855 TDI.

Gestart door robert222, 07-04-2014 17:24:33

Vorige topic - Volgende topic

robert222

Kan er in mijn Volvo 855 TDI een boordcomputer in worden gezet

leons850

Ja dat kan, of die van een benzine daar ook in wil weet ik niet.
Je zou het allicht kunnen  proberen door er 1 van de sloop te halen.
Succes
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

robert222

Is het inbouwen moeilijk dan

pwberg

Citaat van: robert222 op 07-04-2014 20:42:53
Is het inbouwen moeilijk dan

Is volgens mij helemaal voorbereid.

Klokje vervangen voor schermpje BC, selector plaatsen en aansluiten en naar ik meen nog ergens een relais tussen frommelen.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

robert222

Welke relais is dat dan en waar zit die ergens

leons850

Nee is niet moeilijk.
Bovendek dashboard los.
tellerunit stekkers losmaken
teller eruit
2 Schroefjes achter er uitdraaien, display er in
Stekker van de selector er in en selector plaatsen.
Omgekeerde volgorde weer monteren
Relais hoef je niet te plaatsen.
Let wel dat het de BC is Van een alter 2 gezien die Van een alter 1 anders is.
Dashboard zit vast met torx 25 boutjes achter de roosters en aan de buitenzijde van het dashboard achter de dopjes. dashboardkastje moet er ook uit daar zitten nog een paar M 6 zeskanten Verstopt. Exacte beschrijving staat ook wel ergens op het forum.
Mocht je een airbag hebben, deze moet los, haal daarom ook even je accuklemmen los anders kan je naar dealer om het lampje te laten resetten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

pwberg

Citaat van: leons850 op 07-04-2014 22:06:56
Nee is niet moeilijk.
Bovendek dashboard los.
tellerunit stekkers losmaken
teller eruit
2 Schroefjes achter er uitdraaien, display er in
Stekker van de selector er in en selector plaatsen.
Omgekeerde volgorde weer monteren
Relais hoef je niet te plaatsen.
Let wel dat het de BC is Van een alter 2 gezien die Van een alter 1 anders is.
Dashboard zit vast met torx 25 boutjes achter de roosters en aan de buitenzijde van het dashboard achter de dopjes. dashboardkastje moet er ook uit daar zitten nog een paar M 6 zeskanten Verstopt. Exacte beschrijving staat ook wel ergens op het forum.
Mocht je een airbag hebben, deze moet los, haal daarom ook even je accuklemmen los anders kan je naar dealer om het lampje te laten resetten.

Thanx, wist ik niet zeker.......  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

leons850

Kan gebeuren toch. ;)
Toevallig wat aan t klooien geweest met een bc bij mijn oude 854.

@Robert, mocht je er niet uit komen dan wil misschien iemand je ook wel helpen, daarom misschien je locatie ook vermelden in je profiel, altijd handig voor hulp. ;D

robert222

Ik zelf kom uit groesbeek bij Nijmegen. Ik moet ook een tandwiel vervangen in de klok en nog wat lampjes. Als ik alles compleet heb horen jullie het wel. Want ook een Volvo uit 1996 moet nog jaren op de weg blijven vindt ik

Arjanestate

Yes it can! Ik had een 96-er TDI, van de sloop heb ik de info knop, het lcd schermpje en het kabelboompje tussen knop en lcd scherm gehaald van een 95-er benzine uitvoering.
Alles gemonteerd en het werkte gewoon.

Je moet ook een temperatuur sensor achter de bumper plaatsen. Dit zou al voorbedraad moeten zitten, ik heb dat nooit gedaan omdat de voorkant van de sloper behoorlijk verminkt was... maar het ging me verder om de verbruikscijfers en dat werkte goed.
854 T-5 ROOD 1994

robert222

Een temperatuur censor zit er al in. Maar hoort het ook zo dat ik op de teller klok geen turbo meter heb. TDI staat toch ook voor turbo. Teminsten dat staat ook op het luchtfilter huis

leons850

Citaat van: robert222 op 07-04-2014 22:23:10
Een temperatuur censor zit er al in. Maar hoort het ook zo dat ik op de teller klok geen turbo meter heb. TDI staat toch ook voor turbo. Teminsten dat staat ook op het luchtfilter huis

Helaas zit er bij een TDI niet in die meter.
Je hebt inderdaad wel een turbo.

robert222

Dus die zou er niet in kunnen dus bv

leons850

Citaat van: robert222 op 07-04-2014 22:25:11
Dus die zou er niet in kunnen dus bv

Niet dat ik weet, omdat de achterplaat uit 1 stuk bestaat.
Je kan er wel een externe turbo druk meter in bouwen.
Ik meen alleen wel dat een turbo op een diesel niet extreem veel drukop bouwt

robert222

Dan laat ik het lekker zo.