Verlichting valt uit, abs/tracs springt aan.

Gestart door Ceel, 17-03-2014 12:35:58

Vorige topic - Volgende topic

Ceel

Hee Volvovrienden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een 850 T-5, super tevreden met de auto alleen nu heeft hij laatst een kwaaltje ontwikkelt
Namelijk als ik de auto in zijn achter uit zet of mistlicht aan zet werken deze niet(Of soms wel) en tegelijk met dat springen de abs en tracs lampjes aan in de tellerbak.

Nou was dit niet zo erg, alleen nu reed ik laatst naar huis snachts, en viel spontaan mijn dimlicht uit, en ook weer ging het abs lampje branden.. De volgende dag had de volvo zichzelf weer gerepareerd en werkte het weer.. Maar helaas deed hij vandaag wéér het zelfde..

Is iemand bekend met dit probleem, of heeft enig idee wat het kan zijn?

Heb de massa van de accu al gecheckt en de aansluiting op de klem, en op het chassis met verdelerblokje gereinigd maar dit had geen zin.

Ohja ook de zekeringen al doorgemeten, maar die waren allemaal in orde.

Alvast bedankt!

blastaway

ik had het in het contactslot. Ik moest de sleutel een tikke terug draaien na het starten dan ging de verlichting aan en het abs lampje uit.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

mehn

Citaat van: Ceel op 17-03-2014 12:35:58
Is iemand bekend met dit probleem, of heeft enig idee wat het kan zijn?

Ja ik.

Waarschijnlijk doen de knipperlichten het ook niet bij de door jou genoemde klachten.

Het probleem zit m in het electronisch deel van het contactslot. Dat kun je los vervangen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ceel

Klopt als een bus jongens! Sleuteltje wat terug draaien en het springt weer aan. Binnenkort maar is het electrische gedeelte vervagen dan.

Hartelijk dan voor de snelle service! :eusa_clap: