trillende remmen bij warme/hete schijven

Gestart door leons850, 24-03-2014 11:34:06

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Inmiddels al een hele hoop topic's gelezen of trillende remmen, maar wil toch graag jullie mening nog even.
Mijn remmen trillen alleen wanneer de schijven een keer redelijk tot flink belast zijn.
Anders gezegd afgelopen donderdag naar huis rijden, op een gegeven moment moet ik vol in de remmen omdat er iemand graag tussen wil.  :eusa_wall:
vanaf dat moment trillen mijn remmen dan een hele poos erg hard tot ze weer behoorlijk zijn afgekoeld, ga ik dan weer flink in de remmen dan zullen ze weer gaan trillen.
Onderhand het volgende gedaan:

• schijven (Brembo) voor 302's
  • Blokken (Ferodo) voor
  • Schijven (Brembo) Achter
  • Blokken (Ferodo) achter
  • Alle vier de klauwen gereviseerd/gangbaar gemaakt
  • Draagarmen en fusee's gecontrolleerd
  • Auto vierkant uitgelijnd nieuwe banden gemonteerd
  • Nieuwe handremschoentjes gemonteerd

Zit nu te denken om gewoon originele Volvo (Bosch ATE dus) remmen te plaatsen in de hoop er vanaf te zijn want in een beetje flink vertragen van 160-120 moet gewoon kunnen lijkt me. Is alleen weer een flinke klap geld die je gewoon weg gooit.
Ik las ook ergens dat je de remmen "opnieuw" moet inremmen zeg maar, dus gewoon een aantal keer flink op hun donder geven en dan rustig laten afkoelen. Werkt dit echt of is dit onzin. Lijkt me niet dat als ik ze nu helemaal blauw rem dat ze daar beter van worden.
Ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

leons850

Citaat van: Sbv op 24-03-2014 12:05:48
origineel is ATE en geen Bosch

Ohw  :eusa_wall:
Naja dan originele ATE schijven monteren. :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

grijzev70tdi

Bij de N hielp paar keer hard remmen wel goed. Van 200 naar 80 ofzo. Dan gewoon uit laten rollen en tijdje later nog eens. Trillen was dan een tijdje weer weg.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

leons850

Citaat van: grijzev70tdi op 24-03-2014 23:51:46
Bij de N hielp paar keer hard remmen wel goed. Van 200 naar 80 ofzo. Dan gewoon uit laten rollen en tijdje later nog eens. Trillen was dan een tijdje weer weg.

Thnx voor de tip, was vandaag onderweg naar huis al begonnen me remmen te martelen door elke keer als ik moest remmen laat en hard te remmen.
Hij trilt overigens alleen bij rustig remmen (zoals je bijv moet doen als je iemand naast je hebt zitten) bij het gedreun van vanmiddag niet tot nauwelijks iets gemerkt.
Van het weekend op de rustige veluwe even een stuk startbaan zoeken voor een flinke martelgang.

leons850

Vanmorgen viel me op dat hij al een heel stuk minder trilde door het wat mishandelen van gisteren.
Deze week nog maar een beetje vol houden, mocht het van het weekend dat nog steeds niet over zijn, dan gaan we ergens 's avonds de boel eens flink op z'n donder geven. Denk alleen niet dat het nodig is. :eusa_dance:
Misschien dat ik dan toch de boel te voorzichtig heb ingeremd... :eusa_think:
Om de gene die mij persoonlijk kennen even voor te zijn, ja soms ben ik ook wel eens voorzichtig. ;D

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 25-03-2014 11:45:32
Om de gene die mij persoonlijk kennen even voor te zijn, ja soms ben ik ook wel eens voorzichtig. ;D

Jôh :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 25-03-2014 12:30:34
Citaat van: leons850 op 25-03-2014 11:45:32

Jôh :eusa_think:

Ssssst :angel:

volvobug

Remleidingen los gehad en zo ja, daarna goed ontlucht?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Citaat van: volvobug op 25-03-2014 20:53:34
Remleidingen los gehad en zo ja, daarna goed ontlucht?

Ja bij het reviseren van de klauwen allemaal, maar is bij Rense gedaan die heeft gewoon een bleeder.
Bedankt voor het meedenken Ruud.
Nu ben ik vandaag weer vrolijk verder gegaan met telkens flink stevig remmen, het zit alleen nog achter want alleen de stoel trilt nog een klein beetje. De schijven zien er nu ook beter uit.
Ik laat het topic nog even open om mijn bevindingen te kunnen posten, voor nu lijkt het toch op niet goed inremmen.
Keep you posted.

leons850

Citaat van: Sbv op 24-03-2014 12:05:48
origineel is ATE en geen Bosch

Om hier op verder te gaan, wat is het merk van de blokken als ik vragen mag?
Gezien ik 99% zeker weet dat de achter schijven krom zijn.

Sbv

Geen idee, ik monteer enkel spul van dealer en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Nee ik rem niet erg zacht en ben ook niet erg zachtzinnig voor remsysteem