T-5R Pookhoes demonteren

Gestart door Rvd, 10-04-2014 21:24:38

Vorige topic - Volgende topic

Rvd

Hallo
Om mijn t-5r weer in goede staat te krijgen moet ik de pook en de pookhoes los halen (het gehele interieur gaat er uit).
Nu zit de pookhoes van een t-5r anders gemonteerd dan alle andere 850'ers die dus een leren pookhoes hebben.

Het schijnt zo te zijn dat je direct onder de knop een klipje moet indrukken en dan een kwartslag draaien en trekken. Geen van dit alle lukt erg.
Aan de voorkant van de pookhoes (radio zijde) zit voor zover ik kon voelen direct onder de knop en onder het alcantara een soort 4 hoekig kunstof kapje waar een sleufje inzit. Dit 4 hoekige kunstof kapje of verbindingsstukje maakt volgens mij de verbinding tussen het alcantarawat in de knop zit en waar ook het harmonica rubber aan vast zit met de rest van de pookhoes.
Als ik de pookhoes van onderen omhoog trek zie ik ook een kunstof busje zitten om de schakelas (waar de knop ook op zit) met 3 sleufjes.

Wie kan precies uitleggen hoe ik de pookhoes los krijg. Misschien heeft iemand er nog foto's van? Van een "normale" leren hoes is al aardig wat beeldmateriaal.

Misschien dat iemand in de regio Rotterdam met ervaring kan helpen?

big ben

)()()sT

Interessant... Ik ben er ook nog steeds niet aan toe gekomen... Ik heb bovenstaande 'setup' in m'n V70R, bij ombouw naar handbak dus een T-5R pook erin gezet. Houten pook = mooi, maar de hoes is te klein voor de middenconsole in een *70.

Succes!