nieuw lid met een mooie V70 classic.. tevens een goed adres voor onderhoud gezoc

Gestart door kevindeman85, 11-03-2014 08:37:44

Vorige topic - Volgende topic

kevindeman85

Beste Forumleden.

Na een aantal Saabs gereden te hebben nu mijn eerste echte Volvo een V70 classic.
Heb wel een vroeger een aantal 440 en V40 gehad maar de V70 is toch meer een ''Echte Volvo''
ik heb mij tot dit forum gericht om meer te weten te komen over mijn volvo.
Ook ben ik opzoek naar een adresje van iemand die kan voorzien in onderhoud en reparatie.
Ik woon zelf in lelystad dus een beetje in die richting zou fijn zijn.

Ik heb de Volvo scherp kunnen kopen van een duidelijke liefhebber.
Zijn auto moets weg omdat zijn vrouw een kleine zuinige wagen wilde en daar was de kous mee af.
Hoewel de auto 410.000km ervaring heeft is deze echt nog in mooie staat.
geen schade bijna geen steenslag interieur nog mooi kortom echt opgepast.
Het onderhoud is volledig ingevuld van 0km tot nu.

echter er zijn een paar kleine zaken die mij enige zorgen baren.
De Volvo moet in april voor de apk de punten zullen eerst gemaakt moeten worden.
als iemand hier wat meer vanaf weet hoor ik het graag (ook de kosten :eusa_pray:)
*Handrem doet helemaal niks ( ik hoor wel dat de kabel beweegt en er geluid uit de trommels komt maar) ik vermoed dat er in de trommel iets los zit.
*een van de schijven voor is denk ik krom auto trilt wat bij het remmen (remt verder prima)
*Soms gaat het abs lampje branden bij het starten en blijft dan ook branden, opnieuw starten vaak uit en gaat dan ook niet aan....
*cruise control werkt niet.. ik heb via het volvo forum (wat ik wat te massaal vind) gehoord dat dit in verbinding staat met de abs..

verder geen vuiltje aan de lucht. mooi droog blok alle vloeistoffen goed, geen olie verbruik,geen koelvloeistof verbruik. voelt echt aan als een auto van 5 jaar jonger.
hierdoor durfde ik de gok aan met de kosten omdat ik toch wel denk dat deze v70 een van de mooiere exemplaren is en origineel met zoveel km op de klok.

alle info hulp is meer dan welkom

vriendelijke groet
kevin

hieronder wat foto,s hoop dat ze werken.....

elianmars

Ik had op het Volvoforum ook gereageerd wat betreft de hand/parkeerrem. Waarschijnlijk liggen de voeringen van de handrem los. Gebeurt vaker. De voeringen moeten dus vervangen worden.

Brandend abs lampje kan liggen aan de controller, maar het kan ook iets anders zijn. Het beste is om de auto even uit te (laten) lezen, dan komt er waarschijnlijk een of meerdere foutcode's uit, waardoor het minder zoeken is.

Trillende remmen kan een kromme schijf zijn, maar het kan ook zijn dat er een zuiger blijft hangen. Dit is te controleren door na een rit (voorzichtig!) te voelen of een van de schijven heet is.

kulk

Ziet er netjes uit hoor.

Ik heb nog een setje handremschoenen liggen ergens (nieuw in doos), mail me maar als je interesse hebt.

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

remeeus

kevindeman85

Citaat van: elianmars op 11-03-2014 08:50:07
Ik had op het Volvoforum ook gereageerd wat betreft de hand/parkeerrem. Waarschijnlijk liggen de voeringen van de handrem los. Gebeurt vaker. De voeringen moeten dus vervangen worden.

Brandend abs lampje kan liggen aan de controller, maar het kan ook iets anders zijn. Het beste is om de auto even uit te (laten) lezen, dan komt er waarschijnlijk een of meerdere foutcode's uit, waardoor het minder zoeken is.

Trillende remmen kan een kromme schijf zijn, maar het kan ook zijn dat er een zuiger blijft hangen. Dit is te controleren door na een rit (voorzichtig!) te voelen of een van de schijven heet is.
bedankt voor je uitleg!! ik vind dit forum wat makkelijker werken dan het gewone volvo forum. heb inmiddels een monteur op dit forum die de reparaties wil uitvoeren ben zelf niet zo thuis in volvo dus durf er niet echt aan zelf te gaan rommelen.
de schijven worden niet echt heet en denk zelf ook aan een kromme schijf

kevindeman85

JvW

Leuk! Weer een XP-LD. Ik ben in het bezit van de 36.

Veel plezier ermee!

blauweroffel

twotone

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

kevindeman85

Citaat van: twotone op 12-03-2014 13:07:14
Welkom, mooie V70! Ook onder de kap erg strak! :D
dankje daar zitten dan ook wel wat uurtjes poets werk in

JvW

Citaat van: blauweroffel op 12-03-2014 11:03:39

Mooie classic:

Kijk even naar de hendel voor je cc:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67395.0.html

Is de cc electronisch of nog mechanisch?

BR

Ik vermoed mechanisch (bijna hetzelfde kenteken als die van mij).
Het kan heel goed een vacuumlek zijn (auto ging bij mij eerst van cc af wanneer ik een andere auto ging inhalen --> nu werkt de cc helemaal niet meer.), dus daar zou je eens naar kunnen kijken.

its_Edwin

kevindeman85

bedankt voor jullie reacties. de CC heeft de laagste prioriteit eerst maar eens de andere zaken klaren dat Pim van dit forum voor mij in orde gaat maken.

vrgr
kevin

luuk123456

Hoi Kevin

een warm welkom en je hebt daar werkelijk `n schitterend exemplaar te pakken ;D ;D
Veel plezier gewenst!

groet,
Luuk