V70N D5 erbij --> start niet.....

Gestart door Pakkie, 03-03-2014 00:00:24

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

Citaat van: Pakkie op 03-03-2014 14:44:32
@Laguna-S60R: helemaal juist. Het is zo'n beetje de volvo-forum-slet aangezien ik de derde ben van het forum die erin rij :)

;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

blauweroffel

Schitterende diesel!

Radio eruit:
pennenhouder weghalen
@x torx 25 schroeven onderzijde ECC unit losschroeven
unit eruit halen, iets van onderen naar boven trekken, stekkers loshalen
Twee torx 25 schroeven onderzijde radio losschroeven
Radio eruit trekken, klemt soms behoorlijk

groet

BR

Snellebaksteen

Mooie bak hoor!
Welkom bij de immer groeiende groep van tevreden D5 rijders.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 03-03-2014 13:26:42
De laatste keer dat ik een facelift-N D5 van oktober 2004 kocht met 296.000 km op de teller, ging ik ongeveer bankroet. Dit wordt een mooi topic dus :evil: :D

Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

Ah, memories... ;D

Mooie kar Pakkie. Veel plezier ermee.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: blauweroffel op 03-03-2014 17:59:42
Schitterende diesel!

Radio eruit:
pennenhouder weghalen
@x torx 25 schroeven onderzijde ECC unit losschroeven
unit eruit halen, iets van onderen naar boven trekken, stekkers loshalen
Twee torx 25 schroeven onderzijde radio losschroeven
Radio eruit trekken, klemt soms behoorlijk

groet

BR
facelift model is anders

Pakkie

Dank voor de complimenten
Klopt helemaal Sbv, geen pennenhouder in een afzondelijk deel bij pakkie in de V70 dus het zal bij mij op een andere manier los moeten.....

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-03-2014 20:33:20
Citaat van: Taranis op 03-03-2014 13:26:42
De laatste keer dat ik een facelift-N D5 van oktober 2004 kocht met 296.000 km op de teller, ging ik ongeveer bankroet. Dit wordt een mooi topic dus :evil: :D

Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

Ah, memories... ;D

Inderdaad  :'(

Financieel gezien ben ik blij dat ie opgehoepeld is maar als ze beiden naast elkaar stonden, zou ik zo weer in een XC stappen.

@ Pakkie: paneel rond de automaatpook naar achter trekken, dan zie je onderaan de lijst rond de radio/ecc/telefoon 2 torx schroeven, die schroef je los, automaat in D zetten (dus contact op stand 2) om wat ruimte te creëren en dan met wat wrikken krijg je 'm wel los.
Ik ben er nogal onhandig in dus vraag meestal hulp, er zit namelijk niet echt veel lengte op de bekabeling aan de achterzijde van de radio is mijn ervaring.

Sbv

Letop..trek de stekker van ecc niet los als de auto op contact staat, dan mag je langs dealer om fouten te laten resetten of een handig forumlid raadplegen die dat ook kan

Taranis

Uuuuuh ja goede tip. Als je de stekker van het ECC lostrekt terwijl de auto op contact staat, krijg je namelijk een airbagfoutmelding. Maar als de auto niet op contact staat, krijg je de automaat niet in D en dan krijg je de radio er amper uit.
Dus: nadat de radio eruit is, de automaat terug in P, contact uit en dan pas stekkers lostrekken.

grijzev70tdi

Die waardeloze automaten ook altijd ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Pakkie

Dank voor de tips  :eusa_clap: Dat lijkt geen rocketscience :)

Ik heb zo'n vermoeden dat het vervangen van het onderste deel van het achterlicht LA een grotere uitdaging is. Volgens mij moeten zo'n beetje alle plastic afdekkappen in die hoek los en dan zie ik het plastic of de clipjes alweer breken :)

Snellebaksteen

Welnee, dat valt best mee. Dit plastic lijkt van een iets flexibelere soort dan het kneiterharde afbreek spul dat in de 850 gebruikt is.
Het plastic van de 850 deed me altijd denken aan oud Citroen plastic, dat brak ook al af als je aan demonteren dacht..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Gewoon zoals ik het deed voordat ik een Dice had: automaat in D, minpool van de accu af. Klaar is klara ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

innocenti

Heb je 2 afstandsbedieningen bij de auto? Stoel en spiegels kan je bij vriend van mij los programmeren gekoppeld aan de afstandsbediening. Als je dan met je eigen afstandsbediening de auto opent gaat de stoel en de spiegel vast naar de juiste instelling.  Iss handig als jullie beide in de auto rijden.

Mooie car.

Pakkie

Ik had e.e.a. inderdaad ook in het instructieboekje gelezen. Is inderdaad wel handig en denk dat we het wel gaan gebruiken ondanks dat we de stoel vrijwel identiek hebben staan. Vriendinlief wil om wa t voor reden dan ook in de buitenspiegel echter ongeveer de halve auto zien. In mijn ogen onzin dus ik zet hem altijd weer direct naar buiten :)