Update: Jimbo's V70 2.4T Luxery Line Automaat 1999 nu met 17inch R wielen

Gestart door Jimbo, 14-02-2014 21:39:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jimbo

Hallo Allemaal,

Half januari onze nieuwe V70 Classic opgehaald bij Bangarage in Mijdrecht. mijn eerste ervaring met
een lang gekoesterde wens om een " echte Volvo" te rijden. Na twaalf jaar leaseauto's (Megane,Laguna, Passat, A4 weer twee Passat) momenteel een Giulietta (Fantastische auto!!) dit jaar besloten niet meer bij te tellen.
Mijn vrouw had een drie jaar oude Twingo en samen met de Alfa zaten we aan bijna 850,- (what's in a number ;-) per maand aan autokosten,
Na de aanschaf van een hond die steeds groter werd (45kgs) bleek zowel de Twingo als de Alfa te klein.
Natuurlijk kunnen we voor 850,- per maand leuke dingen rijden, maar het was het de bedoeling om hier op te besparen.


Een lang gekoesterd wens wilde ik gaan laten uitkomen 855 of V70 automaat. Budget, max 5000,-
Veel ellende voorbij zien komen, ook veel moois. Uiteindelijke bij Volvo dealer Bangarage V70 zien staan.
Een van de weinige dealers die niet terugdeinst voor een wat oudere auto. Niet de allermooiste wel met een goede historie en garantie.

V70 is nieuw geleverd door de Bangarage en altijd in onderhoud geweest. Bewijs 26 pagina's facturen.
Er is nooit op onderhoud bespaart. Auto stond te koop voor 3995,- + 495 afleverkosten en een set winterbanden
voor 300,-. Uiteindelijk voor 4050,- auto aangeschaft incl set 15 inch. lichtmetaal en stalen wielen met continental winterbanden en drie maanden garantie op bak en motor.

Auto heeft wel wat TLC nodig en dat krijgt hij ook. Bumpertjes spuiten, restyle deukje eruit en een ik heb een set originele Titans op de kop kunnen tikken voor 450,- incl banden +7mm profiel.
Velgen moeten wel opnieuw gespoten worden, staan inmiddels klaar en lak is besteld. Volvo 932 antraciet.
Komende maanden zal ik nog veel tijd en energie in de V70 gestoken worden om hem helemaal strak te krijgen.
ik zal een update geven als de velgen eronder zitten, de bumpers gespoten, achterramen licht tinten zijn etc.

Ik twijfels er over heldere koplampen en een XC70 grille. Misschien dat jullie mij kunnen overtuigen.

Bijgaande in ieder geval de foto's zoals de auto bij Bangarage te koop stond.





nu met de nieuwe velgen!
" Zelfbedrog is het imuunsysteem van de psyche"

blauweroffel

Welkom en mooie auto, en mooi interieur.
hoeveel ervaring heeft ie?

groet

BR



(misschien zwarte strip onder achterruit verwijderen?)

TonV70R

Citaat van: blauweroffel op 14-02-2014 21:49:08
Welkom en mooie auto, en mooi interieur.
hoeveel ervaring heeft ie?

groet

BR



(misschien zwarte strip onder achterruit verwijderen?)

Jimbo's V70 2.4T Luxery Line Automaat 1999 256.000
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Jimbo

#3
Bedankt, km stand is 256.000. Zwarte strip was mij nog niet opgevallen  ???
" Zelfbedrog is het imuunsysteem van de psyche"

blauweroffel

Citaat van: Jimbo op 14-02-2014 21:53:29
Bedankt, km stand is 256.000. Zwarte strip was mij nog niet opgevallen  ???


En ik wel 10 de tekst lezen, maar niet goed naar de topictitel........ ;D  :eusa_wall:

De zwarte strip wordt door velen verwijderd vanwege de rotzooi en vocht wat er achter blijft zitten en het is pure cosmetica....)

BR  

erdebruin

Mooie V, vooral t interieur !! Maakt t contrast zo mooi, lichte auto, donker interieur. (Bij mij net andersom)
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

The Volvoboy

Mooie auto :) Ik zou zeggen: 16" zomerwielen scoren en dan de winterbanden om de 15'" LM velgen leggen ;)

De strip op de achterklep hebben wij ook bij beide V70's verwijderd, ter preventie van roest.

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blastaway

Heel mooi. Heb deze ook gezien tijdens mijn zoektocht.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

knoertS70

Mooie wagen, maar ben ik nu de enige die hem nogal aan de prijs vindt?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

leons850

#9
Mooie auto, Wanneer je hem netjes hebt meer foto's posten he. ;)

Citaat van: Jimbo op 14-02-2014 21:39:32
Ik twijfels er over heldere koplampen en een XC70 grille. Misschien dat jullie mij kunnen overtuigen.

Ik weet niet of ik je kan overtuigen maar ik heb wel een plaatje er van een S70 in de zelfde kleur, wel met R-bumper.  8)
Of terwijl bekijk even mijn blog, Bij mij zitten de lampen er nog niet zo lang in. Ik vind het erg geslaagd.
Hier de link direct naar de juiste pagina. Hier klikken.
(Ook een foto met Titans 8) )
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jimbo

Citaat van: knoertS70 op 24-02-2014 11:18:44
Mooie wagen, maar ben ik nu de enige die hem nogal aan de prijs vindt?

Er zijn idd goedkopere te vinden, echter een nieuw geleverde en altijd bij de leverende dealer onderhouden V70 bij is bijna niet te vinden. 26 pagina's met facturen waar echt niet is bespaart op onderhoud.
" Zelfbedrog is het imuunsysteem van de psyche"

Jimbo

Citaat van: The Volvoboy op 24-02-2014 09:53:50
Mooie auto :) Ik zou zeggen: 16" zomerwielen scoren en dan de winterbanden om de 15'" LM velgen leggen ;)

De strip op de achterklep hebben wij ook bij beide V70's verwijderd, ter preventie van roest.


Ja, ik heb inmiddels 17" titans gekocht met zomerbanden en de winterbanden op de LM velgen laten zetten. Velgen nog laten spuiten en dan snel er onder zetten, dan komen de neiuwe foto's.

Heeft iemand een adres voor het spuiten van de voor en achterbumpers?
" Zelfbedrog is het imuunsysteem van de psyche"

Jimbo

Citaat van: leons850 op 24-02-2014 12:43:14
Mooie auto, Wanneer je hem netjes hebt meer foto's posten he. ;)

Citaat van: Jimbo op 14-02-2014 21:39:32
Ik twijfels er over heldere koplampen en een XC70 grille. Misschien dat jullie mij kunnen overtuigen.

Ik weet niet of ik je kan overtuigen maar ik heb wel een plaatje er van een S70 in de zelfde kleur, wel met R-bumper.  8)
Of terwijl bekijk even mijn blog, Bij mij zitten de lampen er nog niet zo lang in. Ik vind het erg geslaagd.
Hier de link direct naar de juiste pagina. Hier klikken.
(Ook een foto met Titans 8) )

Zeker mooie auto, en de velgen geven een mooi beeld van hoe die onder die van mij komen te staan. Kan niet wachten!!
Ik denk dat ik blijf bij de standaard grille omdat ik dat beter bij de lakkleur vindt passen. Op een donkere V70 staat dat stukken beter naar mijn mening. Andere koplampen komen er wel, maar zeker geen aftermarket imitatiespul. Is nog een zoektocht om wat mooi te vinden voor een geschikte prijs.
" Zelfbedrog is het imuunsysteem van de psyche"

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Jimbo

Eindelijk zitten de R wielen eronder, veel werk geweest om ze weer helemaal nieuwe te maken. met name de juiste kleur te achterhalen.
Maar het resultaat mag er wezen. Inmiddels ook nieuwe bumpers gekocht (bedankt Maarten)en die gaan naar de spuiter. Stap voor stap naar het eindresultaat. eerste foto even snel met de telefoon. zodra de bumpers gespoten zijn komt er een mooie serie!
iemand nog een, niet aangetaste grille in de aanbieding?

" Zelfbedrog is het imuunsysteem van de psyche"