Volvo 850 2.0 T5 ( Italiaanse versie )

Gestart door Berserk-Volvo, 15-02-2014 21:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berserk-Volvo

Sja, als je het hebt over een 850 T5 gaan de meeste monteurs uit mijn omgeving direct uit van een 2.3 en kunnen ze mijn geclaimde 211 PK ( 155 kw ) niet goed verklaren.
Zelfs de vriendelijke vrouw van m'n verzekering kon het betreffende type niet vinden in hun systemen en heeft er maar een 2.3 T5 van gemaakt.
Niet zo heel gek aangezien deze schuit van '95 pas in 2003 naar NL is ge-exporteerd.

N-E-Way, het is mijn 4e Volvo en 14e auto 'ansich' die op mijn naam staat.

Als je mijn leeftijd daarbij in acht neemt kun je stellen dat ik A: mijn auto's totaal vern***, of B: Gewoon heel veel pech heb met de technische staat van de mobielen waar ik voor 'voor de bijl' ging.

Een kleine opsomming van mijn auto verleden:

Volkswagen Golf II 1987 - gescheurde band in bocht (uitgedroogt) - Totalloss.

Mazda 323 hatchback 1989 - verschillende Technische mankementen - Inruil/Gesloopt.

Volvo 440 Sedan 1992 - Versnellingsbak overleden, max 25 a 30 km/u - Helaas Verkocht aan handelaar.

Toyota Corrola 1986 - Gestolen & Gecrashed teruggevonden - Verkocht aan Export.

Ford Escort station 1994 - verschillende Mechanische Defecten - Gesloopt

Subary Justy Hatchback (Automaat) 1990 - slechtonderhouden/versleten Motor etc - Sloop.

Mazda 323F (Sport) Coupe 1995 - verschillende Caroserie Problemen - Opgehaald voor sloop .

Kia Sephia Sedan 1996 - Onbekent Electrisch/Motorisch defect na terugkomst Extreme OostEuropese Winter-Expeditie (-38'C, Deels Offroad en veeeel Strooizout) - 2 maanden no cure no pay bij garage gestaan voor onderzoek, daarna laten ophalen voor Sloop .

Nissan Vanette 1998 - gestolen - Onbekent .

Opel Combo 1996 - Vanwege lange reis tijdelijk uitgeleend & helaas verziekt (Opstapeling van Electronische Problemen) - Weggegeven aan veroorzakers & later alsnog gesloopt.

Fiat Punto Hatchback 2000 - Te lage bodemvrijheid, meerdere malen uitlaat weggereden op drempel - verkocht/inruil: Terug naar Volvo met m'n Volvo 944 (Sedan) 1995 - Still standing on it's wheels - Sedan dus super onpraktisch vanwege vaste achterbank.

V40 1996 , Gekocht als tijdelijke tussen stap tot er geld vrij was voor een betere. Na 7.250 km de versnellingsbak aan gort gereden. Als 'budget' vervanger een 850 T5 2.0 opgesnord die te lang bij een garage had gestaan na inruil destijds.

Naast de V40 die nog steeds in mijn bezit is, is de 850 mijn huidige auto dus.
(Mocht iemand nog interesse hebben in een V40 1.8, pm)

Uniek motortje zo'n 2.0 Turbo  :eusa_boohoo:
Voor zover de garage kon vertellen is ie 5 jaar in het bezit gewees van de laatste eigenaar.
Voor mij dus de opgave om deze auto weer helemaal tip-top in orde te maken!
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

MarkJJR

Hoi en welkom op t forum!
Grappig, ik had ook een 440 en n V40 voor m'n roffel.
Maar de verzekering moet m gewoon als 2.0 T-5 kunnen herkennen hoor, mijn bak is in 2002 geïmporteerd vanuit Italië en er zijn er hier nog veel meer. Niet dat het echt iets uit maakt, maar t is nou eenmaal geen 2.3
Succes met de verkoop van de V, helaas staan er 6 miljoen van te koop op marktplaats, ik heb er dus ook bedroevend weinig voor gevangen. Maar ja, ik moest groter en weg is maar weg.

Berserk-Volvo

Ha , ja de V40 is ruimschoots vertegenwoordigt op de verschillende auto sites!
Goed om te horen dat er meer 2.0 T5 modellen rond rijden!
Zelf een aantal kleine mankementjes gevonden (en de prijs daarop aangepast).
Zo kraakt de vering rechts-voor, en er is iets mis met de lambda sonde.
Veel heb ik altijd zelf gedaan, dus eerst maar eens de Carter ventilatie aanpakken, en dan verder kijken en een grondige inspectie uitvoeren wat er verder aan gedaan moet worden..
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

cornelis-b

Welkom op het forum en toch maar weer met de verzekering bellen, De cataloguswaarde van de 2.0 T-5 was lager dan de 2.3 T-5 en kan je dus schelen in je premie. Ik heb zelf ook een 2.0 T-5 gehad en daar moest ook lang naar gezocht worden en uiteindelijk handmatig worden verwerkt. Ik had toen ook zoiets van zet hem er anders maar als 2.3 in maar mijn adviseur gaf aan dat er bij een ongeval dan een probleem zou kunnen ontstaan omdat de wagen verkeerd op de polis vermeld was.

We zijn hier gek op foto's  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Berserk-Volvo

Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, uiteindelijk heb ik wel het 1 en ander aan gegevens opgegeven zoals kw en motor cc, maar was ze niet zo bedreven met het handmatig invoeren. Vanmiddag of maandag nog maar een keertje bellen hoe hij erin staat.

Wat betreft foto's , voorlopig heb ik alleen mijn avatar aangepast met een plaat van m'n 944 , maar ik zal zo spoedig mogelijk wat meer foto's uploaden! ;)
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Martijn84

Leuk verhaal!
Gefeliciteerd met je aankoop!
Wat voor kleur heeft ie?
Automaat of handbak?
Heeft ie n astronomische kmstand?

Berserk-Volvo

Hoi Martijn, ja dat zijn belangrijke details die ik vergat!
Het is een Donker Blauwe handgeschakelde estate / station.
Momenteel staat het klokje op 305.xxx en tikt vrolijk verder :)
De Volvo heeft het 1 en ander aan gebruiks sporen maar dat is te verwachten bij een 19 jaar oude wagen.
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Berserk-Volvo

#7
De V40 papieren zijn helaas bij de Transporteur kwijtgeraakt :( ..Nieuwe aanvragen bij het RDW!
Scheelt een hoop gemail en gebel..


Ik probeer bij deze even een paar foto's te posten via Tiny-url
Alleen nog even uitvogelen hoe ik de Meta data van de foto verwijder als ik via m'n mobiel uploaden wil.. Het is nu wel heel makkelijk tot op de meter uit te vogelen dat de eerste foto in 020 genomen is!

De eerste foto is naast een willekeurige zee-groene (nouja ik hoef het er waarschijnlijk niet eens bij te vermelden) 940 Station!

Wat vooral opvalt zijn de nieuwe stijl koplampen op m'n 850.
Ik had voorheen een 940 Sedan dus ik kon het niet laten ze even naast elkaar te zetten ter vergelijking  ;D
De 3e foto is dan ook mijn ouwe 940 ! Heerlijke bak, maar persoonlijk vind ik de 850 (T5) stukken beter.
Als iemand overigens vragen heeft over de gevoelige puntjes van 1 van bovenstaande 14 auto's , vraag het me gerust want misschien ben ik al tegen jouw probleem aangelopen.



















440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Berserk-Volvo

#8
Gaat nog niet helemaal lekker met tiny pic

(De 940)


Edit:

Nieuwe poging..

http://i60.tinypic.com/33yp4c2.jpg





440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Berserk-Volvo

Inmiddels is de V40 als donorwagen aan een Volvo Onderdelen garage geschonken, dan wordt ie tenminste niet onnodig gesloopt.

De roffel is inmiddels ook helemaal nagekeken en er waren gelukkig niet veel dingen die ik zelf niet al had gevonden.

De eerste klusjes zoals een lambda storing icm af en toe inhouden: Bougies zwaar versleten)  ..zijn inmiddels afgerond en reserve onderdelen liggen op de plank om zsm de nodige slijtage puntjes mee te vervangen.

Oa remschijven+blokken (links 30% meer remkracht dan rechts)
Achterbanden uitgedroogt en een scheur, maar de beste vorige eigenaar had verzuimd het sleuteltje van de aftermarket anti diefstal slot-wielbouten met de auto mee te nemen.
Hiervoor heb ik van een massief stalen pen met de slijptol een nieuwe sleutel voor gemaakt.


Voor dat slotbout project zal ik binnenkort een ander topic aanmaken met alle foto's uiteraard!



Voorts is het mij niet gelukt via TinyPic meta-data te verwijderen/onzichtbaar te maken.

Maar via een omweg (uploaden naar Facebook en vanaf daar weer opslaan op je pc/mobiel en de Meta-data is eraf.

Anders kun je dit onderstaande artikel lezen voor hulp bij het verwijderen via een los programma:

http://computertotaal.nl/apps-software/privacydata-verwijderen-uit-foto-s-22192

440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

Nederbelg

Mooie T5 hoor, goede kleur ervoor ook!