drop outs deel 4

Gestart door Hans Giesberts, 15-12-2004 17:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Giesberts

Hallo lezer,

ik kon niet wachten en heb vandaag krukas sensor, nokkenaspositiesensor en brandstofpomprelais vervangen (in deze volgorde).
Helaas vertoont de motor nog steeds de neiging om in (bijna) stationair (Verkeerslichten,drempels,kruispunten) af te slaan.
Ook heb ik nog steeds het gevoel dat de motor met name bij acceleratie in de 4de versnelling (automaat) niet lekker doortrekt
Foutcodes wijzen nog steeds naar beide sensoren maar beiden zijn vervangen. Ook de stekkerverbindingen zijn schoongemaakt. Is er een manier om te bepalen of er verder in de kabelboom problemen zijn?
Wat gebeurt er als een van de bougiedoppen geen goed contact maakt met de bougie, kan dit ook tot dit soort foutmeldingen leiden?
Kan een te lage accuspanning ook de oorzaak zijn?
Als laatste kan het vacuumslangenstelsel ook de oorzaak zijn, optisch visueel ziet alles er goed uit.
Ik weet dat dit geen levensbedreigend probleem is maar ik word er gek van (en anders m'n vrouw wel!)

Hans

Peth©oni

Je moet zien een soort van stethoscoop te regelen, daarmee zou je eventueel lastig te vinden lekkage's in de vacuum kunnen vinden.
Anders alles nalopen..... lijkt mij iets met valse lucht te maken of/en MAF.... kun je ook nog checken. (uitwisselen met iemand anders om te proberen)

suc6

M a r c

Ik denk de MAF, heeft er tenminste alle kenmerken van.

Wissel deze eens even om met iemand die dezelfde motor heeft. Dan weet je het zo.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

advolvos

Beste Hans,
iets heel simpels: werkt je thermostaat goed?

Hans Giesberts

Beste Advolvos,

ik heb geen reden om aan te nemen dat íe niet goed werkt.
Wat zijn de symptomen en waarom denk jij aan de thermostaat?
Sinds vanmiddag brandt het lambda sonde lampje continu.
Foutcode A2: 121.
Ik heb al een mooie 940 op het oog.

Hans

mehn

#5
Citaat van: Hans Giesberts op 16-12-2004 16:38:43
Foutcode A2: 121.

'MAF sensor signal absent or faulty'

Tijd voor een mini-meeting met een andere 20V rijder... :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hans Giesberts

Alle sensoren lijken bij mij op tilt te gaan.
Ik zal de accu eens doormeten.
Weet iemand de waardes bij stilstand en draaiende motor?

Hans

ed

De accuspanning bedoel je neem ik aan? Deze moet minimaal 12 volt zijn, maar is waarschijnlijk wat hoger, ongeveer 13 volt. Probeer eens wat gas te geven met de voltmeter aan de accu. Deze mag dan niet teveel oplopen (niet veel boven de 13 volt), net als dat hij bij stationair niet teveel mag terug lopen (zeker niet beneden 12 volt). Zet de motor eens uit met contact aan en de aanjager voluit. Daarmee krijg je wel een goed idee van de accuspannning, anders meet je de spanning van de dynamo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: mehn op 16-12-2004 16:42:09
Citaat van: Hans Giesberts op 16-12-2004 16:38:43
Foutcode A2: 121.

'MAF sensor signal absent or faulty'

Tijd voor een mini-meeting met een andere 20V rijder... :-\

Heb ook een 20 kleps 93-er, wel maar een 2-liter, maar dan wel weer in dezelfde kleur ;)

Ik weet niet waar je woont, en ik weet niet hoelang je nodig hebt om te constateren of er een drop-out plaatsvindt, maar we kunnen in principe wel een dagje ruilen van MAF..


Gr 8)

advolvos

Beste Hans,
heb bij mijn s70 2.0 dezelfde verschijnselen gehad. bij iedere rotonde sloeg de motor af. zelfs op de autoweg een paar keer. mijn vrouw verlangde weer terug naar de 240. bij mijn fenix 5.2 systeem kreeg ik ook de code 1.2.1 wat daar "map signal absent or faulty" ? inhoudt. dit kon volgens de garage echter van alles betekenen. omdat je bougies en de rest van het ontstekingsspul al vervangen hebt (is bij mij toen ook gebeurd) is het enige dat daarna bij mij nog vervangen is : de thermostaat. een thermostaat schijnt ook maar een beperkte levensduur te hebben. kost bijna niks en leverde bij mij weer een soepel draaiende motor op die ook op stationair toerental de auto trekt (kon eerder niet)
dus advies van een leek maar ervaringsdeskundige: als je thermostaat niet precies op half 3 of 3 uur staat zou ik hem zeker eens vervangen. en ja een 940 is ook mooi maar toch...

ed

Ik geloof je direct, maar kan het met de beste wil van de wereld niet verklaren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hans Giesberts

Hallo Thuur,

bedankt voor het genereuze aanbod!
Ik ga waarschijnlijk zaterdag bij mijn mannetje een andere lmm sensor scoren (enwellicht ook een thermostaat).
Cuijk-Nijmegen is dichter bij dan Cuijk-Landgraaf.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 16-12-2004 19:39:30
Citaat van: Hans Giesberts op 16-12-2004 19:33:05
Cuijk-Landgraaf.

That's me  ;)

Dan kun jij m vast doorsturen naar Maastricht, drinken we met z'n allen een lekkere bak koffie ;D

@Hans: Een LMM is duur, dus probeer eoa vorm van niet goed-geld terug regeling te krijgen. Anders kom je m via marktplaats wel weer kwijt ;)


En dat met die thermostaat kan ik ook niet verklaren, maar it's worth a shot! Want die kosten niet veel..


Ook al is er weinig mis met een 940 (helaas ook last van relais 103), ik zou het zonde vinden als zo'n 93-er Estate weg moet omdat er eoa kl*te-elektronische storing in zit.. :'(

Op marktplaats staat al een sedan onder deze noemer.. :-\

Gr 8)