V70N D5 erbij --> start niet.....

Gestart door Pakkie, 03-03-2014 00:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pakkie

Inmiddels rij ik alweer meer dan een half jaar rond in onderstaande V70 2.5 op benzine waarvan je het topic hier kunt vinden. Blijkbaar heeft het Volvo-virus toegeslagen want sinds gister heeft hij een moderner broertje erbij gekregen :)



Naast bovenstaande V70 staat er nu een V70 D5 van het nieuwer model naast. Vriendinlief heeft een nieuwe job op 25 km van huis maar wordt geacht tot 1 juli op de huidige kantoorlokatie te werken en die ligt 125 km van huis in Bodegraven. Dat worden dus dagelijks 250 km en dat 5 dagen per week. Da's prima te doen in haar 2006 Swift maar zo'n dikke V70 D5 automaat is natuurlijk nog net wat relaxter. Waarschijnlijk ga ik er vanaf 1 juli in rijden en stapt zij weer in haar Swift.



Toevallig liep ik tegen onderstaande V70 D5 in de meest luxe summum-uitvoering aan. De huidige eigenaar had hem niet meer nodig ivm minder km dus kon ik hem voor een relatief bescheiden bedrag overnemen. Het ontbreekt aan vrijwel niets: automaat, leer, cruise-control, regensensor, el.verstelbare stoelen met geheugen, el. inklapbare spiegels, stoelverwarming, xenon, aut. dimmende binnenspiegel, Volvo-zonwering rondom achterin, parkeersensoren, afneembare trekhaak etc.. het zit er allemaal op. Eigenlijk ontbreken alleen een schuifdakje en standkachel als eventueel zinvolle opties. De vorige eigenaar heeft de bak recent gespoeld dus hij schakelt heerlijk soepel.



Hij is uit oktober 2004, net het facelift-model met heldere koplampen en achterlichten, heeft 296k gelopen en kan dus nog wel even mee. Uiteraard zijn er wel wat schoonheidsfoutjes na al die kilometers, maar velen krijg ik er met detailen waarschijnlijk wel uit. Morgen even een ander onderste achterlichtunit halen voor 5 tientjes bij de Volvo-onderdelenboer want die is overleden nadat de vorige eigenaar achteruit tegen de kliko was gereden.

Gisteren zo'n 200 km gereden en tot mijn verbazing stond de bc op 5,2 l/100 km. Uiteraard is die wat te optimistisch, maar 1:16 a 17 lijkt wel haalbaar op lange afstanden. Wat is zo'n automaat toch weer heerlijk cruisen! Eigenlijk ben ik wel jaloers op vriendinlief want ik zit maar te poken in mijn oude Classic :)



Volgende week even een beurtje geven met verse vloeistoffen en filters. Disriem, spanrollen en waterpomp laat ik vervangen want aan dat soort werk waag ik me niet. Momenteel zitten er forse 18"-ers onder die hem in mijn ogen wat hoog doen staan. De Vredestein-banden zijn echter dermate nieuw dat ik ze eigenlijk nog niet weg wil doen. Heb er ook een set 16" velgen met winterbanden bij dus die gaan er binnenkort onder omdat we over twee weekjes weer eens richting de sneeuw gaan. Daarna mijn detailkunsten maar eens loslaten op dit schip.


296k dus net ingereden :)


Da's prima toeven in die heerlijk zittende stoelen


Voldoende ruimte voor de ski- en kampeervakanties


Inclusief afneembare trekhaak

Sbv

Nette V70n,

welke bandenmaat ligt erop ?zou 225-40-18 of 235-40-18 moeten zijn kan ook dor de aftermarket velgen komen dat het er wat hoog uit ziet

Pakkie

Goede vraag mbt die bandenmaat..... weet ik niet uit mijn hoofd dus zal straks eens kijken.

Mbt aftermarket doel je neem ik vooral op de look van de velgen? Een 18" aftermarket lijkt me immers niet hoger dan een Volvo 18"-velg.

The Volvoboy

Denk dat het ook komt door de look van de velgen.

Mooie V70! :) Wat gaat er dan met de Classic gebeuren na 1 juli?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Pakkie

Voorlopig blijf ik in de classic rondkachelen tot 1 juli, maar hij is nu al beschikbaar voor de liefhebber. Volgende week verse apk erop en dan gaat ie in de verkoop. Ik kachel dan wel tot 1 juli rond in een andere auto. Twee V70's, een Swift, MX-5 en een 205 GTi is wat veel van het goede  ::)

)()()sT

Mooi hoor, zoiets zou mij ook wel bevallen zeg!

Pakkie

#6
Ik heb ook nog naar een hier aangeboden V70R met G3 geïnformeerd omdat de Classic me qua looks, degelijkheid e.d. toch ook wel zeer goed bevalt, maar de nu gekochte V70N D5 was dermate aantrekkelijk geprijsd dat hij een heel stuk voordeliger was dan de gemiddelde in fatsoenlijke staat verkerende Classic G3- V70R dus kon ik hem niet laten staan. Daarnaast ben ik wel een dieselfan met zijn hoge koppel bij een laag toerental wat het heerlijk cruisen maakt.

HJBiemond

Mooie nette wagen  :eusa_clap:
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


elianmars

Je mist nog iets in de optie-lijst. Navigatie :P

Mooie wagen! Interieurkleur kan mij niet bekoren, maar dat is smaakgebonden :)

Nooit geweten dat er voor de N ook bagagenetjes voor achterin te krijgen zijn/waren. Ik heb nu een mandje met rommel achterin staan. Toch maar eens kijken of ik zo'n netje ergens kan scoren.

Veel rijplezier met de N! 8)

Pakkie

Er zat wel een mooi ogend aftermarket navi in (zie loshangende stekkers rechst op dash) waarvan ik het merk zo even niet uit mijn hoofd weet, maar grootste deel daarvan heb ik er maar uitgehaald want het is achterhaald spul en ik ben geen fan van allerlei schermpjes, houders etc die fulltime op je dashboard zitten. Pak mijn Tomtom of telefoon wel zodra ik navi nodig heb. Moet nog wel even uitvogelen hoe de middenconsole bij de radio eruit gaat zodat ik kabeltjes en houders eruit kan halen.

Ook nog even kijken hoe ik die Grom-unit aan de praat krijg want die schijnt erachter te liggen. Stekker voor de Ipod ligt in de middenarmsteun. Hij herkent hem wel want hij laadt wel maar ik krijg er geen geluid uit :)

Sander Swinkels

Mooie bak Paskal, zoals ik al zei via de app..

Binnenkort toch maar eens een keertje afspreken aangezien we om de hoek wonen.. Hahaha..
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 03-03-2014 09:56:25
Mooi hoor, zoiets zou mij ook wel bevallen zeg!

Inderdaad een erg mooi exemplaar. Veel plezier ermee.

Taranis

#12
De laatste keer dat ik een facelift-N D5 van oktober 2004 kocht met 296.000 km op de teller, ging ik ongeveer bankroet. Dit wordt een mooi topic dus :evil: :D


Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

Laguna-S60R

Toevallig gekocht van een V70 forumlid? Auto komt me bekend voor :)
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Pakkie

#14
Taranis: het is ook mij bekend dat je pech kunt hebben met een V70N D5. Als ik het zo snel even goed zag had jij een XC met standkachel? Gelukkig heb ik beiden niet dus dat kan in ieder geval niet stuk ;) Stukken kun je echter met iedere auto krijgen, alhoewel de kans daarop met een classic wat beperkter is en het financieel leed is daarbij ook te overzien aangezien een goede fiets duurder was dan mijn classic. Laten we hopen dat mij de nodige ellende bespaard blijft bij de D5. Ik ben er in ieder geval vanuit gegaan dat de bak een keer een reparatie nodig zal hebben ook al zijn daar nu nog geen voortekenen voor aanwezig.

@Laguna-S60R: helemaal juist. Het is zo'n beetje de volvo-forum-slet aangezien ik de derde ben van het forum die erin rij :)