Foutcode 2-3-1

Gestart door wilco850, 11-03-2014 09:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilco850

Goedemorgen,

Sinds enkele tijd wil mijn Volvo niet meer aanslaan. Hij gaat wel rond maar gaat niet aan. Na het uitlezen van de foutcodes kwam ik bij pin A7 uit op de foutcode 2-3-1. In de verdere pinnen kwam niks naar voren. Nu heb ik op internet zitten zoeken maar over deze foutcode is nog niet veel bekend. Het betreft een Volvo uit 1994.

Heeft iemand ervaring met deze foutcode?

mvg

Wilco

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

BBS

Om wat voor Volvo gaat het hier eigenlijk? 10V of 20V T-5? Eerst wat meer info.

Maar als 'ie inderdaad verzopen is dan plankgas geven en doorstarten ;)
Evengoed kunnen het van allerhande sensoren zijn, LMM, relais 103
LMM kan je testen door de stekker ervan los te koppelen. Dan zou de motor aan moeten slaan.
Volvoloos....

remeeus

Weet je zeker dat je die code bij A7 krijgt? A7 is namelijk van je instrumentenpaneel (cockpit)

Lees dit anders even door: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Gr. Pim

wilco850

Goedemiddag,

Sorry voor mijn late reactie, ben nogal druk de laatste tijd.
Ik ben er vandaag maar weer eens mee aan de slag gegaan en heb eerst plankgas gegeven voor het starten. Dit heeft niet geholpen

Het is een volvo 850 2.5i 20v uit 1994

Ook heb ik geprobeerd om de lmm eraf te halen en dan te starten dit helpt ook niet.

Ja het komt echt uit a7 Heb vandaag alle nummers nog eens geprobeerd en alleen bij a7 krijg ik de code 2-3-1 verder krijg ik nergens een code. Ook geprobeerd om de code te wissen, maar dit gaat niet.

Heeft 1 van jullie verder nog een idee?

Gr. Wilco

RoelNL

OK,

even simpel beginnen!

Om de motor te laten lopen heb je 3 dingen nodig brandstof, lucht en ontsteking!

1. krijg je benzine?
2. hoe is je ontsteking(krijg je vonken bij je bougies?)
3. krijgt je auto lucht via de aangewezen kanalen?

Je bobine gaan testen, bobine kabel los halen van de verdeelkap dan even het uiteinde van de kabel in de buurt van het chassis houden en starten als het goed zie je vonken overspringen op het chassis, zo niet dan heb je je probleem gevonden.

Als het wel werkt ga je de bougiekabels testen!
Bougie kabels kun je testen door de bougies los te halen en weer vast te drukken op houders van de bougie kabels en gaan starten, zie je een vonk dan werkt het! Als je niks ziet dan je verdeelkap los halen en kijken hoe de staat van de verdeelkap en rotor is, is alles pikzwart en kun je bijna geen geen onderscheid maken tussen de contact punten dan zou ik de ontsteking maar is vervangen

Benzine kun testen door even flink door te starten (5 a 10 sec.) zonder bougies erin, krijg je benzine te zien in de cilinders dan heb je ook voldoende brandstof en benzine druk. Zo niet dan de brandstof pomp gaan controleren(luisteren of je hem hoort zodra je je sleutel op contact 2 zet dat alle lampjes gaan branden net voor het starten.

Lucht toevoer.

Zit de stationair regelaar nog goed m.b.t. kabels? geen verstopping(kan eigenlijk niet maar je weet nooit)?

Haal sowieso even de stekker van de LMM want de motor moet gewoon lopen zonder dat ding.

Anders toch echt naar de dealer of de lokale garage held die meer dingen kan meten.

Tot zover.


V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

BBS

Even een hele rare vraag. Hoe lang is het geleden dat je de olie ververst hebt? KM en tijd?
Volvoloos....

wilco850

Bedankt voor de reacties!
Ik heb alles nagelopen, ik heb benzine, en de bougies vonken ook. Ook alle luchtleidingen heb ik nagelopen en deze zitten ook allemaal nog op zijn plek. Ook heb ik geprobeerd om de lmm kabel eraf te laten maar dan loopt hij nog steeds niet. Ook heb ik weer een nieuwe code ontdekt namelijk: in poort 3 code 3-1-3 dit is een code die zegt dat je klepsignaal er niet is.
Zelf zit ik nu te denken dat mijn distributieriem een tandje is versprongen. Iemand ervaring mee?
De olie is nog maar pas gelden ververst een maand of 4 terug.

mvg

Wilco

Sbv

alles al gewist en komt het dan terug ?

poort 3 ? neem aan A3 dan ?

leons850

Nokkenassensor?
Zo maar een wilde gok, maar dan start hij vaak ook niet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

Citaat van: leons850 op 27-03-2014 15:47:29
Nokkenassensor?
Zo maar een wilde gok, maar dan start hij vaak ook niet.
Dat dacht ik ook, de gene die mijn t5 heeft had dat ook, daarna heb ik de nokkenassensor en de toerentalsensor vervangen en weg was het probleem. De volvo dealer had het bij hem geconstateerd en geadviseerd.

leons850

MiniG had het een poosje terug ook de nokkenassensor stuk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

wilco850

Nokassensor heb ik al vervangen en de krukassensor ook, dit leverde geen resultaat op.
Het is idd poort A3 ik probeer het wel te wissen maar dit wil niet de code blijft terugkomen.

UserID6342

A3 is je ABS systeem en heeft totaal niets met het blok van doen !

3–1–3 Sensor linker achterwiel, circuit open of kortgesloten. Waarschuwingslampje ABS gaat branden Waarschuwingslampje TRACS gaat branden

wilco850

Oke, dan heeft dat dus niks te maken met het blok. Maar de andere code in poort A7 zorgt nog wel steeds voor problemen.