Dumpvalve op diesel

Gestart door Floosman, 13-12-2004 21:48:15

Vorige topic - Volgende topic

Floosman

Ik wou even weten of er op een V70 2.5 diesel van 1998 ook een standaard dumpvalve zit ? En zo niet  heeft het dan zin om zo'n dumpvalve te monteren ? Wel liefst een interne, ik hoef dat "to air" gesis niet zo nodig.
Alvast bedankt.

Zippo

Het werkt niet zoals bij een benzine

Je moet vacuum hebben.........

Floosman

Op elke dieselmotor staat toch een vacuumpomp. Kan er van ergens toch wel een darmpje gelegd worden, niet ?

Dave T5

als je naar www.autostyle.nl gaat kijken staat daar wel een universeel setje dumpvalves bij voor een diesel

Joachim1

Citaat van: Floosman op 14-12-2004 03:53:16
Op elke dieselmotor staat toch een vacuumpomp. Kan er van ergens toch wel een darmpje gelegd worden, niet ?
vacuum/vacuumpomp?

Jeroentjuh

Ja bij een benzine heb je, als de gasklep dicht gaat, een vaccuum in je inlaatspruitstuk, dat vaccuum stuurt de dumpvalve aan...

Bij de diesel heb je geen gasklep, wel een vaccuumpomp, maar die levert continu een vaccuum.....

Rayman

DV op een diesel kan inderdaad wel; heb het wel eens vaker hier door de straten horen komen. Het heeft totaal geen nut en bovendien klinkt het ook niet echt mooi (vind ik)

Klinkt ietsje beter dan zo'n sisje maar is dan weer te luid...imho
http://www.youtube.com/watch?v=9POy3O5ALuk

-D©©©L-

Citaat van: Jeroentjuh op 29-07-2007 19:02:25
Ja bij een benzine heb je, als de gasklep dicht gaat, een vaccuum in je inlaatspruitstuk, dat vaccuum stuurt de dumpvalve aan...

Bij de diesel heb je geen gasklep, wel een vaccuumpomp, maar die levert continu een vaccuum.....

Gaaf toch !  8) 8) 8) 8) 8) 8)  continue een BOV geluid  8) 8) 8) 8) 8) 8)

:eusa_wall:  :eusa_shhh:

Turbo-Geek

Aangezien hij het niet voor de sound wilt hebben heeft het dus geen enkele zin.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Rayman

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 11:45:36
Aangezien hij het niet voor de sound wilt hebben heeft het dus geen enkele zin.

Dat gaf ik ook al aan. Je moet ervan houden maar voor de rest; mooi laten liggen.

M a r c

Makkelijk op te lossen door met een magneetklep te werken en een microswitch op je gaspedaal  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbo-Geek

Waarom moeilijk doen ??? Als het om de sound gaat kan je beter een digitale sound BOV kopen ..
Al jaren te koop en je kan het geluid bij stellen naar smaak en werkt ook prima op N/A auto's :)
  The things you own end up Owning you !

groen1978

Citaat van: M a r c op 21-10-2007 12:09:43

Makkelijk op te lossen door met een magneetklep te werken en een microswitch op je gaspedaal  :)

Voor mijn diesel wel eens naar op zoek geweest maar dit moet inderdaad met een schakelaar op je gaspedaal.
gas is alles