850 T5

Gestart door The Saint, 28-12-2004 19:29:21

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Vandaag heb ik dan (voor mijn gevoel eindelijk, na een maand of 3) mijn 850 T5 verkocht aan iemand uit IJmuiden.
Ik moet het dus nu alleen doen met mijn V70 R, geen straf natuurlijk.

De verkoop vond ik erg moeizaam gaan, terwijl ik veel op internet had gekeken en juist aan de onderkant van de prijs was gaan zitten.
Veel reacties gehad, maar steeds geen koop.
Nu dan toch verkocht aan een liefhebber uit IJmuiden, die vroeger het nodige heeft gesleuteld aan diverse Volvo typen.
(Uiteraard meteen voorzichtig gewezen op ons forum en onze club, ik zal hem ook nog een mailtje sturen dus wie weet.)

Toen de nieuwe eigenaar van me wegreed bij het postkantoor, keek ik letterlijk en figuurlijk nog een keer met veel plezier terug op mijn 850.
Nooit zal ik vergeten dat die wagen mijn dochtertje, vriendin en mijzelf gered heeft in de strijd tegen een paar Algerijnse criminelen in Nice. Eeuwig dank verschuldigd omdat het portier niet meteen openging (omhoog trekken ipv naar zich toe) en omdat ze de greep van de kofferbak niet konden vinden. Daarna snel er vandoor.

Ik zal hem missen, maar na 276.000 km hoef je 'mijn' 850 nix meer te vertellen, die rijdt niet op 7 wegen tegelijk.

The Saint, die het een verlies vindt voor alle liefhebbers die hem NIET hebben gekocht.  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Vulk

Hopelijk krijg je er geen spijt van.
En de mens die hem gekocht heeft is een gelukkig persoon. :)

Frans Harkema

Citaat van: The Saint op 28-12-2004 19:29:21

De verkoop vond ik erg moeizaam gaan, terwijl ik veel op internet had gekeken en juist aan de onderkant van de prijs was gaan zitten.

Mijn indruk is dat je voor beslist niet teveel geld prima kunt slagen op internet. Momenteel ben ik op zoek naar een T5 of een T5R. Het grote euvel is alleen dat je toch bent aangewezen op de dealers/handelaren om van je "oude" auto af te komen. Tot € 10.000,= staan er de mooiste auto's te koop, maar waar laat je je andere? Ik heb ook overwogen om mijn huidige 850 op internet te plaatsen, maar ik loop daarbij het risico dat het nog maanden duurt voordat ik een koper heb, of ik moet hem echt voor een bodemprijs weg doen. Ik denk dat dit een probleem is waar menigeen tegenaan hikt.

Just my 2cts,
Frans

ed

Ik was mijn auto binnen 6 dagen kwijt via Marktplaats. Door mijn auto zelf te verkopen heb ik bijna 4500 euro bespaard (kreeg 2500 euro meer terug dan de dealer bood, en heb op mijn nieuwe auto bijna 2000 euro van de prijs af kunnen halen omdat ik niets inruilde. Als je nu eerste je oude auto verkoopt loop je ook geen risico om met twee auto's te blijven zitten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

The Saint

Het is idd een cirkel waar je in beland. Ik heb namelijk ook diverse geinteresseerden gehad die graag wilden kopen, maar EERST hun huidige auto zelf wilden verkopen. Zo zitten dus veel particulieren te w8en op elkaars verkoop en belanden we dus toch makkelijk bij een bedrijf waar we kunnen inruilen, maar meer moeten toeleggen/betalen.

Gelukkig had ik op zich de tijd, want als je er ECHT vanaf moet krijg je er bijna nix meer voor.
No shirt no shoes, no pinball

Spin!

Heb ook 2 á 3 weken met 2 auto's gezeten, maar na de auto op marktplaats te hebben gezet, was hij na een week al weg. Het blijft altijd een gok, of je bent er zo vanaf, of je zit met 2 auto's te kijken. Overigens wel waar wat Ed zegt, je kan een hoop kosten besparen door zelf te verkopen. Dealers geven geen-inruil korting, en tel daarop de centen van je particulier verkochte auto. Toch blijft het jammer als je afscheid moet nemen van je oude auto, het is alsof je een langdurige vertrouwde relatie verbreekt...

www.vm-parts.nl

johan283

Heb zelf onlangs mijn vorige auto verkocht via marktplaats dat duurde toch enkele maanden aug volvo gekocht mijn mercedes in november verkocht. ik zat daar aan de onderkant van de markt , de echte onderkant is de opkoper die hem naar Libanon of ander midden oosten land exporteert

Algemeen geld hoe hoger de prijs des te langer zit je ermee. <Maar ja wat kosten  nou tweede auto, benzine hoef je voor de oude niet meer te betalen. Zeg één 850 kost per maand zo'n 40 (belasting)+55(verzekering)=95 euro aan  kosten per maand. Dus als een paar duizend euro winst maakt, dan kunnen die 2 a 300 euro er toch ook vanaf?

konniekip

55 euro verzekering per maand????
Met 40% noclaim korting, betaal ik 70 euro per maand.