vraag over hoge koppeling

Gestart door vinniepieters, 14-05-2014 21:25:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vinniepieters

Beste vovlo 850 liefhebbers,

Ik heb mij zelf een Volvo 850 estate 2,5tdi gekocht  met volgens klok 360 000 op teller en ben voornemens de carbadgerun er mee te doen. Nu zegt een bekende van ons dat de koppeling zo hoog zit hij er op korte termijn er mee op zou houden, dus mij niet die 3000 km carbadgerun vol zou houden. De koppeling slipt nu nog echt niet. Ps ik heb geen sleutel ervaring. Help :)

kulk

Tsja wat is hoog?

Ik vind die in mijn auto ook vrij hoog aangrijpen maar gaat al bijna een 100.000 km goed.

cornelis-b

Er zullen best forumleden zijn die naar je auto willen kijken en je willen adviseren maar dan zou het erg handig zijn als je vermeld in je topic of in je profiel waar je ergens vandaan komt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Weet niet beter of mijn koppeling "zit" relatief hoog, al 400.000 km lang. Dat is geen korte termijn  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blastaway

Citaat van: vinniepieters op 14-05-2014 21:25:42
Beste vovlo 850 liefhebbers,

Ik heb mij zelf een Volvo 850 estate 2,5tdi gekocht  met volgens klok 360 000 op teller en ben voornemens de carbadgerun er mee te doen. Nu zegt een bekende van ons dat de koppeling zo hoog zit hij er op korte termijn er mee op zou houden, dus mij niet die 3000 km carbadgerun vol zou houden. De koppeling slipt nu nog echt niet. Ps ik heb geen sleutel ervaring. Help :)

Kan je in de 2e of 3e versnelling optrkken ermee?
Ik denk dat het wel mee zal vallen, gewoon doorkachelen en geen geld in stoppen.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

)()()sT

Het pedaal (in mijn V70) heeft niet echt één aangrijpingspunt, maar een aangrijptraject. Bij de ombouw naar handbak is er een nieuwe koppelingsset ingekomen en dat is al vanaf het begin zo.
Hij grijpt weliswaar in het midden aan, maar als je rijdend het pedaal al wat intrapt gaat ie al naar vrijloop.

MVeldhuis

Citaat van: blastaway op 15-05-2014 09:27:20
Citaat van: vinniepieters op 14-05-2014 21:25:42
Beste vovlo 850 liefhebbers,

Ik heb mij zelf een Volvo 850 estate 2,5tdi gekocht  met volgens klok 360 000 op teller en ben voornemens de carbadgerun er mee te doen. Nu zegt een bekende van ons dat de koppeling zo hoog zit hij er op korte termijn er mee op zou houden, dus mij niet die 3000 km carbadgerun vol zou houden. De koppeling slipt nu nog echt niet. Ps ik heb geen sleutel ervaring. Help :)

Kan je in de 2e of 3e versnelling optrkken ermee?
Ik denk dat het wel mee zal vallen, gewoon doorkachelen en geen geld in stoppen.

Wat een bud-test, koppeling test je in de hoogste versnelling, gewoon 80 rijden en koppeling intrappen, gas geven en op laten komen en dan moet je toerental lekker vlot terugvallen, blijft ie dan langer dan een seconde slippen dan komt ie eraan.

The Volvoboy

Citaat van: )()()sT op 15-05-2014 09:56:10
Het pedaal (in mijn V70) heeft niet echt één aangrijpingspunt, maar een aangrijptraject. Bij de ombouw naar handbak is er een nieuwe koppelingsset ingekomen en dat is al vanaf het begin zo.
Hij grijpt weliswaar in het midden aan, maar als je rijdend het pedaal al wat intrapt gaat ie al naar vrijloop.

Dat heeft de mijne dus ook. Halverwege aangrijpen, maar een stuk erboven pas volledig aangegrepen zijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Remo1970

Ik weet niet hoe sportief jijzelf rijdt in de carbadgerun:) maar als de koppeling niet slipt en je hoort geen "koppel"geluiden tijdens het schakelen, dan zou ik die 3000 km wel aandurven.
Maar de auto mag niet meer kosten dan 500 euro om mee te doen met de carbadgerun (als ik het goed heb) dus tja in 3000 km kan een hoop gebeuren :-\  In ieder geval suc6!

Volvo850Luxury

Zal wel meevallen, 3000km houd een beginnend slippende Volvo koppeling makkelijk aan.
En als die helemaal niet slipt maar alleen een beetje hoog zit dan zou ik me helemaal geen zorgen maken.




MVeldhuis

Weet je dat wel zeker? Met slippende koppeling zwaarbepakt de heuvels in?
Ik heb ze in minder kilometers in vlak nederland naar hun grootje gereden...