Automaat zonder aandrijving 313

Gestart door S. Brouwer, 24-02-2014 19:23:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S. Brouwer

Ivm mankementen aan mijn automaat ,T-5 '94, heb ik deze afgelopen weekend vervangen door een "verse".

Echter na het starten kreeg ik een hele serie foutcodes waaronder 3-1-3.
Onjuist signaal van schakelstandsensor.
Ook gevolgd door het niet aangaan van de achteruit rij lichten en dus ook het ontbreken van de aandrijving.

Na het verwisselen van de PNP switch van mijn oorspronkelijke automaat branden de achterlichten weer en houd ik uitsluitend de foutcode 313 over.
Maar nog steeds geen aandrijving op de wielen.

Via de obd-1 de sensoren aangestuurd en alle 3 de sensoren klikken er vrolijk op los.
Ik ga er dan vanuit dat er wel signaal binnenkomt.

Is er iemand die dit eerder heeft gehad en een eventuele oplossing heeft?

NinaPaul

Zorg voor juiste positie van de schakelaar, meet schakelaar door indien nodig vervangen.

Indien juist, controleer bekabeling.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Bouke

3-1-3 is ook sensor linker achterwiel, circuit open of kortgesloten. Ik had ff zitten zoeken voor je ;) maar dat zegt niks over je at :eusa_shifty: maar dan zou je abs en tracs lampje moeten branden. Ik weet niet of dat zo is?

S. Brouwer

#3
Citaat van: Bouke op 24-02-2014 19:57:27
3-1-3 is ook sensor linker achterwiel, circuit open of kortgesloten. Ik had ff zitten zoeken voor je ;) maar dat zegt niks over je at :eusa_shifty: maar dan zou je abs en tracs lampje moeten branden. Ik weet niet of dat zo is?

Kleine aanvulling. Dit heb ik uitgelezen op A1, storingscode automaat.
De omschrijving die je hierboven opgeeft hoort bij pin A3, ABS.
In dit geval dus geen brandend abs lampjes alleen een knipperend oranje pijltje in het dashboard.


edit: storing niet kunnen achterhalen. Bak vervangen door een opvolgend exemplaar.