startmotor blijft hangen

Gestart door 2.0keijzer, 19-12-2004 12:10:47

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Vanmorgen, na een nacht vorst en een hele dag niet rijden, weer gestart.
Ik hoorde het direct, de startmotor blijft hangen en draait mee!
Direct de motor afgezet en nog een paar startpogingen gedaan.
Geen resultaat. Dus aanduwen en dat ging goed.
Ik dacht dat bevroren condens de oorzaak kon zijn, maar na de motor te hebben warmgereden, nog steeds een meedraaaiende startmotor.
Het contactslot is al vervangen en ik ga zo nog wat klappen met een hamer geven, maar weet niet of dat helpt. De zokfunctie heeft me ook niet veel wijzer gemaakt. Heeft iemand raad?

Ramon

Normaal "schiet" de as van de startmotor (waarop het tandwiel zit) bij starten een paar centimeter naar buiten waardoor je contact met je starterkrans op het vliegwiel krijgt.

Bij jou blijft de as na starten in de bovenste stand staan, waardoor de tandwielen contact blijven maken (heel ongezond voor je tandwielen).

Remedie is om de starter los te halen en even met een accu en startkabels te kijken wat er gebeurd. Ik denk dat er een veer kapot is of vast zit (Dat zie je echter snel genoeg)

Voor 35 eurie heb je op de sloop een andere starter (kijk wel even of het tandwiel nog goed is)

Een revisiebedrijf is ook een optie, maar waarschijnlijk duurder.......        

Succes,

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

2.0keijzer

Stad en land afgebeld....geen garage had binnen een week tijd, een dealer wist totaal niet welk type startmotor er in moet en vroeg eerst maar een langs te komen!
Uiteindelijk de startmotor bij de onderdelenhandel gehaald en die wisten wel een adresje....
na drie uur worstelen (en zo'n beetje alle onderdelen rond de startmotor te hebben verwijderd) was de monteur klaar......
Als ik nu start merk ik de gretigheid van de nieuwe startmotor, die ouwe was echt aan z'n eind....

Volvomarnix

Let trouwens op dat je je auto niet te vaak aanduwt. Anders is straks je katalysator kapot....