versnellingsbak 850 2.3 T-5

Gestart door T-5ke, 19-03-2014 20:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T-5ke

Hallo beste roffelkes,
ik ben ivan uit Belgie en ik rij ook met zo een mooie roffel...ik heb 2 van die roffels en wil me nog een derde aanschaffen!
Ik heb een 850 sedan 2.3  20V T-5 automaat en ... ik heb een 850 Break 2.0  20V T-5 handgeschakeld ..
Wat wil ik nu doen ;
ik rij niet zo graag met een automaat...dus wil ik mijn 2.3 motor van mijn sedan  in mijn 2.0Liter break gaan steken !!!!!
Mijn vraag naar jullie ...
kan ik de 2.0Liter handgeschakelde bak gebruiken op mijn 2.3 motor of raden jullie mij aan om toch een 2.3 schakelbak te steken Huh??
ik weet dat ik de 2.0 liter schakelbak wel kan monteren op mijn 2.3 motor...maar is de overbrenging van de 2.0 liter schakelbak hetzelfde als van een 2.3 liter schakelbak???
Zijn het dezelfste type schakelbakken of niet??
Graag wil ik ook het type of serie nummer weten van de 2.3 schakelbak !
Kan iemand mij juiste info geven en zijn er tips op wat ik moet letten als ik de motor oversteek   Huh   ( is de eerste keer dat ik een andere motor ga steken in een 850 )
Help....iemand Huh
Foto' van mijn roffel volgt nog...moet nog effe bekijken hoe dit moet
Alvast bedankt !

groeten aan alle roffel rijders Wink
Ivan  evil

EricL

Ik zou even kijken wat het typenr is van de versnellingsbak onder je 2.0 estate.



Ik heb een M56H op mijn 2.0 R en die heeft dezelfde overbrenging als de M59.

T-5ke

hallo Eric,
dank u voor de lijst met de gegevens van de versnellingsbakken en de overbrenging !
Volgens het instructieboekje zitten de 850 T-5 2.3 motor en de 2.0 motor met de zelfde versnellingsbak en dat is de M56H... is dat juist of spreekt iemand dat tegen ???
Ik vind het plaatje met de gegevens niet op mijn versnellingsbak...kan iemand mij zeggen waar dat zit ???

Dus bij deze moet ik dus niet op zoek achter een versnellingsbak :eusa_dance:  dat is een probleem minder he !!!  :P
Als er dingen zijn waar ik zeker moet op letten met de over bouw van de motor ...mensen laat het me a.u.b. weten!
Nog eens bedankt voor de info en tot later!
Bedankt Eric  ;)

Groeten
Ivan

Ludo

Volgens mij is het dezelfde bak.
Het past zowiezo 1 op 1.
Vergeet een nieuwe keerring niet!.

EricL

De kans is groot dat jij ook een M56H versnellingsbak hebt.
Het stickertje met het typenr is meestal onderaan de bak geplakt, dus je zal even onder de auto moeten kijken.

En zoals Ludo al zegt past het, dus je hoeft in iedergeval niet op zoek naar een andere versnellingsbak.

Voor wat betreft de wissel zelf kan ik je helaas geen tips geven aangezien ik dat zelf nog nooit heb gedaan!