Gerammel na monteren schroefset

Gestart door dinky, 03-03-2014 17:13:27

Vorige topic - Volgende topic

dinky

hallo,

heb ongeveer 2 week geleden een schroefset voor onder de volvo gemonteerd.
nu heb ik hierna gerammel gekregen dus alles na gelopen en alles zit vast.
nu heb ik de auto maar voor de apk gedaan: hier kwam uit fuseekogels.
dus nu heb ik 2 nieuwe draagarmen gemonteerd, maar nog steeds gerammel :eusa_wall:.
zou dit te maken kunnen hebben met veerpootlagers of rubbers? :eusa_think:
verder rijd hij super strak. ;D  de schroefset was al compleet inelkaar met veerschotel en dergelijke.
WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN

mvg Anné

dielie850

dielie850

Kijken of ze erg los kunnen bewegen ;)
En anders toch je veerpootlagers.
Maar mijn broertje heeft ook een schroefset eronder liggen en dat heeft nog zon 2 dagen gerammeld.
Daarna was het over ;)

hertogjan6

Citaat van: dinky op 07-03-2014 20:07:29
ondertussen ben ik nu een paar dagen verder en kilometers, maar nog steeds gerammel ondanks dat ik mijn draagarmen heb vervangen. de volvo is wel apk goed gekeurd dat dat scheelt weer een hoop. maar nu het volgende als ik mijn motorkap open heb en de auto inveer en mijn hand op de schokdemper leg voel ik spelling je hoort het ook een beetje. kan ik hier vanuit gaan dat dit mijn veerpootlagers zijn? of rubbers :eusa_think:. als je rijd is het er alleen op oneven wegdek.

met vriendelijke groet
Anne :)
kan.best zijn dat dat de veerpootlagers zijn..zaten ook aardig onder de vet en troep van de gescheurde asshoes..Denk.dat je het probleem.daar moet zoeken  :eusa_think: verder is er niets.mis mee en ben.je zeer te vreden!?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Jeroentjuh

Zit de schroefdet zelf wel goed gemonteerd (veer, schotel, lager,.....)?

francois

Smeer er eens wat vet in de lagers meschien is het dan weg

grfr

Vulk

Zijn het de remblokken niet die rammelen?

-D©©©L-

Citaat van: dinky op 03-03-2014 17:55:33
hier dacht ik ook aan maar hier voor ook geen last van,
en dan zou dit toch ook bij de apk er uit komen(stabistangetjes)
hoe zou ik even snel kunnen checken of het toch die stabistangen zijn?

Groet
Anné ;D

Stangetjes verwijderen en testrit maken.

amon

:eusa_think: :eusa_think: ben zeer benieuwd naar jouw uitkomst omdat ik precies hetzelfde heb als jou, en als het de schroefset is die je uit zwolle hebt: die van mij is exact hetzelfde. ik heb ook alles al nagekeken en vervangen maar rammel blijft . niet echt super hinderlijk maar toch. ben zelf bang dat het de schroefset zelf is.

JuT5R

Welke schroefset hebben jullie? Ik heb een wat goedkopere versie en ook deze rammelt. Dat zit helaas gewoon in de schroefset, in de afgelopen tijd alles al eens vervangen maar toch blijft het rammelen.

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

JuT5R

Ook goedkopere dus. Ik haal ze er in ieder geval onder weg en haal een duurdere set of gewoon originele dempers er weer onder met verlagingsveren. Toen had ik namelijk helemaal geen gerammel.