TommyD stelt zich voor (850 T-5R)

Gestart door TommyD, 09-04-2014 00:35:47

Vorige topic - Volgende topic

TommyD

Beste iedereen,

Na een hoop zoek en leeswerk kom ik mijzelf hier ook even voorstellen. 22 jaar, student in Eindhoven, wat moet dat nou weer met zo'n dikke bak?!.

Afgelopen maanden heeft een mede student mij kennis laten maken met zijn Volvo (de T-5R die ik nu heb) vanaf het moment dat ik de wagen zag en vooral hoorde was ik van binnen al een beetje verkocht. Op dat moment reed ik zelf in een mini cooper die rare geluiden begon te maken. Het ding begon me te vervelen en ik voelde aankomen dat het een flinke kostenpost zou gaan worden. Door mijn voorgevoel ben ik gaan zoeken naar Volvo's. Meer geluk kon ik niet hebben, mijn maatje deed zijn T-5R in de verkoop voor een andere Volvo. De knop ging bij mij meteen om, de mini moest eruit en ik moest en zou m'n ouders overtuigen om een Volvo voor de deur te zetten (nogal een verschil minicooper vs 850). Wat bleek, de versnellingsbak van de mini cooper was naar de $%^*&^... Uiteindelijk toch nog kunnen verkopen en sinds dien ben ik dus de enorm trotse eigenaar van een donkergroen beest.

Ik ben absoluut niet technisch aangelegd maar heb er zeker wel interesse voor, mijn doel is om de komende tijd mijn beest echt af te maken! Mijn plannen voor de toekomst zijn:
- Conversie naar 302mm remschijven
- Plekje leer laten maken van de bestuurdersstoel
- Remklauwen wellicht een mooi kleurtje geven
- velgen laten maken (ik las ook iets over plasti dip ?)
- nieuwe R voorbumper (groen)
- lichtjes tinten van de ramen
- Aux verbinding maken, ben helaas al mn cassette's kwijt  ;)
- Misschien ook een blokjes grille

Motorisch zit het allemaal wel snor, de vorige eigenaar was een handige jongen die er leuke dingen mee heeft gedaan  ;D

Het zal eventjes sparen zijn, maar ik denk dat dit een leuke hobby wordt!

hertogjan6

welkom weer 1 besmet met het Volvo virus  :eusa_dance: ;D !  ennuh foto's mogen zeker geplaatst worden!

leuke updates! er gaan er ast veel meer komen :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Silverarrow

Welkom! Ik kom zelf bijna dagelijks op de campus, misschien spot ik je wagen in de toekomst nog een keer. Heb je een station of sedan?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

SB T-5R

Welkom!
Weer een (jonge) T-5R rijder  ;D