Koplampwissermotor passagierskant vervangen [FOTO's+Ervaring]

Gestart door MEN-O, 20-03-2014 12:43:24

Vorige topic - Volgende topic

MEN-O

Omdat de rechter wisser van m'n koplamp regelmatig op 'Angry birds' stand belandde, heb ik hier op het forum een vervangde motor gescoord.

Echter : aan de rechterkant blijkt het onmogelijk te zijn de motor te vervangen zonder iets te verwijderen wat op de kabelboom lijkt die naar de ECU bak loopt, deze plastic behuizing zit zodanig in de weg (En ik durfde hem niet los te koppelen oid), dat ik besloten heb om een stukje uit het plastic frame te zagen.

Hieronder de foto's van zoals ik het opgelost heb.

Hier zie je de behuizing goed die 'in de weg' zit.

En dus : (Na eerst een half uur prutsen.)

https://lh5.googleusercontent.com/-eG9SVFRyWVg/Uyq633eCLXI/AAAAAAAAA8k/5RF1khFBpzU/w1179-h884-no/20-03-14+-mee eens
https://lh5.googleusercontent.com/-9Oo6hxbG3j0/Uyq7DyLaC2I/AAAAAAAAA9Y/yplelSqHad8/w1179-h884-no/20-03-14+-mee eens

cornelis-b

Waarom niet even het front losgehaald, door deze actie is het front redelijk verzwakt. Iets wat je niet wil bij een aanrijding.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Niet meest fraaie oplossing, maar als je er niks meer van ziet zou ik er geen probleem mee hebben. Qua stevigheid doet dat front echt niet zoveel met een aanrijding.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvobug

Citaat van: grijzev70tdi op 20-03-2014 13:41:59
Niet meest fraaie oplossing, maar als je er niks meer van ziet zou ik er geen probleem mee hebben. Qua stevigheid doet dat front echt niet zoveel met een aanrijding.
Zo denk ik er ook over, het is geen plastic auto die een aanrijding moet opvangen maar een bonk zweeds staal  8)

Ik heb ook in het front zitten zagen om bij het massapunt rechtsvoor te komen zonder al te veel gedoe:

Zo kun je er van bovenaf met een dopje/verlengstuk/ratel bij.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MEN-O

Front heb ik voor 70% los gehad, en de onderste bout is een nachtmerrie, en zo gauw ik kon zien zat de fan + een rits relais er ook aan vast.

Ik heb niet de indruk dat dat plastic ook maar iets doet voor de veiligheid. bovendien is het zo broos als een tuc-koekje (naja overdreven, maar je breekt het erg makkelijk af).

En je ziet er inderdaad niets meer van. Ben overigens van mening dat front verwijderen de truc niet doet ; zelfs nu was het nog erg krapjes, en ik heb echt geen worstvingertjes.

cornelis-b

Het lijkt misschien dat dat stuk plastic niets doet maar dat dacht men ook over de vangrail bescherming die gevuld is met tempex platen. Plastic front vangt wel degelijk een deel van een klap op.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ewout Schalkwijk

Sorry Cornelis, in dit geval is dit plastic harnas er alleen maar voor om de koplampen en knippers op z'n plek te houden en aan de binnenkant je ventilator. Ik durf met zekerheid te stellen dat het bij een botsing 0,0 doet voor je veiligheid.

Toch had ik en heb ik zelf gewoon even de bumper eraf gehaald waarna je met zes boutjes nr. 10 het hele zwikkie eraf hebt. Fluitje van een cent.

Maar: zo kan het ook. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein