Wat zou je doen als je erachter komt dat je opgelicht bent?

Gestart door Scuby, 02-03-2014 18:23:49

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Scuby op 02-03-2014 19:23:53
zat net ff te kijken voor een lagere stand, dan ga ik alleen voor een v70 met digitale teller, moeilijker te falsiferen....

Volgens mij loop je 20 jaar achter.  ;D

)()()sT

Citaat van: NinaPaul op 02-03-2014 19:00:51
Ik heb het OBD I systeem gebruikt om uit te lezen (welke reset was bij chiptuning om en nabij de 3 ton) daar stond ruim 2.9 ton op. Dus tel maar op: 6 ton.

Een chip tuner die een km stand reset, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Precies! Dat ding is echt niet op 0 gezet bij chippen, waarom zou je dat in hemelsnaam doen ???

Douwe

Citaat van: Scuby op 02-03-2014 19:23:53
Citaat van: TonV70R op 02-03-2014 19:05:13
Teller stond dus al stil bij aankoop. Geen check gedaan....
Zaten er dan boekjes bij of facturen waar je op afgegaan bent?
De tekst van " tellerwieltje is net defect geraakt" zie ik weleens voorbij komen in advertenties.

Het blijft altijd een gok een auto kopen van 15 jaar ongeacht de stand.
Hoe loopt de motor verder? Bijgeluiden?

ja ik zat net ff te kijken voor een lagere stand, dan ga ik alleen voor een v70 met digitale teller, moeilijker te falsiferen.... en toen zag ik regelmatig idd: dagteller net stuk (volvo kwaal) grrrr...!

Veel moeilijker?, B#llsh#t. ;D
Zonder sleutelen max 5 minuten werk :eusa_whistle:

http://www.youtube.com/watch?v=S3tTL35RnSo

Aanvulling: Ik heb tot nu toe een tiental tandwieltjes van Volvo 850 vervangen, en bij allemaal de kilometerstand gecorrigeerd. Alle liefhebbers wouden de gereden kilometers tijdens het defect erbij op geteld hebben ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Scuby

ok, hoe de f*ck werkt het dan?

OBD I uitlezer geeft rond de 290k aan... en dat doe ik echt goed ben geen idioot.

De vorige eigenaar, 2 geleden geeft aan dat de teller bij 313k stopte en er sindsdien door hem iig nog 250k bijgekomen is.... Dus is het niet logisch dat ik die 290 bij de 313 optel?

Komt ook overeen met zijn verhaal....

elianmars

Hoe heb je de wagen uitgelezen? 1996 is toch geen obd 1?

Ik begrijp alleen niet dat er 7 jaar lang wordt gereden met een wagen waarvan de teller niet meer loopt. Als je wist dat de teller niet meer liep, waarom heb je de km stand niet ter plekke uitgelezen?

Scuby

Citaat van: elianmars op 02-03-2014 21:25:24

Ik begrijp alleen niet dat er 7 jaar lang wordt gereden met een wagen waarvan de teller niet meer loopt. Als je wist dat de teller niet meer liep, waarom heb je de km stand niet ter plekke uitgelezen?

Tja hij is '96 op kenteken. Zal wel laat '95 zijn. Boeie. Hij heeft OBD I. Je weet wel, twee kastjes aan de passagiers kant met een pin die je doorlust en een knopje en een lampje waarvan je de knippers telt. Gelooft iedereeen nu EINDELIJK dat ik OBD I heb?!?

Wat is dit geneuzel hier mensen. Waarom worden allen feiten in twijfel getrokken? Zijn jullie zo'n intens niveau van domiteit op dit forum gewend? Zijn er alleen maar idioten hier?

Ik heb tot nu toe denk ik 2 zinvolle reactie gehad en intussen heeft dit topic pagine 2 ruim bereikt.

ALS JE NIKS ZINNIGS TE MELDEN HEBT GA DAN ELDERS POSTEN! En ja, dat 'schreeuw' ik. Uit frustratie voor het geneuzel over onzin die er niet toe doet.

Onvoorstelbaar.

Ik ben opgelicht! Ik heb met de verkoper gesproken en uitvoerig vragen gesteld over de teller en dus de resulterende KM stand. Ik ga er dan van uit als je iemand meerdere vragen stelt en deze je directe vragen beantwoord met 'goed onderbouwde' antwoorden dat het dan wel klopt. Het is dus mijn schuld dat ik niet de boel electronisch ben gaan verifieren. HIJ HEEFT GELOGEN! En dan doe ik iets fout?

Ik ging er van uit dat A: een auto met mechanische teller geen uitleesbare electronische km stand zou hebben, wist ik veel! En B: dat de verkoper mij niet bedroog!

En daar gaat dit topic over! Dus bij deze de vraag om ON TOPIC TE BLIJVEN!!!!!! Anders gooit een moderator er maar een slotje op want dit schiet niet op zo.

elianmars

Wat een reactie, zeg. Ga je frustraties lekker op de verkoper botvieren  ::)

rpakuypers

Citaat van: Scuby op 02-03-2014 22:17:25

Tja hij is '96 op kenteken. Zal wel laat '95 zijn. Boeie. Hij heeft OBD I. Je weet wel, twee kastjes aan de passagiers kant met een pin die je doorlust en een knopje en een lampje waarvan je de knippers telt. Gelooft iedereeen nu EINDELIJK dat ik OBD I heb?!?

Wat is dit geneuzel hier mensen. Waarom worden allen feiten in twijfel getrokken? Zijn jullie zo'n intens niveau van domiteit op dit forum gewend? Zijn er alleen maar idioten hier?

Ik heb tot nu toe denk ik 2 zinvolle reactie gehad en intussen heeft dit topic pagine 2 ruim bereikt.

ALS JE NIKS ZINNIGS TE MELDEN HEBT GA DAN ELDERS POSTEN! En ja, dat 'schreeuw' ik. Uit frustratie voor het geneuzel over onzin die er niet toe doet.

Onvoorstelbaar.

Ik ben opgelicht! Ik heb met de verkoper gesproken en uitvoerig vragen gesteld over de teller en dus de resulterende KM stand. Ik ga er dan van uit als je iemand meerdere vragen stelt en deze je directe vragen beantwoord met 'goed onderbouwde' antwoorden dat het dan wel klopt. Het is dus mijn schuld dat ik niet de boel electronisch ben gaan verifieren. HIJ HEEFT GELOGEN! En dan doe ik iets fout?

Ik ging er van uit dat A: een auto met mechanische teller geen uitleesbare electronische km stand zou hebben, wist ik veel! En B: dat de verkoper mij niet bedroog!

En daar gaat dit topic over! Dus bij deze de vraag om ON TOPIC TE BLIJVEN!!!!!! Anders gooit een moderator er maar een slotje op want dit schiet niet op zo.

Beetje overtrokken reactie ......... men probeert zaken uit te sluiten en aannames en feiten te checken. Als je denkt dat je bent opgelicht dan ga je maar naar de politie maar ga je frustratie hier niet tonen.

Groet en nog een zeer prettige avond,
Roger

Boeijke

Tja, een verkoper geloven op zijn blauwe ogen is niet altijd even handig. Of je moet degene echt goed kennen. Enigste manier om dat te voorkomen was inderdaad ter plekke uitlezen geweest. Nu, na zo lange tijd, kun je eigenlijk niks meer.

Hooguit andere waarschuwen voor deze verkopende partij.

Als het blok goed loopt zou ik me ook niet zo druk maken om de stand. Randdelen vervangen zoals distributie enzo. Eventueel klepsteelrubbers en keerringen meenemen en je hebt waarschijnlijk weer lekker blokkie.

BBS

Onvoorstelbaar.

Ik ben opgelicht!
Ik heb met de verkoper gesproken en uitvoerig vragen gesteld over de teller en dus de resulterende KM stand. Ik ga er dan van uit als je iemand meerdere vragen stelt en deze je directe vragen beantwoord met 'goed onderbouwde' antwoorden dat het dan wel klopt. Het is dus mijn schuld dat ik niet de boel electronisch ben gaan verifieren. HIJ HEEFT GELOGEN! En dan doe ik iets fout?

Dan ben je zelf ook niet echt wakker geweest toen je de auto ging aanschaffen. ;)
Maar volgens mij komen er nu geen serieuze reacties meer :eusa_wall: :eusa_wall:

Sjeu, slecht geslapen of zo?
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: Scuby op 02-03-2014 20:59:22
ok, hoe de f*ck werkt het dan?

OBD I uitlezer geeft rond de 290k aan... en dat doe ik echt goed ben geen idioot.

De vorige eigenaar, 2 geleden geeft aan dat de teller bij 313k stopte en er sindsdien door hem iig nog 250k bijgekomen is.... Dus is het niet logisch dat ik die 290 bij de 313 optel?

Komt ook overeen met zijn verhaal....

Ik begrijp dit verhaal niet. Km.stand kan niet op 0 worden gezet. Dan zou jouw wagen de eerste zijn waarbij dit is gebeurd.
Als je de stand uitleest via obd, kom je uit op 290K. Dan is dat de km.stand van de motor, of er is een ander tellerhuis in gegaan. Het lijkt me niet dat je die stand gaat optellen bij de stand die op de teller staat.

Boeijke

En voor de duidelijkheid. De tellerunit slaat de stand op. Niet de motor, ECU of iets anders.

R.Bijl

Citaat van: elianmars op 02-03-2014 22:21:10
Wat een reactie, zeg. Ga je frustraties lekker op de verkoper botvieren  ::)

volledig mee eens!

Ik krijg ook het verhaal niet matchend, obd leest tellerhuisstand. Dan zou er een andere teller in gegaan zijn.
maar ik begrijp ook dat het torretje nog mooi loopt en dat hij op vollast iets inhoud maar dat kan dan weer andere oorzaken hebben....

hoe groot is het financiele debacle?
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

-D©©©L-

Citaat van: Scuby op 02-03-2014 18:23:49
Hmmm...

Lang verhaal kort. Van iemand die zegt hier op het forum te zitten een Volvo gekocht, wel via Marktplaats. Dit voertuig ALLEEN aangeschaft voor de motor daar deze in een andere auto gaat.

Hij heeft mij bij de aankoop verzekerd dat er zeker niet meer dan 380k op kon staan, daar de teller op 310k stil was komen te staan en hij dit zeker zou weten van de vorige eigenaar.

Nu ben ik er achter gekomen dat er ruim 6 ton op de teller staat! Deze motor is dus op.

Maar wat ik ook absoluut niet onbelangrijk vind is dat er heel duidelijk gelogen is. Daar ben ik niet van gediend. Natuurlijk gaan er allerlei dingen door je hoofd die varieren van het juridisch pad tot... andere.

Wat zou jij doen? Wat is fair? Het is inmiddels ongeveer 6 maanden geleden dat ik hem heb gekocht en de verkoper wist uiteraard van niks, bla bla bla. Geloof er niks van en weet zeker dat het een oplichtertje is.

Wat zou JIJ doen lezer?

Ik zou mij afvragen waarom je je zo bekocht voelt. Je hebt immers betaald voor de wagen die je vooraf bekeken hebt (onderzoeks plicht) en waarmee je accoord gegaan bent. Je meld geen verdere technische problemen.
Waarom is wat een ander zou doen zo belangrijk ?

Onvoorstelbaar.

Alle posts zijn on-topic in dit off-topic onderwerp....  ;D ;D   Dus niet zo janken.

Heb je de onderhoudshistorie nog nagezien ? oude APK rapporten ? NAP check ?

ZC3rr0r

Citaat van: Boeijke op 02-03-2014 22:32:26
En voor de duidelijkheid. De tellerunit slaat de stand op. Niet de motor, ECU of iets anders.

Dit inderdaad.
Ik heb destijds de teller van een bekende 850 10v overgenomen met een riante tellerstand (toch Camiel? ;)) en zelfs na corrigeren van de tellerwieltjes had kijn auto toen 'ineens' anderhalve ton meer gelopen.

Pas vanaf latere itteraties van dit blok wordt de km stand in de ECU bijgehouden, maar dat is afaik pas vanaf de N.