Gulf Challenger benzine.

Gestart door marc lenssen, 03-03-2014 16:57:09

Vorige topic - Volgende topic

marc lenssen

Gewoon een kleine tip; probeer die challenger benzene eens als je een T5 rijdt. Ik tank deze brandstof nu al twee tankjes vol en het is bij verre de beste benzine die ik ooit geprobeerd heb. Stille motor en volle boost. Tot aan deze benzene tankte ik altijd BP Ultimate 98, best geode benzene maar mijn t5 draaide er best rumoerig op. Ik heb tussendoor een tank Shell Vpower racing 102 uit Duitsland geprobeerd maar zelfs die is niet beter dan de Gulf.
Op de website van Gulf zijn de stations te vinden die challenger hebben maar die lijst is niet compleet, bij mij in Haarlem bij de Gulf is ie er gewoon maar staat niet op de website, dus gewoon even kijken of er een Gulf in je buurt zit en dan langsrijden om te kijken of ze challenger hebben...

Plezier,
Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

NinaPaul

De NL beanaming van benzene is benzeen.

En waar zou je dat kunnen tanken?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Citaat van: marc lenssen op 03-03-2014 16:57:09
Gewoon een kleine tip; probeer die challenger benzene eens als je een T5 rijdt. Ik tank deze brandstof nu al twee tankjes vol en het is bij verre de beste benzene die ik ooit geprobeerd heb. Stille motor en volle boost. Tot aan deze benzene tankte ik altijd BP Ultimate 98, best geode benzene maar mijn t5 draaide er best rumoerig op. Ik heb tussendoor een tank Shell Vpower racing 102 uit Duitsland geprobeerd maar zelfs die is niet beter dan de Gulf.
Op de website van Gulf zijn de stations te vinden die challenger hebben maar die lijst is niet compleet, bij mij in Haarlem bij de Gulf is ie er gewoon maar staat niet op de website, dus gewoon even kijken of er een Gulf in je buurt zit en dan langsrijden om te kijken of ze challenger hebben...

Plezier,
Marc

Volgens mij was dat er 6 jaar geleden ook al ? Of heb ik dat nou zo mis.

Jeroentjuh

Citaat van: -D©©©L- op 07-03-2014 18:22:48
Citaat van: marc lenssen op 03-03-2014 16:57:09
Gewoon een kleine tip; probeer die challenger benzene eens als je een T5 rijdt. Ik tank deze brandstof nu al twee tankjes vol en het is bij verre de beste benzene die ik ooit geprobeerd heb. Stille motor en volle boost. Tot aan deze benzene tankte ik altijd BP Ultimate 98, best geode benzene maar mijn t5 draaide er best rumoerig op. Ik heb tussendoor een tank Shell Vpower racing 102 uit Duitsland geprobeerd maar zelfs die is niet beter dan de Gulf.

Plezier,
Marc

Volgens mij was dat er 6 jaar geleden ook al ? Of heb ik dat nou zo mis.

Klopt, ik heb er zo'n 4 jaar mee gereden, tot dat de de Gulf hier een aantal jaar geleden werd omgetoverd tot TinQ en deze benzine verdween.....

Auto liep er altijd wel lekker op...

Arjanestate

Hmmz, zal het eens proberen,  de Gulf bij Nulde heeft het ook. En tussen Nijkerk en Ermelo heb je leuke boerenweggetjes :evil:
854 T-5 ROOD 1994

V70 classic

Is het een 98.
Of een ron 100?
Dat vraag ik me af :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 07-03-2014 22:13:28
Is het een 98.
Of een ron 100?
Dat vraag ik me af :eusa_think:

100

Ik heb het wel eens getankt, maar merk niet echt veel verschil met de andere brandstoffen die ik tank (BP Ultimate en Shell Vpower).

)()()sT

Citaat van: NinaPaul op 07-03-2014 18:08:33

Bedankt voor deze nuttige input in dit topic.

;D

rpakuypers

Voor lpg hoef ik er niet heen want dan zijn ze € 0,22 duurder dan de witte pomp en € 0,21 duurder per liter dan de merkpomp hier in het dorp ...............

Groet,
Roger

RRRRR_Ramon

Citaat van: rpakuypers op 08-03-2014 08:15:08
Voor lpg hoef ik er niet heen want dan zijn ze € 0,22 duurder dan de witte pomp en € 0,21 duurder per liter dan de merkpomp hier in het dorp ...............

Groet,
Roger

En dan heb je 104...  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

NinaPaul

Citaat van: )()()sT op 08-03-2014 05:31:22
Citaat van: NinaPaul op 07-03-2014 18:08:33

Bedankt voor deze nuttige input in dit topic.

;D

Niet echt  8)

Maar hier is echt een wezenlijk chemisch verschil.

Benzeen is opgebouwd uit een ring van 6 koolstoffen met 6 waterstoffen, bij verbranding is dit zeer kankerverwekkend. Het is om die reden dan ook dan het zoveel mogelijk uit brandstoffen wordt gehaald. (Net als zwavel(verbindingen) eruit wordt gehaald, voor het milieu)

Overigens is de BENZINE die Gulf aanbiedt minimaal ron 99 en het benzeen gehalte minder dan 1%  :eusa_whistle:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: RRRRR_Ramon op 08-03-2014 08:31:30
Citaat van: rpakuypers op 08-03-2014 08:15:08

Groet,
Roger

En dan heb je 104...  ::)

Hoho! dat kan je niet zomaar zeggen.

Ron propaan is 112
Ron Butaan is 94

LPG is een mix van deze 2, dus afhankelijk van de samenstelling zal het ron tussen de 94 (puur butaan) en 112 (puur propaan) liggen.

Is de mix dan niet altijd hetzelfde? Nee, deze verschilt per land en per seizoen.
Waarom verschilt het dan? Butaan komt bij een temperatuur van -10 ˚C niet meer uit de tank, omdat de dampdruk op dat moment te laag is.
Bij propaan is dat bij -43 ˚C.
Waarom dan niet altijd op Propaan rijden? Duurder, minder energie dan butaan.
-Gottfried Leibniz