C70 automaat in 850

Gestart door S. Brouwer, 04-03-2014 20:44:22

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Afgelopen weekend mijn 850 '94 automaat vervangen door de automaat van een C70 t5.

Doordat de speedsonsor op mijn oude bak afwijkt van de nieuwe heb ik deze nog niet aangesloten. Vooraf had ik reeds gelezen dat deze op de ABS, met voorkeur, de achterwielen aangesloten zal moeten worden.
Hiervoor heb ik de bekabeling klaar liggen maar kwam onderstaande tegen:

http://www.ipdusa.com/products/6761/115028-transmission-input-speed-sensor-1993-1998-850-v70-s70-c70

Als ik deze sensor zie lijkt het alsof ik de huidige sensor in de bak kan vervangen en dan alsnog weer met de originele stekker direct op de bak kan aansluiten.
Dit aangezien de afgebeelde stekker het tegendeel is van de huidige aansluiting van mijn 850 en niet de standaard x70 stekker.

Is er iemand die kan bevestigen dat dit zal werken voordat ik deze stekker bestel en of mijn ABS bekabeling aanpas?

S. Brouwer

Ter bevestiging / naslag.

Het is inderdaad mogelijk een C70 automaat in de 850 te plaatsen.

Daarbij kun je de oude aansluiting van de speedsensor (km teller) aansluiten op de sensor in de bak vd C70. Deze zit bovenop ipv aan de onderzijde.
Dit door bijv. de sensor van IPD of door het maken van een verloop.

En ipv de C70 bak computer toch de 850 computer gebruiken. Dit bevorderd in mijn geval het schakelgedrag.

Rijdt nu weer als vanouds  :eusa_dance: