uitlezen obd

Gestart door olaf ovlov, 15-02-2014 16:38:39

Vorige topic - Volgende topic

olaf ovlov

Afgelopen week een oud  :)  collega gesproken die mij kon helpen om de  ;D  obd uit te lezen. Kwamen geen gekke dingen naar  :eusa_clap:  boven met uit lezen. Op het net is hij te vinden als   www.ultratuning.nl . Zijn uitvalsbasis is Zoetermeer. Hij hanteerd nette prijzen.
gr olaf

MVeldhuis

Voor dat geld heb je ook een obd kabel en volvo fcr, kun je het zelf in het vervolg.

HarmCBolt

Wie o wie is in staat mij voor eens en altijd duidelijke te maken met welke verkrijgbare apparatuur het mogelijk is om eventuele meldingen van mijn wagen uit te lezen c.q. te resetten?

Het betreft een Volvo 855 van oktober 1995 (modeljaar 1996) die wel beschikt over de bekende OBDII gemerkte contactdoos onder de muntenbak maar kennelijk geen "normaal" protocol gebruikt.

Door alle voor mij vrij verwarrende verhalen in de diverse topics wordt mij uitsluitend duidelijk dat er een probleem is!

Graag een duidelijk antwoord met daarbij eventueel beschikbare/verkrijgbare interfaces, dongels of wat dan ook, als het maar gaat lukken.

Bij voorbaat mijn grote dank!

Boeijke

Citaat van: MVeldhuis op 15-02-2014 19:01:50
Voor dat geld heb je ook een obd kabel en volvo fcr, kun je het zelf in het vervolg.

Zelfs de dealer is goedkoper.

Antwoordt op je vraag kan ik je overigens niet geven.

olaf ovlov

kijk even bij technisch onderhoud, 2e pagina, stationair regelaar, pag 4.......