Truck Navigatie

Gestart door fust850, 24-03-2013 13:44:16

Vorige topic - Volgende topic

fust850

Navigatie:

Het zal misschien wel een oneindige discussie worden, maarrrr... Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd welke navigatie systemen/software de truckers vrachtwagenchauffeurs hier prefereren.  Gebruik je verschillende units voor de vrachtotto en 850, of een enkele unit met de extra trucknavigatie add-on?

Ik heb zelf een Navigon 40 Easy (zonder extra software) die ik te pas en te onpas in alle mogelijke voertuigen gebruik.  Het transportbedrijf waar ik soms voor mag sturen heeft Samsung tablets op het dashboard geschroefd met zowel navigatie (sygic?) als rit-management software geinstalleerd.

Het voordeel van de Samsung tablet is dat het een groot en duidelijk scherm heeft en veel specifieke info weergeeft zoals lage bruggetjes, max aslasten e.d.  Het grote nadeel is dat het ding regelmatig "hangt", lang moet zoeken naar gps signalen, en je vrolijk de verkeerde wijken instuurt.

Ik heb ze dan ook meestal naast elkaar hangen en probeer met behulp van beide apparaten de juiste route uit te vogelen...

En jullie ?
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

-D©©©L-

fust850

Citaat van: -D©©©L- op 24-03-2013 14:11:07
Waarom geen VDO-dayton PC5200TSN ?

Ehm, geen idee, ken ik (nog)niet...

Ik ben me aan het orienteren op een nieuw apparaat. Ik twijfel tussen een kant-en-klaar apparaat (Navigon/Garmin/TomTom/Dayton/e.d.), of zelf een systeem samenstellen op basis van een tablet + navigatie software. De laatste optie zou dan ook kunnen dienen als entertainment/administratie 'puter tijdens rust periodes en 2e telefoon, en uiteraard ook dienst doen in de roffel...

cornelis-b

TomTom Truck, je kan de lengte, breedte en hoogte van je combinatie instellen en wil je met de personen wagen weg kan je in het menu de truck wisselen naar personen wagen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Hier ook, de TomTom met truck navigatie op een SD kaartje gezet. In België moet je goed opletten, daar wil hij de mist nog wel eens in gaan.
In Nederland gaat het 90% van de tijd goed en in Duitsland jaag ik er blind achter na. 8)

Als je goed zoekt naar de coresoftware en de kaarten van TomTom trucknavigatie en je activeert de kaarten hoeft de trucknavigatie je niks te kosten.
Been there, done that and i got the T-shirt :eusa_dance: :eusa_dance:
Volvoloos....

veerijder

vandaag een truck mee gehad met ingebouwde navigatie zit er net een paar weken in pff een aantal wegen staan er niet eens op en t ding wil steeds dat je omkeerd als je op een wegomlegging zit en dan dan al die verkeersborden op t scherm  :eusa_wall: t zijn er wel heel veel

groet Derk

fust850

Ben nu Sygic Truck Nav aan het testen op een Galaxy Tab 2.

Werkt tot zover niet onaardig moet ik zeggen, in elk geval beter als dat "Transics" onding dat aan het dashboard genageld zit.
Transics blijft 50km lang "U-draai!" roepen als ik een route pak die zij niet leuk vindt, maar waarvan ik (en Sygic) weet dat het 20km/15min korter is...  :eusa_wall:

Ter achtergrond: Ik rij nu sinds een week of 2 bloemen/planten/boompjes voor de veiling, en moet s'nachts nogal eens op kleine landbouwpaden navigeren, dan is een goede navi wel erg handig!