wielspin p-zero's

Gestart door baxie, 12-12-2004 20:03:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zippo

Heeft een V-profiel!
Dus na 5000 km ---->lawaai-banden :-\
Of je moet ze elke keer wisselen van voor naar achter en anders om.

Zippo

Jeroentjuh

Citaat van: Edwin op 16-12-2004 20:05:07
Op mijn vorige 850 (2.5 10V) zaten Goodyear Eagle F1's en die vond ik dus weer zwaar tegenvallen (i.t.t. Marc   :-\ ), die spinden altijd en overal bij iets teveel gas.

gr. Edwin.  8)


Denk dat jij de F1 GSD2 banden had, dat waren ook *** banden, de nieuwe GSD3 waar MH het ook over heeft vind ik ook super banden, die had ik ook op me oude Golf G60 met 190pk, vond ze echt goed rijden, zowel droog als in de regen perfecte grip...

Citaat van: MH op 12-12-2004 20:08:13
Persoonlijk vond ik de Good Year Eagle F1 altijd een goede band qua traktie en ook in de regen. Dan zou je nu de nieuwe GSD3 moeten nemen. Probeer eens een 215/40ZR17, veel goedkoper en afrolomtrek is bijna hetzelfde (iets kleiner).

BenC70ES

Citaat van: Zippo op 22-01-2005 18:30:56
Heeft een V-profiel!
Dus na 5000 km ---->lawaai-banden :-\
Of je moet ze elke keer wisselen van voor naar achter en anders om.

Zippo

Nog nooit last van gehad dit in tegenstelling met een Michelin Pilot sport (zonder V-profiel) die enorm veel lawaai maakte...  :-[

Goodyear Eagle GSD3 is inderdaad super!  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Zippo

Citaat van: BenC70ES op 22-01-2005 19:10:11
Citaat van: Zippo op 22-01-2005 18:30:56
Heeft een V-profiel!
Dus na 5000 km ---->lawaai-banden :-\
Of je moet ze elke keer wisselen van voor naar achter en anders om.

Zippo

Nog nooit last van gehad dit in tegenstelling met een Michelin Pilot sport (zonder V-profiel) die enorm veel lawaai maakte...  :-[

Goodyear Eagle GSD3 is inderdaad super!  :)

Ieders zijn ervaring! ;)

Jort

Waar heb jij goede ervaringen mee Zippo?

De Hankooks onder die van mij zijn wel iet wat lawaaig, maar die P-Zero's waren zeker niet stiller.

Jort.

Yackall

Kleine aanvulling: het lijkt inderdaad of de P-Zero's snel spinnen bij acceleratie vanuit stilstand. Maar heb niet het idee dat ze een 'grip'-probleem hebben. Algemene wegligging, bochtengedrag, remmen gaat eigenlijk prima. Zelfs in de huidige 'winter-banden-omstandigheden'.
Het enige waar ik mijn twijfels over heb is hoe snel ze gaan 'auqaplanen'.

Alhoewel ik natuurlijk wel mijn rijstijl aanpas door het weer, ben ik toch niet echt 'langzaam' onderweg. Vanochtend (nat wegdek, -1C) vanuit stilstand 'normaal' wegrijden en vanaf ong. 40km/h rustig de turbo erbij laten komen. Geen probleem. Wel iedereen losrijden. Ik krijg de Vredestein's onder mijn Lancia ook makkelijk aan het spinnen onder deze omstandigheden met 85 pk minder.


elianmars

Onder mijn Zafira (235 pk) heb ik constant wielspin, ondanks de traction control. Heb het al met verschillende banden geprobeerd (Michelin (twee verschillende types), Vredestein en Pirelli).
Vol optrekken moet ik maar gewoon vergeten met die wagen.

Onder de T5 liggen nu twee verschillende merken  ::) Voor Continental, achter Michelin.
Ik moet zeggen dat, ondanks dat de traction control nog niet werkt, de Continental niet tegen valt. Iets wielspin met vol optrekken, maar verder geen rare dingen.

Omdat de bandenmaat afwijkt van standaard (205/55-16) en ik terug wil naar 205/50-16, ben ik aan het rondneuzen gegaan en kwam steeds uit op de Goodyear Eagle F1 SD-D3.
Net geprijsd (vind ik dan) en komen goed uit de tests.
Ook hier worden ze blijkbaar gewaardeerd  :)

Met het vooruitzicht op chippen van de wagen, waardoor er nog meer van de banden gevraagd gaat worden, is dit volgens mij geen verkeerde koop. Toch?

Entuscan

Indd, die goodyears ofwel Yokohama AVS Sport
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

HeZz

#23
Ik heb nieuwe Michelin pilot sport onder mijn V70R liggen.
Met droog weer zijn ze goed te doen, maar als het begint te regenen.....wat een ellende.
Er blijft weinig grip over als het nat is, maar ja in het droge doen ze goed hun werk.
En trouwens wanneer regent het nou in NL. hehehe   ;D
Looking 4 a V70N

thuur

In NL hebben we nog geen 7% neerslag (24/7)! Aangetoond door het KNMI.. Dus het valt wel mee, het lijkt altijd erger dan het is ;D

Ik vond de Nederlandse zomerbanden (lees: regenbanden ;)) van Vredestein (protrac?) wel een uitermate goede grip hebben op nat wegdek, maar da's alweer een tijdje geleden..


Gr 8)

Yackall

Kleine aanvulling: De P-zero's hebben dus wel uitstekende grip!

Gisteren reed ik op een kruising af. Ik had voorrang en reed ergens tussen de 70 en 80 km/h (je mocht er 80). Er staat een seicento te wachten (moeder met kind). Ze wacht tot drie auto's die van de andere kant komen over de kruising zijn en rijdt dan zomaar de kruising op. Ik schat in dat ik minder dan 5 autolengtes over had tot aan de kruising en dus ook de overstekende seicento. Ik was er van overtuigd dat het een klapper zou worden. Met behulp van het ABS (op droog asfalt) en dus ook de uitstekende grip van de Pirelli's kwam ik met met adrenaline tot aan mijn kruin, tot stilstand ongeveer 2 cm voordat ik de seicento zou raken. Moeders heeft mij nooit gezien. Ze reed ook gewoon door. En ik stond daar midden op de kruising, met trillende handen, maar tegelijkertijd heeeeeeel erg blij met (en onder de indruk van) het feit dat die schitterende station zo ontzettend hard remt. Als ik een halve seconde later had gereageerd of andere banden, remmen, ophanging of een auto zonder ABS had gereden dan was het een klapper geweest.

Ga dus bij de volgende bandenwissel de P-Zero's toch nog maar even meenemen in het besluittraject. Dan maar een beetje meer herrie.

Reitse

Mooi dat het goed gegaan is maar ABS verlengt je remweg...

JCviggen

Omdat je nu eens lekker door kon remmen en de vertraging goed meeviel wil dat natuurlijk niet zeggen dat p-zeros de beste banden zijn (hoewel de p zero nero wel érg goed is hoor, enkel de oude assimetrico's zijn wat verouderd denk ik)

kijk maar eens naar wat bandentests...misschien had een andere band je een meter of nog meer sneller stil gehad...dat merk je niet echt hoor zeker met die adrenaline-rush die je krijgt ;)

Ik ben ook wel tevreden van Ben z'n ex Yoko AVS sports, als ze warm zijn echt heel veel grip. Ik heb 'ns doorgeremd tot tegen de ABS vanaf 180, werd een beetje duizelig van de vertraging ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: Reitse op 18-03-2005 21:35:47
Mooi dat het goed gegaan is maar ABS verlengt je remweg...

Dat is wel zo, maar als je remmen blokkeren, kan de remweg nog veel langer worden, als je gewoon door blijft glijden.

Reitse

Als je banden veel grip bieden moet je vreselijk hard trappen om ze te blokkeren.
Of je langer doorglijdt durf ik zo niet te zeggen. Met ABS blokkeert je wiel, dat wordt opheven waarna de remdruk weer vol terugkomt en je wiel weer blokkeert. Je glijdt dus eigenlijk ook door maar tussendoor heb je momenten met optimale remdruk en weinig remdruk... Zou het eigenlijk uit moeten testen. Valt die ABS-computer er zo uit te trekken zonder dat dat ding meteen stukgaat?