wielspin p-zero's

Gestart door baxie, 12-12-2004 20:03:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

baxie

Ik heb onder mijn gechipte t5 p-zero banden liggen in de maat 205-45-17.
Nu heb ik constant wielspin met die banden of het nu regent of niet. (tot aan de derde versnelling)Ook als ik b.v. 50 rij in zijn 2 en geef veel gas dan beginnen ze te spinnen als een gek! >:(
Als ik nu een ander merk band monteer in de maat 215/45 17 scheelt dit dan veel of niet?
Ik had al wel gehoord dat die zero's totaal geen grip hebben bij nat weer maar bij droog weer valt me dit ook zwaar tegen..
Dat ik wielspin hou met veel gasgeven dat snap ik maar is het een beetje terug te brengen met andere banden of niet?




M a r c

Persoonlijk vond ik de Good Year Eagle F1 altijd een goede band qua traktie en ook in de regen. Dan zou je nu de nieuwe GSD3 moeten nemen. Probeer eens een 215/40ZR17, veel goedkoper en afrolomtrek is bijna hetzelfde (iets kleiner).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

2.0keijzer

Had ik met Michelin Pilot sport ook last van, met regen reed elke auto je zoek en bleef ik achter met spinnende wielen.
Ik denk dat dit ook komt omdat de turbo (althans bij mij) zeer abrupt inkomt.
Wanneer je bijvoorbeel in z'n 2 rijdt met zo'n 3000 rpm, en je geeft gas, zul je zien dat het meevalt....

JCviggen

Als het regent heb ik nog wielspin bij 110-120 in 3e soms zelfs in 4e....denk dat er geen enkele band is die in de regen onze pk's op de voorwielen goed op het wegdek kan krijgen. Bij droog weer valt het allemaal nog wel best mee vind ik... en P Zero's zouden toch goed moeten plakken bij droge weg ???
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

LekkeRRRR

Nu ik de winterbanden erom heb liggen (Wintrac) merk ik duidelijk verschil met de P-Zero's. (is een nieuwe ervaring voor me) Amper wielspin terwijl met de p-Zero's er al van alles gebeurd als je ook maar weinig geks doet. Wat mij betreft wil ik na de p-Zero's banden met de zelfde eigenschappen als de Wintracs.

;)/jan

baxie

#5
Bij mij spinnen ze dus ook als een gek met droog weer! In zijn 1 das te begrijpen dat je wielspin hebt met (vel)optrekken. Maar zelfs als ik in zijn 2 rijd (ongeveer 45) en geef dan volgas dan kom ik niet echt vooruit zeg maar!(en ja mijn wielen spinnen dan als een idioot) >:(
Maar ik ben een beetje aan het kijken geweest op: http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
Daar een beetje tests van banden aan het lezen geweest en ben er nu achter wat ik wil hebben!
De potenza RE050 die kwam zo'n beetje als beste uit de test met grip op nat en droog wegdek.
Ga deze binnenkort bestellen in de maat 215/45 r17 8)
Jullie horen nog wel hoe dit bevalt!


2.0keijzer

Citaat van: baxie op 16-12-2004 14:17:45
Bij mij spinnen ze dus ook als een gek met droog weer! In zijn 1 das te begrijpen dat je wielspin hebt met (vel)optrekken. Maar zelfs als ik in zijn 2 rijd (ongeveer 45) en geef dan volgas dan kom ik niet echt vooruit zeg maar!(en ja mijn wielen spinnen dan als een idioot) >:(
Maar ik ben een beetje aan het kijken geweest op: http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
Daar een beetje tests van banden aan het lezen geweest en ben er nu achter wat ik wil hebben!
De potenza RE050 die kwam zo'n beetje als beste uit de test met grip op nat en droog wegdek.
Ga deze binnenkort bestellen in de maat 215/45 r17 8)
Jullie horen nog wel hoe dit bevalt!


Wielspin in z'n 1 lukte mij nooit; volgens mij is de turbodruk dan begrenst. Spinnen en katapulteren begint in z'n 2!

baxie

Citeer
Wielspin in z'n 1 lukte mij nooit; volgens mij is de turbodruk dan begrenst. Spinnen en katapulteren begint in z'n 2!

Ik denk dat jij tracs heb ;)

Edwin

Ik heb nu Michelin Pilot premacy's en die zijn op droge weg behoorlijk "spin vrij", echter in de regen heb ik het vol-gas-sprinten ook maar opgegeven, want ondanks TRACS is het hopeloos t/m 3e versnelling. En mijn is niet eens gechipt!

Op mijn vorige 850 (2.5 10V) zaten Goodyear Eagle F1's en die vond ik dus weer zwaar tegenvallen (i.t.t. Marc   :-\ ), die spinden altijd en overal bij iets teveel gas. Nu had ik een snelle 10V maar ik denk dat met 100 pk meer erop de banden snel opgerookt zouden zijn...

Volgens mij heeft continental ook wel goede banden (standaard op MB's) maar daar hoor ik eigenlijk bijna nooit iemand over.
Ik denk dat ik na deze banden naast de michelin pilot's ook eens bij continental ga kijken...

gr. Edwin.  8)

ed

De conti-sport 2  zitten standaard op de S40 en V50. Hele fijne banden vond ik dat. Zelfs met 17" (205/50/17) was er nog enorm veel comfort aanwezig. Ik heb ook een V50 met Pirelli's gehad op 16", en deze was een stuk oncomfortabeler. Elk richeltje voel je. Ondanks het comfortabele gedrag van de conti's was de wegligging er zeker niet minder om.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

CiteerOp mijn vorige 850 (2.5 10V) zaten Goodyear Eagle F1's en die vond ik dus weer zwaar tegenvallen

Je hebt de oude en de nieuwe he....

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jan_D.

Citaat van: LekkeRRRR op 16-12-2004 12:17:55
Nu ik de winterbanden erom heb liggen (Wintrac) merk ik duidelijk verschil met de P-Zero's. (is een nieuwe ervaring voor me) Amper wielspin terwijl met de p-Zero's er al van alles gebeurd als je ook maar weinig geks doet. Wat mij betreft wil ik na de p-Zero's banden met de zelfde eigenschappen als de Wintracs.

;)/jan


Laat maar weten welke banden dat dan zijn. Heb het hier met de bandenman uitgebreid over gehad. Op de vorige Volvo oa Eagles en verschillende typen Michelin gehad. Eagles reden het beste, maar sleten het snelst. Michelin Energy slijt niet, maar glijdt erg goed, de Pilot was wel beter.
Volgens de bandenman zouden de P zero's qua strakke wegligging het beste zijn. Nadeel volgens hem: een erg stug loopvlak en nogal rumoerig. Grip bij gas geven zou wat mij betreft wel beter mogen.  Bandenman: Jij zou spijt krijgen van Michelins op die R.
(of hij vanwege de winstmarge??)? ;)


Wie het weet mag het zeggen!

Groet,

Jan (D.)

baxie

#12
Ik heb sinds een week of 2 nu de potenza RE050 in de maat 215/45 r17 gemonteerd.
Ik moet zeggen dat het een heel verschil is met die p-zero's zeg!! Veel betere wegligging,betere grip met nat en droog wegdek. Veel minder lawaai en veel minder stug maar dat zal wel komen doordat ze iets hoger zijn als de p-zero's.
De p-zero's heb ik weer doorverkocht en als het aan mij ligt komt dit merk er ook nooit meer onder..

ed

Citaat van: baxie op 18-01-2005 23:41:48
Ik heb sinds een week of 2 nu de potenza RE050 in de maat 215/45 r17 gemonteerd.
Ik moet zeggen dat het een heel verschil is met die p-zero's zeg!! Veel betere wegligging,betere grip met nat en droog wegdek. Veel minder lawaai en veel minder stug maar dat zal wel komen doordat ze iets hoger zijn als de p-zero's.
De p-zero's heb ik weer doorverkocht en als het aan mij ligt komt dit merk er ook nooit meer onder..


Mijn idee ook over de P-zero's!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jort

Jullie zouden eens moeten kijken naar de
HANKOOK VENTUS K-104.

Ik heb ze er nu bijna een Jaar onder zitten en persoonlijk vind ik ze erg lekker.

Goeie grip zowel nat als droog en niet een overmatig slijtage patroon.

Goedkoop zijn ze ook trouwens, op Autobandenmarkt.nl onder de honderd euro, dat zijn nog eens leuke prijzen.

Jort.