Beginnend Turbo rijder met vragen???

Gestart door RonnieDuck, 13-12-2004 22:39:45

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Hallo allen,

Alweer een paar weekjes ben ik in het bezit van een T-5 sedan uit begin 1996. Ik heb geen ervaring me de turbo versie vandaar dat ik me wat dingen afvraag. Behalve dat hij werelds rijdt, comfort maar ook de power, denk ik toch dat hij niet het maximale haalt qua power. Als ik vanaf 2500/3000 tpm volgas geef (pedaal tot de grond) komt mijn turbo meter niet verder dan de helft van het witte. Met dit weer moet het toch wel verder komen??

Als ik de turbo bestudeer(voor zover dat gaat met dat hitteschild) vind ik het inlaatluchtgedeelte er nogal vettig uit zien. Zit hier nog iets van een carterontluchting???

Ook heb ik wat vragen over mijn temp meter. Op mijn vorige 850 GLT 20v had ik zo'n winter kapje achter mijn gril! Deze heb ik er nooit afgehaald daar ik zomers geen problemen onder vond met heet lopen. Mijn meter bleef gewoon altijd keurig rhorizontaal op 3 uur staan. Met de T-5 valt mij op dat hij wel warm wordt maar niet zo snel als de GLT. Ik heb hier ook geen winter kapje achter de gril. Toch vind ik het erg lang duren voordat die warm wordt!(ruim 8 km) Als hij dan warm is en ik duik bijvoorbeeld de snelweg op loopt de meter gewoon weer terug en blijft niet op 3 uur staan. Is dit normaal of is dit tijd voor een nieuwe thermostaat?? Een winterkapje lijkt mij uit den boze ivm de intercooler!

Verders denk ik dat de homokineten wel wat vet kunnen gebruiken. Als ik maximaal instuur en langzaam rijd klinkt het een beetje krakend. Heeft iemand hier ervaring mee en is dat zelf te doen?