D5252t tdi blok uit een V70 2000 in een 850 TDI; past dat?

Gestart door volvo850tsi, 23-05-2013 15:55:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

paliasco

volgens http://www.volvopedia.de/index.php?title=MSA_15.8 zou pas in 1999 overgegaan zijn op de MSA15.8

dan zou de 850tdi en v70tdi beide uit 1997 toch allebei MSA 15.7 zijn.

of zijn er nog andere verschillen in electronica tussen de 850 en V70?

paliasco

voor de duidelijkheid mijn V70 heeft zo'n klep na het luchtfilterhuis, dus een luchtvolumemeter ipv een luchtmassameter. dus inderdaad 15.7
waarom dan slechte inspuittiming? toch gewoon een slechte afstelling na distributiewissel?

hathü

Heel goed mogelijk dat ie niet goed afgesteld is. Is een kunstje wat niet iedere monteur beheerst. Heb het mee gemaakt dat ie na de riemwissel niet fijn reed. Na nogmaals afstellen door de baas van de garage die iets mompelde van jongenswerk ;) liep ie weer perfect.  :eusa_whistle:

paliasco

Nou, dat valt dus tegen.
Bij een diesel specialist geweest, de timing stond inderdaad niet helemaal lekker, maar het bijstellen heeft helemaal niks geholpen. Hij zegt dat een compressietest gedaan moet worden en verdenkt de kleppen van ellende.
komt volgens hem vaker voor bij de cilinders die dicht bij de turbo zitten en daardoor warmer lopen.
Hij heeft het zelfs over gebroken krukassen. en ik maar denken dat die 2.5 tdi's allemaal 5 ton konden lopen. (km stand is nog geen 230duizend.)
iemand interesse in een nette v70 met leren interieur en een schuddende motor met wat blauwe rook?

The Demon

Als hij het inderdaad over gebroken krukassen heeft zou ik me toch afvragen of hij wel weet waar hij het over heeft.
Met een gebroken krukas zal de motor echt niet meer lopen.

Just my 2 cents.

Groet,
The Demon.

paliasco

#20
hij zei dat hij meer dan een keer meegemaakt heeft dat een krukas gebroken was bij een 2.5tdi die daarvoor onregelmatig gelopen had.  Met andere woorden dat dat het risico is van doorrijden zoals het nu is.

fpede

zeker dat hij het niet op de 2,5tdi V6 motor uit een audi bedoelt? die hebben wel eens last van gebroken ingesleten nokkenassen.
van de 5-cilinder tdi heb ik zelf nooit iets gehoord dat de krukas een zwakke plek zou zijn,...

paliasco

Ik weet natuurlijk niet of hij in de war is met een ander type motor.
Maar hij weet heus wel het verschil tussen een krukas en een nokkenas.
Punt is dat ik met een R5 tdi zit die beroerd loopt en al veel te veel gekost heeft.

cornelis-b

Citaat van: paliasco op 21-02-2014 19:43:23
hij zei dat hij meer dan een keer meegemaakt heeft dat een krukas gebroken was bij een 2.5tdi die daarvoor onregelmatig gelopen had.  Met andere woorden dat dat het risico is van doorrijden zoals het nu is.

Denk dat je heel snel een andere monteur moet gaan zoeken, wat deze meneer uit kraamt slaat kant nog wal. Met een gebroken krukas rijdt de auto geen meter meer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

paliasco

Denk dat jullie moeten leren lezen. Niemand heeft beweerd dat een motor met gebroken krukas nog rijdt.

Wat hij zei is dat krukas breken een gevolg kan zijn van onregelmatig lopen zoals mijn motor dat nu doet.
Het lijkt me nogal rigoreus, maar niet onmogelijk. Vermoeiing is iets waarvoor je veel 'cycles' nodig hebt, en als er iets is waar je heel snel veel 'cycles' mee maakt is het wel een krukas.

En natuurlijk is krukas breken einde verhaal voor iedere motor.