help ik sta stil!!!

Gestart door brickhouse, 01-04-2014 18:58:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brickhouse

Vreemde storing. 850 10V 1995 LPG G3
Gisteren na het starten kon ik opeens niet niet meer op gas verder. Na omschakelen op gas viel de motor stil. OK, dan maar op benzine verder. Geen probleem, reed ok, op benzine.
Vandaag relais checken op tank en verdamper. Op tank werkt zeker, laat gas door bij bekrachtigen op apart circuit, en je hoort hem schakelen bij automatisch overschakelen van benzine op gas na het starten.
Voorste realais op verdamper klikt goed.
Daarna - pool van accu losgehaald om eventueel wat te resetten, je moet toch wat.. Accupool vonkte een beetje op de accu en je hoorde iets even zoemen in de buurt van de verdamper bij contact maken.
Accupool er weer op, proberen te starten en er gebeurt niks als ik de sleutel omdraai!
Geen startmoter die gaat, alleen alle controlelampjes die aanblijven.
Daarna gaan uit zichzelf de knipperlichten aan, alsof ik de alarminstallatie heb aangezet.
Deze blijven zelfs knipperenals de sleutel uit het contact is gehaald. Alleen de accu loskoppelen kan dit stoppen.
Wat is hier aan de hand??? Mocht ik niet eerst de - pool loshalen?
Zit ik hier vast op mijn werk.....iemand een goede tip??
AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V

The Demon

Trek zekering 6 er eens uit en probeer het nog eens.
Je hebt, waarschijnlijk, je alarm geactiveerd waarvan de sirene is losgekoppeld.

Groet,
The Demon.

Jan_D.

Andere truc als het alarm in de "sabotage-modus" gekomen is: auto geheel afsluiten, deuren kleppen en ramen; met afstandsbediening op slot zetten. Dan een of twee minuten wachten, met AB openen en de auto starten.

brickhouse

Yep, de zekering :D

De ANWB kwam er na druk telefonisch overleg ook achter.
Vreemd dat je het alarm zo makkelijk kan deactiveren door de alarm zekering er uit te trekken.
Sowieso nooit geweten dat er een soort alarm inzat?

Misschien heeft het gasdefect ook iets met deze zekering te maken. Nu zekering 6 eruit is loopt  en start hij weer op benzine, maar omschakelen naar gas is nu helemaal niet meer mogelijk.
Het lampje in de klikschakelaar blijft rood, wat je ook drukt.
Bij ingedrukt houden gaat lampje uit, maar de motor ook.

Heeft  normaal de gascomputer ook iets met die zekering te maken?
AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V

leons850

Heb je de zekeringen van je gassysteem al eens nagekeken?
Bij mijn ex 854 heb ik dat ook gehad, de zekeringen waren helemaal gecorrodeerd en maakte geen contact meer.
Ik heb toen de houders vervangen voor waterdichte exemplaren en nieuwe zekeringen er in gestoken,  problem solved.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Snellebaksteen

Dat heb ik bij de kliko ook eens gehad.
Zekeringen zaten naast het koelvloeistof tankje (Vialle)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

leons850

Citaat van: Snellebaksteen op 02-04-2014 11:17:06
Dat heb ik bij de kliko ook eens gehad.
Zekeringen zaten naast het koelvloeistof tankje (Vialle)

Klopt, ik 2 was inderdaad vergeten te vermelden waar ze zitten.
Is bij mijn weten de standaard plek van een vialle ams systeem.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

brickhouse

210/2100 alarmrelais beetje aangepast.
Zat een maak(voor alarmlichten) en breekrelais(voor de startmotor) waarvan de draadjes van de spoel zijn doorgeknipt.
Waarde rest met de ingewikkelde printplaat voor dient mag joost weten.
Nu weer CV en spanning op de gas/benzineschakelaar.
Lpg nog steeds morsdood. Zekeringen zijn ok, afsluiters werken op tank en op verdamper.
Geen idee hoe nu verder...Ben alleen een simpele gasinstallatie gewend.
AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V

brickhouse

Nieuwe verdamper erin gezet. Starten en lopen :eusa_dance:
AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V