nieuw

Gestart door JohanR, 26-03-2014 22:11:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Welkom terug en gelijk een mooie zwarte R  :eusa_clap:
Veel plezier er mee!

Paulsson

#16
Wat een prachtige auto die Blackie, geniet ervan!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

JohanR

1e order al weg met alle lampjes. Na het weekend brand alles weer.
Volvo V90 T5 savile grey, Fendt Farmer 102 S, Volvo 855 R black stone sold, Volvo S60 T4 vibrant copper sold, Volvo 850 champagne sold, Suzuki GSX 750 F sold, Opel Tigra sold, Ford Escort sold.

JohanR

Ik heb van het weekend alle lampjes vervangen die defect waren.

Wat mij opviel dat eergisteren het leek of hij moeilijker startte.  Wat mij ook opviel was dat de dashboard verlichting en schakelaar verlichting veel minder was dan in de champagne 850.
Gisteravond na vervangen van de verlichting binnen, was de verlichting binnen bijna donker. Hij startte ook niet meer.

Aan de lader gezet, en na een tijd weer aangesloten en de binnenverlichting was weer helderder. Natuurlijk niet aan de radio code gedacht maar Cornelis-b zeg maar Henk had hem goed bewaard, bedankt Henk.

Multimeter er op gezet, onbelast accu 12.87 v, gestart en toen gaf hij 14.56 v aan. Ik las dat deze afgeblokt is op 14 volt? Gisteren nog een rondje gereden , maar het was donker en regende dus niet veel mogelijkheid om te laden. Vanmorgen accu weer leeg,radio ging even aan en weer niets. Overgestart met de s60 en hij liep weer.

De accu zal wel niet goed zijn, maar moet ik mij zorgen maken over de 14.56 v? Volgens Henk is de dynamo voor 2 jaar gereviseerd.

Enig idee?
Volvo V90 T5 savile grey, Fendt Farmer 102 S, Volvo 855 R black stone sold, Volvo S60 T4 vibrant copper sold, Volvo 850 champagne sold, Suzuki GSX 750 F sold, Opel Tigra sold, Ford Escort sold.

Paulsson

Citaat van: JohanR op 29-10-2017 21:09:25
Multimeter er op gezet, onbelast accu 12.87 v, gestart en toen gaf hij 14.56 v aan. Ik las dat deze afgeblokt is op 14 volt? Gisteren nog een rondje gereden , maar het was donker en regende dus niet veel mogelijkheid om te laden. Vanmorgen accu weer leeg,radio ging even aan en weer niets. Overgestart met de s60 en hij liep weer.

De accu zal wel niet goed zijn, maar moet ik mij zorgen maken over de 14.56 v? Volgens Henk is de dynamo voor 2 jaar gereviseerd.

Enig idee?

Nog voordat ik mijn eigen V70 had, heb ik van mijn schoonfamilie hun V70 geleend voor een weekendje Texel. De batterij was steevast na een nachtje helemaal leeg. Wij zijn toen na overstarten met behulp van een vriendelijke boer naar de lokale garage gereden, en hun batterij diagnose tool wees al snel uit: kortsluiting in de batterij. Dan loopt hij vanzelf leeg. Ter plekke een nieuwe batterij erin gehesen alles was weer top.

Daar doet dit mij aan denken: na een nachtje is in de ochtend de batterij weer dood. Ergens is er lekstroom/kortsluiting dus die batterij bloedt leeg. Ik zou mij voor nu geen zorgen maken om die 14.56 v, eerst een nieuwe batterij en dan kijken of er nog problemen over blijven lijkt me. Succes!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

JohanR

Ok Paulsson, dan morgen eerst een nieuwe accu probrren. Bedankt
Volvo V90 T5 savile grey, Fendt Farmer 102 S, Volvo 855 R black stone sold, Volvo S60 T4 vibrant copper sold, Volvo 850 champagne sold, Suzuki GSX 750 F sold, Opel Tigra sold, Ford Escort sold.

cornelis-b

Laadstroom van 14.56 is gewoon goed Johan, misschien een cel in de accu die niet meer helemaal lekker is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 29-10-2017 22:21:05
Laadstroom van 14.56 is gewoon goed Johan, misschien een cel in de accu die niet meer helemaal lekker is.

Als het kan ook even de laadstroom meten, de spanning zegt niet alles.
Mijn dynamo leverde nog netjes 14 volt maar stopte met max 3A  :eusa_wall:

Maar als deze maar 2 jaar oud is dan is de kans groot dat je met een nieuwe accu weer gered bent.

cornelis-b

Johan ik heb niet gezegd dat de dynamo 2 jaar geleden is gereviseerd maar: De dynamo is een vrij jonge die was gereviseerd dus daar zal het niet aan liggen.

Nou is het wel zo dat het vaak voorkomt dat als er stoomverbruikers aanstaan de accu snel leeg raakt. Klein uur de radio aan tijdens poetsen bv en de accu te leeg om te starten >:( >:( Dit geconstateerd bij meerdere Volvo's hier voor de deur die we in het verleden hebben gepoetst.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Wellicht even goed controleren op lampjes die blijven branden (dashboardkastje, portier-verlichting etc).

In de S70 ook een tijdje gehad dat de accu snel leegliep, bleek de kofferbakverlichting te zijn die bleef branden.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

JohanR

Ik heb net een nieuwe accu gehaald en erin gezet, en een stuk gereden, nu checken of de accu vol blijft en of hij start. Bedankt voor de info.
@Henk, ja excuus had jij geschreven dat "de dynamo een vrij jonge die was gereviseerd dus daar zal het niet aan liggen" Ge ervan uit dat het met de accu opgelost is. Het scheelt al veel als alle lampjes, zeker die van de automaat het doen.
Onder de middenconsole lag nog een hella relais 3sb 004 438. Is een of ander zoemertje voor te melden of de verlichting aan is volgens mij. Komt het je bekend voor?
Volvo V90 T5 savile grey, Fendt Farmer 102 S, Volvo 855 R black stone sold, Volvo S60 T4 vibrant copper sold, Volvo 850 champagne sold, Suzuki GSX 750 F sold, Opel Tigra sold, Ford Escort sold.

cornelis-b

Dat relais zegt mij niets Johan, dat zal er dan nog gelegen hebben van de eerste eigenaar die ook in de historie staat, die van die dure nota's. Wil zijn naam niet op het forum gooien maar begint met een K. Die had ook een Mercedes en daar zit dit relais ook in.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JohanR

Nieuwe accu geplaatst en het lijkt opgelost. Bedankt voor de info.

Gisteren gelijk ook maar de motor voor de centrale vergrendeling van de tank klep eruit gehaald en gesmeerd. Die doet het nu ook weer met de rest. Gelukkig is er verder niets afgebroken van de bekleding i  hard plastic wat al niet afgebroken was.
Volvo V90 T5 savile grey, Fendt Farmer 102 S, Volvo 855 R black stone sold, Volvo S60 T4 vibrant copper sold, Volvo 850 champagne sold, Suzuki GSX 750 F sold, Opel Tigra sold, Ford Escort sold.

JohanR

Na 2 dagen polishen en waxen blinkt de lak weer, maar zie je ook alle kleine deukjes.

Nu de bumpers nog een keer laten spuiten en de kap, zit wat roest aan en steenslag
Volvo V90 T5 savile grey, Fendt Farmer 102 S, Volvo 855 R black stone sold, Volvo S60 T4 vibrant copper sold, Volvo 850 champagne sold, Suzuki GSX 750 F sold, Opel Tigra sold, Ford Escort sold.

Vulk

Veel deukjes? Met poetsen haal je die niet weg natuurlijk.
Maar met een paar uur uitdeuken zonder spuiten kan er heel veel!