Mijn Volvo gekraakt en bewoond.

Gestart door blastaway, 07-04-2014 10:09:41

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Afgelopen zaterdag schrok ik me dood. Ik stond bij de supermarkt met vrouw en kids en wilde de achterklep openen om een boodschappentas te pakken. Er vlogen ineens een aantal wespen weg en dacht nog: Huh? hoe komen die in de auto? Toen zag ik dat ze druk doende waren een nest te bouwen ter hoogte van het rechteraansluitpunt van de dakspoiler.

Ik heb ze verzocht te vertrekken, maar vrijwillig wilden ze niet verkassen en heb toen helaas de autoriteiten moeten inschakelen die ze met de huisraad buiten hebben gezet.

Krakers... zucht... gebruik je de Volvo 3 dagen niet...!

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

knoertS70

Nijvere beestjes zo te zien. Maar ik ben ze ook liever kwijt dan rijk.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Lunadust

;D alles en iedereen voelt zich thuis in een Volvo.

Maar inderdaad, de ME erop af sturen!
Techneut, geen dichter.

Spin!

Volgens mij zijn het hornaars, grote broer van de wesp

www.vm-parts.nl

blastaway

Citaat van: Spin! op 07-04-2014 10:52:50
Volgens mij zijn het hornaars, grote broer van de wesp
Ok! Geen idee, waren best agressief iig.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Ries van de Zilverschuit

Ik denk dat ze heel lang op zoek geweest naar een gaaf, goed onderhouden exemplaar. Hebben ze na lang zoeken er een gevonden, moeten ze ophoepelen. Je kunt hun teleurstelling toch wel begrijpen? Hoe zou jij gereageerd hebben?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

leons850

Hoornaar's zijn minder agressief dan wespen, zullen wel wespen zijn.
Ik heb vorig jaar nog een hoornaar koningin dood mogen meppen, schrok me dood toen ik haar zag. Jemig wat groot. :o

Ff een foto toen die dood was

Met de rolmaat gemeten, was zo'n 3-3.5cm lang ff een linkje. De hoornaar is de grootste wesp van westelijk Europa. De hoornaar wordt gemiddeld 30 millimeter lang, maar koninginnen kunnen beduidend groter zijn. Werksters bereiken een lichaamslengte van 18 tot 24 mm, koninginnen een lengte van 25 tot 35 mm en mannetjes worden 21 tot 28 mm lang.[8]
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Ik dacht dat jouw wagen zwart was  :eusa_think: ;D

StefanCJ

Ontzettend gaaf en indrukwekkend om te zien zo'n wespennest.

blastaway

Citaat van: elianmars op 07-04-2014 13:31:16
Ik dacht dat jouw wagen zwart was  :eusa_think: ;D

hahaha, ik ook :-)
Ben ermee naar Genker tuincentrum geweest en daar is meer zand dan de Sahara.
Pffff.... was zo mooi schoon. Eerst 2 uur in stof gestaan en toen begon het een beetje te regenen en krijg je dit...
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Kingfisher

Maar goed dat Marianne Thieme niet op dit forum zit, die had jou vast niet aardig gevonden..... :D

blastaway

Citaat van: Kingfisher op 07-04-2014 21:58:57
Maar goed dat Marianne Thieme niet op dit forum zit, die had jou vast niet aardig gevonden..... :D

Tja, volgens mij is ze zelf oud kraakster....
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Auk

Mooie beesten hoor, je komt ze hier in NL alleen niet zo veel tegen. We hebben hier thuis een aantal van die kasten staan waar ze ook regelmatig in zitten.
Auke
Volvo. for life