Inhouden en bokken V70 2,4 140 pk

Gestart door grijzev70tdi, 22-03-2014 17:39:16

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Ik heb hier een V70N staan met een 2,4 motor met 140 pk handgeschakeld. Omdat deze motor ook in de classic zat heb ik hem hier staan (anders ff verplaatsen aub)
De auto begon van de week hard te stoten en te bokksn. Hield in. Motorstoringslampje begon te knippefen en display gaf aan, schakel op en rijd rustig.
Lampje stopte me knipperen en waz uit, melding bleef staan. Opnieuw gestrart, melding weg. Heeft toen paar dagen goed gedaan, gisteren zelfde verhaal
Vandaag uitgelezen, geen foutcodes wat er iets mee te maken zou kunnen hebbe

Auto is dealer onderhouden, 329k gelopen
op LPI vanaf nieuw. Auto is van @001
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Auto is van 2001, 329k gelopen op LPI.

Heeft 15 000 geleden een beurt gehad. Weet alleen niet of de bougies toen gedaan zijn.

Is dus auto met ETM en met penbobines

haasje

Met vida uitlezen in de uitgebreide storingsuitleesoptie (volgens mij bij ecm/geavanceerd) indien de storing weer voorkomt. Uitlezen met lopende motor om te voorkomen dat de storing gewist wordt (de meldingen in deze optie worden gewist met contact uit)

grijzev70tdi

Had vanmiddag de auto mee en toevallig deed hij het toen ook. Kan het beter zelf ervaren dan van horen zeggen. Hij gaat op 4 cilinders lopen, motorlampje begint te knipperen en melding verschijnt in beeldscherm. Snel overgeschakeld ip benzine en liep weer op 5. paar 100 meter op benzine gereden en meldingen waren weg, ook uit de BC. Weer op lpg gezet en niks meer aan de hand... Gewoon normaal rijden, gewoon normaal vermogen.

Diverse toerentallen geprobeerd, geen bijzonderheden te merken.
Volgens de dames deed hij het met optrekken. Net als hij bij mee deed. Constante snelheid hadden ze niks gemerkt. Voelde af en toe wel een klein hikje, maar dat komt van de airco die aanslaat (vast ritme)

Emiel

Wat Haasje zegt.
Laptop met vida eraan hangen en rijden, onregelmatige loop staat ergens onder parameters. Het is niet raar dat er geen foutcodes inzitten, zie je meer bij die dingen op lpi.

grijzev70tdi

Oke, dinsdag dus ff mee naar de dealer.

haasje

alleen als je een storing hebt gehad onderweg, anders is het zinloos.

grijzev70tdi

hmm oke.. Word dus een paar dagen rijden met die auto...

grijzev70tdi

Vanmiddag bij Boertien in Wezep geweest. Daar hebben ze de LPI computer uitgelezen en wat testjes gedaan.

Computer gaf aan dat er een keer te lage gasdruk is geweest. Kan kloppen, het is begonnen toen de tank bijna leeg was.

Monteur heeft rondje gereden en merkte niks bijzonders. Hij heeft het ook al paar dagen gewoon normaal gedaan.

Bekabeling van het relais was goed, daar ging het meestal fout. Relais zelf gingen niet heel vaak kapot zei hij, maar was wel een mogelijkheid. De LPI pomp was goed, maakt geen lawaai of iets.

Ik moest terug komen als hij weer raar ging doen. En natuurlijk, ben je bijna in Lochem, begon die weer raar te doen. Bij het aan komen rijden bij het stoplicht (koppeling ingetrapt)

Dus ga er morgen weer heen, benieuwd wat eruit gaat komen

We hebben ook het idee dat ie meer gas aan het verbruiken is, maar hoeveel precies is nog even uitrekenene. Ze zetten de dagteller nooit op 0 bij het tanken.

Hadden ze nu toch maar een D5 gekocht...

grijzev70tdi

Trouwens, vergeten te vermelden,

Laatste paar dagen starte hij wat minder als ie koud was. Iets langer vast houden en niet gelijk mooi op 5 poten lopen. Warm niks aan de hand.

grijzev70tdi

Gisterochtend weer even geweest, foutcodes uitgelezen maar stond niks in.

Wat nu gaat gebeuren, monteur gaat hem 2 dagen gebruiken en zelf ervaren wat er dan gebeurd en rijden met testapparatuur. Aan de hand daarvan hopen ze meer te kunnen zeggen.

Gelukkig begint hij vaker raar te doen, dat maakt het zoeken misschien wat makkelijker

Robster480

Citaat van: grijzev70tdi op 31-03-2014 23:50:39
Vanmiddag bij Boertien in Wezep geweest. Daar hebben ze de LPI computer uitgelezen en wat testjes gedaan.

Computer gaf aan dat er een keer te lage gasdruk is geweest. Kan kloppen, het is begonnen toen de tank bijna leeg was.

Monteur heeft rondje gereden en merkte niks bijzonders. Hij heeft het ook al paar dagen gewoon normaal gedaan.

Bekabeling van het relais was goed, daar ging het meestal fout. Relais zelf gingen niet heel vaak kapot zei hij, maar was wel een mogelijkheid. De LPI pomp was goed, maakt geen lawaai of iets.

Al een ander relais geprobeerd dan?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

grijzev70tdi

Net bericht gehad van Boertien. Hij weer klaar.

De uitstroom pijpjes van meerdere injectoren waren dicht. Kan het niet helemaal precies uitleggen. Daar zijn nieuwe in gekomen.

Van de week weer ophalen en dan maar weer zien wat ie doet.

Pieter1976

Heel herkenbaar, ik heb ditzelfde probleem met mijn auto, eenzelfde als jij hebt. Heeft te maken met de buitentemperatuur, in de winter heb ik het maanden niet gehad en nu begint het weer. Komt sporadisch voor, eens per 500km schat ik. Vooral als de auto uitrolt bij uitvoegen of snelheid minderen.

Even op benzine overschakelen en na 5 minuutjes weer terug op lpg. Niet echt charmant maar wel acceptabel vind ik. Heb geen zin in dure reparaties......

NinaPaul

Ik vind dat niet echt onder dure reparatie vallen. Koste ~ € 35,- als ik het me goed herinner.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz