Is dit een namaak turbo ? of toch niet ?

Gestart door MEN-O, 02-04-2014 18:14:53

Vorige topic - Volgende topic

MEN-O

Zoals gezegd, ik kwam dit tegen op ebay ; maar door gebrek aan kennis maar even vragen want leek me wel erg goedkoop !

een 19T turbo

http://www.ebay.com/itm/Volvo-S70-850-TD04HL-19T-Turbo-Comprossor-Housing-CHRA-/281294979055

classicT5

Als je alleen een compressorhuis nodig hebt is het te doen.

Maar dit is geen complete turbo.

Lunadust

Niet perse namaak alswel slechts 1/3 van een hele turbo.
Het is alleen het inlaat gedeelte
Techneut, geen dichter.

MEN-O

Ach so, nee heb (nog steeds) geen nieuwe turbo nodig, was alleen benieuwd vanwege de lage prijs.. ik zag ook een site met losse 'turbopatronen', dat is wat er nog ontbreekt dan ?

Lunadust

En het turbinehuis, en iemand die het balanceerd en in elkaar zet.
Dan kun je beter voor een complete gaan, dat zal goedkoper zijn
Techneut, geen dichter.

Piet

Het is wel precies genoeg voor het ombouwen van je 16T naar een 19T
Turbine gedeelte van een 19T is nl. hetzelfde als die van een 16T.
Daar hoeft niks aan gebalanceerd te worden daar de core compleet geleverd wordt zo te zien.

Nickel sport is wel een vertrouwd adres ik heb daar al een stuk of 4 genuine mitsubishi turbo revisiesetjes vandaan, was niks mis mee.

MEN-O

Citaat van: Piet op 02-04-2014 19:01:47
Het is wel precies genoeg voor het ombouwen van je 16T naar een 19T
Turbine gedeelte van een 19T is nl. hetzelfde als die van een 16T.
Daar hoeft niks aan gebalanceerd te worden daar de core compleet geleverd wordt zo te zien.

Nickel sport is wel een vertrouwd adres ik heb daar al een stuk of 4 genuine mitsubishi turbo revisiesetjes vandaan, was niks mis mee.
O ? dan vind ik het misschien toch wel interessant ! Dus in principe alles wat ik al heb ombouwen in dit nieuwe 'omhulsel' resulteert in een 19T turbo ?

O ja : site weer gevonden die de 'patronen' levert + instructiefilmpje van hoe te vervangen ; ziet er wel érg gemakkelijk uit allemaal..

http://turboonderdelen.nl/turbo_onderdelen

Piet

Als je een band kunt verwisselen, kun je ook het turbinehuis verwisselen. Je hebt alleen een stevige borgveertang nodig (en een beschermbril) om die dikke borgveer te lossen.

classicT5

Alleeen compressorhuis vervangen is niet genoeg, je moet ook het compressorwiel vervangen voor een 19T. En dus de cartridge opnieuw balanceren.

Balanceren kun je niet zelf. Om je een idee te geven, deze turbos draaien +/- 180.000 toeren per minuut, klein beetje onbalans is dan al funest. Is hightech werk.

MEN-O

Citaat van: Piet op 02-04-2014 19:52:05
Als je een band kunt verwisselen, kun je ook het turbinehuis verwisselen. Je hebt alleen een stevige borgveertang nodig (en een beschermbril) om die dikke borgveer te lossen.

Ghehe, over dat band wisselen : dat slaat toch niet op die wegenwachter die mijn wiel vastdraait, hé ?

Na een bezoekje aan de volvo dealer waarbij o.a. de draagarm links vervangen was, ging ik een dag later een ritje maken en na een paar kilometer hoorde ik rare geluiden van voor komen, toen ben ik gestopt, heb gekeken en heb de ANWB gebeld, die binnen 1 minuut vaststelde dat de wielmoeren LV niet vast zaten.....  (ANWB monteur was not amused en raadde me aan deze foto te maken, die heb ik dan ook naar de garage gestuurd..)

MEN-O

Citaat van: classicT5 op 02-04-2014 20:06:29
Alleeen compressorhuis vervangen is niet genoeg, je moet ook het compressorwiel vervangen voor een 19T. En dus de cartridge opnieuw balanceren.

Balanceren kun je niet zelf. Om je een idee te geven, deze turbos draaien +/- 180.000 toeren per minuut, klein beetje onbalans is dan al funest. Is hightech werk.

Volgens de meneer in het filmpje zijn de patronen gebalanceerd en al en zit er een certificaat bij ?

Piet

Citaat van: classicT5 op 02-04-2014 20:06:29

Lees de advertentie nu eens goed... het is een volledig complete core (CHRA) dus incusief compressorwiel en turbinewiel.