niet vergist van ontstekingsvolgorde ?

succes

Dit snap ik ff niet ???
Wat heeft je thermostaat met je onsteking te maken???
Ff nadere uitleg please ::)
Vreemd.
Zeer vreemd zelfs.

Rene :-\

DDTdirk

GOED NIEUWS!!!

mijn probleem is voor 90% opgelost.

Ik heb gister de verdelerkap en rotor vervangen en nu loopt hij weer bijna 100% goed.

wat blijkt nou hebben die verdelerkap en rotor er al 300.000 km op zitten, dus dan is dat ook geen overbodige luxe of niet!

Gr. Dirk